Már nincsenek buszvezetők és szerelők sem
A buszvezetők és a szerelők is tömegével váltanak szakmát, ezért keveslik az idénre tervezett 5 százalékos béremelést. Ha marad az ütem, szerintük veszélybe kerülhet a szolgáltatás ellátása írta közleményében a KKSZ.
A szakszervezet szerint ugyanis a Volán-szakmában a 2017-2019 évre aláírt bérmegállapodás, az összességében átlagosan 30 százalékos bérfejlesztés is kiderült, hogy kevés, a KKSZ elnöke szerint ugyanis időközben kiderült, hogy az akkor kialkudott béremelés nem hozta meg a szakmában a várt eredményt, vagyis, semmit nem javított az aggasztó létszámhiányon, az autóbuszvezetők mellett a karbantartók közül is változatlanul tömegével hagyják el a szakmát.
A KKSZ szerint ezért 2019-ben is két számjegyű bérfejlesztésre lenne szükség, szerintük ugyanis félő, hogy a növekvő munkaerőhiány veszélybe sodorja a szolgáltatás ellátását, de annak színvonalát mindenképpen.
Minden rendben is lehetne, ha nem azzal szembesülnénk nap mint nap, hogy a nem csökkenő javítási igényű, elöregedett járműpark üzemképességének biztosítása hatalmas kihívás, miközben egyre több karbantartó kolléga keres másutt munkát, teszi hozzá a szakszervezet.
portfolio.hu
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A friss diplomások számára hét éve nem volt ilyen nehéz elhelyezkedni: a kezdő pozíciók száma 12 százalékkal csökkent. A vállalatok a bizonytalan... Teljes cikk
A cégautó kulcsfontosságú eszköz a vállalati mobilitás és munkavállalói juttatás rendszerében. A juttatás presztízst és kényelmet biztosít,... Teljes cikk
A kormány döntése szerint 2026 februárjában ismét kifizetik a hathavi fegyverpénzt. Az egyszeri szolgálati juttatás több százezer rendőrnek,... Teljes cikk
- Sztrájkot helyeztek kilátásba a budapesti repülőtéri dolgozók 9 hónapja
- Nem kell pánikolni, de érdemes végiggondolni mi lenne, ha valaki elveszítené az állását 11 hónapja
- Mekkora béremelés várható a cégeknél jövőre? 13 hónapja
- Munkáshitel: figyelni kell a szülőknek, hogy ne ez miatt hagyják abba tanulmányaikat a fiatalok 1 éve
- Ősszel nagy bajok lesznek, ha nem történik változás 1 éve
- Egy héten belül két postás vesztette életét munkavégzés közben 1 éve
- Európai uniós minimálbér: szociális párbeszéd nélkül nem tud megvalósulni Magyarországon 2 éve
- Karácsony Gergely: megőrizzük a Budapest-családban dolgozó 27 ezer dolgozó reálbérét 2 éve
- Uniós pénzt csak olyan cégek kaphatnának, amelyek tiszteletben tartják a munkavállalók jogait 2 éve
- A pécsi buszos sztrájkot szervező szakszervezet visszaállítja eredeti bérkövetelését 2 éve
- Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül 2 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?