Megjelent: 3 hete

Szempontok a bérszámfejtés kiszervezésénél

Az idei év több jogszabályváltozással érkezett a bérszámfejtés területén is, további feladatokat téve azokra, akik a folyamatokat a jogszabályokkal és a meglévő rendszerekkel hangolják össze. A változások naprakész követésében, jogszerű alkalmazásában segítséget nyújthat, ha ezt a munkaterületet kiszervezzük.

Cikkünk célja, hogy irányt mutasson ahhoz, mikor érdemes a bérszámfejtés kiszervezésében gondolkodni, és mire kell figyelni, hogy az elindulás, majd a külsős céggel a közös munka zökkenőmentes legyen.

A Pannon-Work cégcsoport integrált HR szolgáltatóként több ezer kölcsönzött munkavállalót foglalkoztat, ahol szolgáltatásuk magában foglalja a teljes HR adminisztrációs tevékenységet. A Pannon-Work Zrt. 2020 - ban megvásárolta a HR-Face Kft.-t, amely már akkor 15 000 ember bérszámfejtését végezte, és így 22 000 bérszámfejtett munkavállalóra bővült a létszám. Zanáné Nemes Ágnes tapasztalataira építve - aki a HR-Face Kft. ügyvezetője - foglaljuk össze azokat a gondolatokat, amelyek a kiszervezés döntéshozatalában segítségül szolgálnak.

Miért érdemes a bérszámfejtési feladatok kiszervezésében gondolkodni? A gyorsan változó jogszabályoknak való megfelelés szinte állandó képzést igényel és nagy felelősséggel jár. Egy – egy kolléga kiesése a folyamatban fennakadást okozhat. Outsourcing esetén a feladatok kiszervezésekor a bérszámfejtő munkatárs pótlása a megbízott cég számára nem jelent problémát, hiszen ott nagyobb létszámú, szakértő csapat dolgozik. A rendszeres képzések, a szoftverismeretek magas szintje pontosságot, kiszámíthatóságot fog jelenteni. Összességében költségmegtakarítást, a biztonságot hozhatja a megbízó cég számára. Mindezt akkor, ha jól választanak bérszámfejtő céget.

A sokéves tapasztalat, a megbízói igények, és a partneri együttműködések alapján kialakult, mit érdemes szem előtt tartani az eredményes kiszervezéshez.

A tevékenység jellegétől függetlenül találkozni fognak az SLA (Service Level Agreement) kifejezéssel, ami szolgáltatási szint szerződést jelent. A megrendelő és szolgáltató megállapodnak abban, hogy mi az a minimális szint, amit teljesíteni kell, melyek a kapcsolat kritikus és mérhető pontjai. Amennyiben a HR-Face Kft. bérszámfejtési tevékenységét választja, úgy meghatározásra kerülnek az alábbiak:

  • - Az elvégzendő feladatok tételes listája határidővel
  • - Rendelkezésre állás „munkaidőn” belül és azon kívül
  • - Ügyfélszolgálat módja, gyakorisága
  • - Változáskezelés
  • - Meddig és mire terjed ki a szolgáltató felelőssége?
  • - Adatbiztonsági előírások
  • - Szolgáltatási idő hossza.

A garancia kérdések tisztázása szintén sarkalatos pont. Elengedhetetlen, hogy a szolgáltató teljes felelősséget vállaljon a tevékenységéért. Fontos tudni, hogy pl. bérszámfejtés kiszervezésekor ki fizet a jövőben, ha büntet az OEP? Mire terjed még ki a garancia? Beszélhetünk tehát szakmai garanciáról és minőségi garanciáról is. Előző esetben, ha például az OEP-től büntetés érkezik, a bírság a szolgáltató részére átterhelhető. A második esetben a minőségnél meghatározhatóak objektív tevékenységi mérőszámok, amik megvalósulásáért a szolgáltató anyagi felelősséggel tartozik. 

A Pannon-Work cégcsoporton belül működő HR Face a kiszervezés első három hónapjában személyes jelenléttel segíti az átadást, majd ezt követően a kidolgozott ellenőrzési pontok és szabályozott folyamatok segítségével törekszik a 0%-os hibaszázalékra. 

A biztonsági kérdések megléte szintén nélkülözhetetlen. „Nálunk a teljeskörű informatikai és adatvédelmi biztonságot, a titkosított munkabéreket az SGP garantálja - mondja a bérszámfejtési vezető. A menedzsmentnek nyújtott naprakész betekintési lehetőséget a MIS menedzsment tájékoztató rendszer szavatolja, statisztikákkal, riportokkal. 

A leírt szempontok erősítik partnereink számára is, hogy megelégedésükre tudjuk biztosítani a kért szolgáltatást. A NexonBÉR bérügyviteli program használatával a bérelszámolást és TB kifizetőhelyi feladatok teljes körű ellátását, teljes körű adatszolgáltatást, beléptetést, kiléptetést, dolgozói adatbázissal kapcsolatos feladatokat, riportokat a pénzügyi osztály felé, támogató adatszolgáltatásokat magas szakmai felkészültséggel nyújtjuk.”

  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Légtisztítóval az irodában

Bár a pandémia kezdetével a legtöbb cég átállt az otthoni munkavégzésre, most már egyre több munkavállaló tér vissza a megszokott, irodai... Teljes cikk

Szempontok a bérszámfejtés kiszervezésénél

Az idei év több jogszabályváltozással érkezett a bérszámfejtés területén is, további feladatokat téve azokra, akik a folyamatokat a... Teljes cikk

Tovább erősíti piacvezető pozícióját a MELÓ-DIÁK

A lassan 40 éve piacvezető MELÓ-DIÁK a szolgáltatás minőségét és az ügyfélélményt egyaránt erősítő innovatív megoldásokkal készült fel a... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek