A kollégák utazzanak biztonságosan! De a minőségbiztosítási rendszert inkább mellőzzük?
A cégek többsége külsős szolgáltatókra testálja a munkavállalók szállításával járó feladatokat, ezért nincs is ráhatásuk arra, hogy az utaztatás mennyire biztonságos – derül ki egy friss telefonos közvélemény-kutatásból, aminek kérdéseit több mint 50 HR-vezető válaszolta meg.
A felmérés legellentmondásosabb eredménye, hogy szinte kivétel nélkül mindenki kiemelten fontosnak tartja a veszélytelen utazást, azonban a minőségbiztosítási rendszert már elutasították, ugyanis a válaszadók 85%-a hallani sem akart róla. Mindez rávilágított: vannak megoldatlan helyzetek, viszont egyszerűen nem hajlandók „ránézni" a problémára, így ennek felvetésekor érthető módon ellenségesen lépnek fel.
A munkavállalók utaztatásának biztosítására egyre nagyobb igény mutatkozik!
Mindenki arról ábrándozik, hogy a lakhelye közvetlen közelében, vagy gyorsan megközelíthető helyen találja meg álmai munkáját. A nemzetközi nagyvállalatok fokozott térnyerésével viszont a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások jelentős hányada eltűnt, így sok térségben gondot okoz a közeli állástalálás.
A vállalatok – főként a nagyszámú munkavállalót foglalkoztató gyártócégek – kénytelenek a telephelyüktől, üzemüktől távolabb élő dolgozókat is bevonzani. A távolságok napi megtételére nyitott személyeket jellemzően segítik, elsősorban utazási támogatással.
A megkérdezett cégek döntő többsége, pontosabban 90%-a jelenleg is utaztatja a munkatársait. A vállalatok több mint fele száz főnél nagyobb csoportot mozgat, harmaduk szerint pedig a következő években ez a szám csak növekedni fog.
A vállalatok számára az utaztatás csak egy plusz nyűg!
A cégek egyszerűen nem szánnak sem időt, sem energiát a szolgáltatás optimalizálására. A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a vállalkozások nem helyeznek túl sok figyelmet a buszos szállításra, ezért is szeretik kiszervezni ezt a feladatot. Erre utal az is, hogy nincs emberük az ellenőrzésre, ami azért is érdekes, mert gyakorlatilag ennek értelmében a szerződés betartására sem figyelnek.
Koós László, az Infinitours-busz.hu, Magyarország egyik piacvezető magán busztársaságának az ügyvezetője kiemelte, hogy bár a munkavállalók biztonságos utaztatása alapvető kellene, hogy legyen, ezt nem árt kontroll alatt tartani, hiszen a felelősség mindenképp a munkaadókra hárul. Nem árt nem csak elvárni, hanem garantálni a biztonságot.
A társaság ügyvezetője hozzátette: jól tudjuk, hogy a legtöbb cégnek sajnos nincs erőforrása arra, hogy a munkavállalók utaztatásával foglalkozzanak. Épp ezért az Infinitours-busz.hu célja, levenni a munkatársak utaztatásával kapcsolatos terheket a cégvezető és a HR részleg válláról, annak érdekében, hogy a kollégák pontosan kezdhessék a napi feladataik elvégzését.
És persze ahhoz, hogy az alkalmazottak ne csak időben, hanem egyáltalán elkezdjék a munkát, elengedhetetlen, hogy a munkaadók veszélytelen utazást biztosítsanak számukra. Azonban amíg a minőségbiztosítási rendszertől a többség elzárkózik, addig ez még mindig nem garantált...
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
- A pécsi buszos sztrájkot szervező szakszervezet visszaállítja eredeti bérkövetelését 2 hónapja
- Mától ismét sztrájkolnak a buszsofőrök 2 hónapja
- Sztrájkot hirdetett a pécsi buszvállalatnál az egyik szakszervezet vasárnapra és hétfőre 3 hónapja
- OMSZ: nem vezetett eredményre a MOK ügyeleti rendszer miatti "hergelése" 4 hónapja
- A távmunka nem öli meg az üzleti utazást, csak átalakítja azt 4 hónapja
- Fizetéscsökkentéssel büntethetik a rosszul teljesítő pedagógusokat 4 hónapja
- Ismerd meg a népszerű CRM rendszert! 4 hónapja
- Panasztörvény: saját, egyedi fejlesztésű rendszerrel segíti a kkv-kat a BKIK 5 hónapja
- Lejárt a határidő: új korszak kezdődik a munka világában 5 hónapja
- Vészesen közeledik a határidő! Hogy legyen 2 héten belül visszaélés-bejelentő rendszered? 5 hónapja
- Von der Leyen: legális alternatíva kell a bevándorlóknak mert nincs munkaerő 5 hónapja