Így vezette be cafeteria rendszerét az FCI Connectors
Hat éve a magyar piacon, dinamikus fejlődéssel ma már 650 főt foglalkoztat a tatabányai FCI Connectors amerikai érdekeltségű vállalat, amely az év elején vezette be cafeteria rendszerét. A cég HR generalistáját és főkönyvelőjét a béren kívüli juttatási rendszer bevezetéséről és hátteréről kérdeztük.
-Jelenleg milyen humánerőforrás-bázissal tudják biztosítani központjuk dinamikus fejlődését?
-Vállalatunk hat éve van jelen a piacon és jelenlegi létszámunk 650 fő. Ebből 500 fő fizikai, 150 fő szellemi területen dolgozó munkatárs.
-Mikor merült fel először az az igény, hogy bevezessenek egy cafeteria rendszert?
-2006 elején gondoltunk arra, hogy érdemes lenne nálunk is bevezetni egy cafeteria rendszert, mivel a korábbi szakmai konferenciákon is egyre több pozitív információt hallottunk a cafetéria rendszer előnyeiről. A motivációs jellegéről, a megtérüléséről...
-Miért éppen a Sodexho-t választották a cafeteria rendszerük kialakításához?
-Már korábban is használtuk a Sodexho-Pass meleg és hideg, valamint az iskolakezdési támogatáshoz adható utalványait, ezért az interneten tájékozódtunk, és ott láttunk, hogy cafeteria bevezetéssel is foglalkoznak. Először csak tájékozódás miatt hívtuk meg őket egy bemutatkozó megbeszélésre, melynek során kiderült, hogy a szakértőjük több sikeres cafeteria bevezetést vezényelt le, így felkértük a céget, hogy a mi rendszerünk kialakításában, és bevezetésében is támogasson minket.
-Mennyi időt vett igénybe és hogyan nézett ki a tervezési folyamat?
-Cégünk különböző osztályainak szoros együttműködésével a rendszer teljes bevezetése összesen 4 hónapot vett igénybe, ami
-A tervezési folyamat után milyen fázisokban vezették be a rendszert és ez mennyi időt vett igénybe? Milyen költségvonzatokkal és energia/idő-ráfordítással járt a rendszer bevezetése?
-A tervezési fázis első hónapja után a kommunikáció előkészítése és megszervezése volt fókuszban. Mivel a kommunikáció az egyik kulcspontja a rendszer sikeres bevezetésének, ezért különösen nagy hangsúlyt fektettünk erre. A felkészítést első körben a vezetők tájékoztatásával kezdtük, hiszen az Ő támogatásuk elengedhetetlen feltétel és csak ezt követően kezdtük meg a dolgozók szóbeli és írásbeli tájékoztatását. A bevezetést az egyéni fogadóórák zárták, ahol a dolgozóknak lehetősége volt a Sodexho szakembereitől az őket leginkább foglalkoztató kérdésekre választ kapni.
Ami a költségeket illeti: egy ilyen rendszer bevezetése jelentős költség, de a dolgozóink elégedettsége, céghez fűződő lojalitásának növelése érdekében tett többlet idő és energia ráfordítás gyümölcsözőnek bizonyul.
-Milyen cafeteria-elemeket vezettek be?
-Mivel mi eddig még nem alkalmaztunk cafeteria rendszert, ezért arra törekedtünk, hogy a munkavállalók igényeivel harmonizáló, köztudottan bevált cafeteria-emeleket alkalmazzuk. Így a hideg- és meleg étkezési utalványt, az iskolakezdési támogatást, a kultúra- és internetes utalványt szintúgy felvettük a palettára, mint az egészség- és önkéntes nyugdíjpénztár és az üdülési csekk opcióját.
-Milyen időszakonként biztosítják a cafeteria-rendszer alkalmazását a dolgozók számára?
-Az üdülési csekk és az iskolakezdési támogatás ebben az évben egyszer vehető fel, a többi juttatási elemhez havonta juthatnak hozzá a dolgozóink. A rendszer elemei közül mindenki a saját igényei szerint válogathat, ám módosításra csak évente egyszer van lehetőség, ezért is nagyon fontos, hogy induláskor a kollégák pontosan értsék a rendszer előnyeit és esetleges korlátait.
-Milyen tapasztalataik voltak a bevezetés során? Volt-e esetleg olyan buktató, amire nem számítottak?
-Kedvező volt a dolgozók fogadtatása a széleskörű választási lehetőségek miatt. Komolyabb buktató nem volt a pontos előkészítés miatt, de az is igaz, hogy a rendszer bevezetése után a működtetés is folyamatos adminisztrációt igényel, ami a bérszámfejtésen dolgozó csapat részére jelent plusz feladatot. Persze ez mindenhol így van.
-Önök hogyan látják az eddigi tapasztalatok alapján megéri a gyakorlatban a cafeteria rendszer bevezetése?
-Úgy látom, hogy manapság egy profi munkáltató nem kizárólag bért fizet, hanem vonzó juttatási csomagot kínál munkavállalói számára, aminek egy remek eleme lehet a cafeteria.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk
A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk
A jutalom, a bónusz és a prémium olyan, az alapbéren felüli juttatások, amit a munkáltatók adhatnak a munkavállalók motiválása, a... Teljes cikk