kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Nemcsak fizetést kap a dolgozók többsége

Magyarországon a munkavállalók több mint fele kap béren kívüli juttatást. A leggyakrabban a munkába járást adják béren felül a munkáltatók - derül ki egy állásportál felméréséből, amely arra is rámutat: a cafetériánál is számít a vállalat nagysága és a pozíció.

images

A Workania (www.workania.hu) munkatársai legutóbbi kutatásukban azt vizsgálták, milyen mértékben részesülnek a dolgozók béren kívüli juttatásokban.


A munkába járás támogatása a legnépszerűbb cafeteria-elem



A lapunkhoz eljuttatott adatok szerint a leggyakoribb juttatás 2010 első félévében a munkába járás költségeinek térítése, a munkavállalók negyede számolhat ezzel. Ezt követi a mobiltelefon költségeinek megtérítése: az alkalmazottak 17 (1. negyedév), illetve 18 százaléka (2. negyedév) használhatja céges mobiltelefonját magáncélokra is. A munkáltató által finanszírozott képzéseken a munkavállalók 14 százaléka vehetett részt az első, 17 százalékuk a második negyedévben.

Foglalkozás-egészségügyi ellátást csak a dolgozók 11 százaléka kap munkáltatójától. A meghatározott kereten felüli étkezési hozzájárulásban a munkavállalók 8, illetve 9 százaléka részesül. Sport- és kulturális juttatást 4, illetve 5 százalékuk kapott az első két negyedévben.


Számít a pozíció is



A pozíciók szerinti összehasonlításból az derül ki, hogy a vállalati hierarchia csúcsa felé csökken azoknak az aránya, akik semmilyen béren kívüli juttatással nem számolhatnak.

A segédmunkások 60 százaléka semmilyen egyéb juttatást nem kap munkáltatójától a vizsgálatban szereplő juttatások közül. A szolgáltatási szektorban dolgozó szakképzett munkaerő kategóriában ez az arány 52 százalék, az adminisztratív alkalmazottaknál 46 százalék, a műszaki területen szakképzett munkaerő csoportjában 34 százalék, a nem műszaki területen szakképzett munkaerő kategóriában pedig 38 százalék.

A középvezetői pozícióban dolgozóknak csak 27 százaléka, a felsővezetők 20 százaléka számolt be arról, hogy munkabérén kívül nem kap más juttatást a munkáltatójától.

A cégnagyság szerinti összehasonlításból az derül ki, hogy az 1000 munkavállalónál többet foglalkozó vállalatoknál dolgozó válaszadók 27 százaléka vehet részt a munkáltató által finanszírozott képzésen, a 251-1000 főt foglalkoztató cégeknél dolgozók 21 százaléka, a 11-20 alkalmazottat foglalkoztató cégek munkavállalóinak azonban csupán 11 százaléka.


A 10 főnél kevesebbet foglalkoztató cégeknél dolgozók 15 százaléka dolgozhat rugalmas munkaidőben, az 51-250 főt foglalkoztató cégeknél ez az arány 10 százalék, a 251-1000 fős cégeknél dolgozók 16 százaléka végezheti rugalmas beosztás szerint munkáját.

A nagyobb méretű cégeknél dolgozók nagyobb arányban részesülnek foglalkozás-egészségügyi ellátásban. Az 1000 fő feletti cégeknél dolgozók 23 százaléka vesz igénybe ilyen szolgáltatást, a 251-1000 fős cégeknél dolgozók 17 százaléka, az 51-250 főt foglalkoztató cégeknél dolgozók 11 százaléka, míg az ennél kisebb méretű munkáltatóknál ez az arány 10százalék alatti.

Az 50 főnél több munkavállalót foglalkoztató cégeknél a mobiltelefont magáncélokra is használhatja a válaszadók egyötöde (21 százalék). Az 50 főnél kevesebbet foglalkoztató cégeknél ez az arány 15 és 18 százalék közötti, 15 százalék a legkisebb, 10 főnél kevesebbet foglalkoztató vállalkozásoknál.

A legkisebb méretű cégeknél dolgozók kapnak legkisebb arányban ingyenes italellátást munkahelyükön: a válaszadók 12 százaléka. A 11-20 alkalmazottal működő vállalkozásoknál ez az arány 14 százalék, az 1000 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatoknál dolgozók 16 százaléka kap olthatja szomját ingyen itallal.

A nagyobb cégeknél a munkába járás költségeinek megtérítése gyakoribb, mint a kisebbeknél: a 10 alkalmazottnál kisebb vállalkozás dolgozóinak 18 százaléka, az 51-250 alkalmazottat foglalkoztató cégeknél dolgozók 28 százaléka, a 251-1.000 fős cégek alkalmazottainak 31 százaléka, az ennél nagyobb vállalatok munkavállalóinak harmada számíthat ilyen költségtérítésre - derül ki a Workania kutatásából.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Éleslátás adómentesen: így juthat a munkához szükséges szemüveghez a munkavállaló

Ha kiderül a foglalkozás-egészségügyi vizsgálaton, hogy a munkavállalónak szemüveg szükséges a képernyő előtti munkavégzéshez, akkor azt a... Teljes cikk

Milyen juttatásokkal segítheti a munkaadó a tanévkezdést?

Közeledik az iskolakezdés, ami a családoknak akár százezer, de gyermekenként biztosan több tízezer forint nagyságú kiadás is lehet. Hogyan segíthet... Teljes cikk

SZÉP-kártya 2025: új rekordok, erősödő belföldi turizmus

A SZÉP-kártya, a 2024-es rekordévet követően, idén is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje: 2025 júniusában, az előző évit csaknem 27... Teljes cikk