Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 hete

A munkavállalók bizalmát nyerik el, és bejön nekik

Tévhit, hogy csak a bérversenyben adott legmagasabb licittel lehet megnyerni a munkavállalókat, az a fontos, hogy az első pillanattól érezzék, bekerültek egy rendszerbe, foglalkoznak a sorsukkal. Közel húsz éve és a munkaerőhiánnyal sújtott piacon is sikeres az a modell, amit a HSA Group képvisel, erről beszélgettünk a kelet-magyarországi HR-szolgáltató cégcsoport marketingvezetőjével.

A HSA 2000-ben kezdte meg működését munkaerő-kölcsönzéssel Debrecenben, de az azóta eltelt 19 évben kinőtte magát. Ma már 14 kelet magyarországi városban működő irodahálózat, valamint a diáktól a nyugdíjas foglalkoztatásig a teljes munkaerőpiaci palettát lefedő cégcsoport bontakozik ki a HSA Group márkanév alatt. A folyamatos fejlődést a keleti országrészre is begyűrűző munkaerőhiány sem tudta megtorpantani, aminek kulcsa a cégcsoport alapértéke, a személyes kapcsolat kialakítása a munkavállalókkal.

„Azt látjuk, hogy ma már nemcsak a kvalifikált munkaerő, hanem az egyszerűbb, fizikai feladatkörök esetében sincs lehetősége a cégeknek a hosszas mérlegelésre, mert a piac egy-két nap alatt felszívja a parlagon lévő munkavállalókat. Ezért felértékelődött az, amit mi már közel húsz évvel ezelőtt is vallottunk, hogy egy személyzeti szolgáltató nem lehet személytelen. A munkavállalók érzik, hogy nálunk bekerülnek egy jól működő rendszerbe, amely törődik a sorsukkal, segít eligazodni a munkaerőpiac útvesztőiben és biztonságot hoz az életükbe” - vázolta a modell lényegét Papp Imre, a HSA Group marketingvezetője.

A tények igazolják a rendszer hatékonyságát, hiszen a Budapest Business Journal évről évre kiadott munkaerő-kölcsönzési rangsorában a HSA folyamatosan előre lép. Két éve már a 14. helyen végeztek 100 százalékban magyar tulajdonú cégként a nagy nemzetközi hátszéllel működő multinacionális vállalatokkal is felvéve a versenyt, majd a 2018-as listán a kilencedik, az idein pedig már a közvetlen élmezőnyben a hetedik helyet foglalják el a több mint 1700 fős állandó statisztikai létszámukkal.

„Ahhoz, hogy ezt a számot elérjük, több mint ötezer ezer embert kell megmozgatnunk a munkaerőpiacon, ami jól mutatja, hogy az online és offline kampányainkkal hatékonyan elérjük az álláskeresőket. Bejött az a stratégiánk, hogy szélesítettük az irodahálózatunkat, mert így több megyében is sikerült elérünk, hogy amikor az embereknek munkára van szükségük, akkor a HSA jusson az eszükbe. Ennek és a munkavállalókkal kialakított személyes kapcsolatnak köszönhetjük, hogy a mi partnereink nem küzdenek munkaerőhiánnyal” - jelentette ki Papp Imre.

A HSA Groupnál a személyes kapcsolattartásnak nemcsak a munkavállalók, hanem a cégek irányába is nagy jelentősége van, mivel a marketingvezető elmondása szerint az egyik napról másikra leadott létszámigény- vagy műszakváltozásokra is képesek rugalmasan és hatékonyan reagálni, amihez szükséges a harmonikus együttműködés a partnerekkel.

„Ma már nemcsak a megrendelőink létszámigényeit teljesítjük, hanem folyamatosan támogatjuk őket tanácsadóként, hogy legitim és költséghatékony legyen a foglalkoztatásuk. Az elmúlt húsz évben felhalmozódott nálunk egy olyan felbecsülhetetlen szaktudás, amit a partnereink szolgálatába tudunk állítani. Emellett cégcsoportként abban is segíteni tudjuk őket, hogy az adott feladatra munkaerő-kölcsönzés mellett diák, nyugdíjas, esetleg rehabilitációs foglalkoztatás lehet a megoldás, vagy ezek kombinációja, amivel racionalizálni tudjuk a kiadásaikat” - mutatta be Papp Imre a HSA Groupban rejlő lehetőségeket. További információk: www.hsagroup.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az összes „recept” a birtokukban van a munkaerőhiány ellen

Vannak helyzetek, amelyekben csak azzal a mentalitással lehet sikert elérni, hogy ha valakit kidobnak az ajtón, akkor bemászik az ablakon. A már... Teljes cikk

Tehermentesítjük a HR-t

A digitalizáció és a HR 1-2 évtizede már kerülgeti egymást, és 2019-re ismét sikerült hatékonyságnövelő ismeretségbe kerülniük. A digitális... Teljes cikk

Tévhitek - Mi is az a Facebook álláshirdetés?

Sokan használják a Facebook-ot toborzásra, sokan viszont szkeptikusak. Sőt, a kipróbálók között a legtöbben nem is tartják eredményesnek ezt a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár