Stratégiai tervezés

A stratégiai tervezés olyan folyamat, amelynek során a szervezet (gazdasági szervezet) azonosít, értékel és dönt azokról a főbb programokról és projektekről, amelyeket végre kell hajtani ahhoz, hogy kitűzött célokat el lehessen érni. A stratégiai tervezés annyit jelent, hogy kreatív módon kell foglalkozni az üzlettel, a versennyel, továbbá az adott környezetben ható, változást hozó tényezőkkel (erőkkel), a felmerülő lehetőségek és veszélyek felismerése céljából. A stratégiai tervezés a jövőkép meghatározásával kezdődik és a következőket érinti: - célok, célkitűzések meghatározása, - fő termék vagy szolgáltatás kijelölése, - piacok és vásárlók feltérképezése, - belső erőforrások felkutatása, - a belső és a külső kapcsolatrendszer feltárása, - a belső és külső tényezők közötti összhang, - releváns lehetőségek és veszélyek meghatározása. (dr. Poór Ferenc)