5 kreatív toborzói kampány – olcsón a legjobbakat
Miként lehet költséghatékonyan elérni a megfelelő jelölteket? Szerte a világban próbálkoznak kreatív fogásokkal. Akad olyan kampány, amely több ezer pályázót hozott szinte nulla költséggel. Öt példa külföldről.
1. Webdesignert a „Lorem Ipsum-kampánnyal”
Kreatív toborzási eszközhöz folyamodott a német Jung von Matt média, -és reklámügynökség. A cég webdesignerek munkamódszereit figyelte meg, és erre építette a kampányát. Egy dizájn kialakításánál például rengetegen lépnek fel a lipsum.com oldalra, ahonnan latin szöveget (Lorem ipsum) másolnak ki saját projektjükhöz „helykitöltőnek”. A médiacég a „Lorem Ipsum-oldal” működtetőivel abban egyezett meg, hogy a latin szövegbe egy álláshirdetés szövege jelent meg. Ezt a szöveget ékelték bele: „Többet érdemelnek a lay out-jaid, mint a Lorem Ipsum? Pályázz kreatív igazgatónak és dolgozz együtt a legjobb szövegírókkal a Jung von Mattnál!” A megadott linkre kattintva már lehetett is pályázni az állásra. A netes akció 200 ezer felhasználóhoz ért el... 14 ezren a linkre kattintva a cég weboldalára léptek. Az akciót ráadásul a hagyományos és a közösségi média is felkapta.
Íme a kampány dióhéjban:
2. Álláshirdetések a kartondobozok belső oldalán
Izgalmas eszközzel vett fel új munkatársakat a svéd bútorbirodalom. Az Ikea ausztrál leánycége a náluk megvásárolt termékek papírdobozának belsejét szórta tele „karrier összeszerelési” útmutatóval, ami az állásajánlatokat és jelentkezés módját tartalmazta. Az újonnan nyitó ausztráliai mega-store-ok toborzási kampánya végül telitalálatnak bizonyult. Nulla dollár költséggel az üzletlánc 4285 CV-t, majd a pályázók közül válogatva 280 új munkatársat nyert. A kampány azokra a potenciális munkatársakra célzott, akik ismerik, szeretik, vásárolják az Ikea termékeit. Abból indultak ki, hogy ők lojálisabb, elkötelezettebb munkatársak lesznek.
Itt is egy rövid bemutatás videón:
3. Karkötőkkel csábítottak a network megmozgatására
Az amerikai Carmax használtautó-hálózat például a náluk dolgozók személyes ajánlási rendszerére építette fel toborzási kampányát. A cég arra bátorította a kollégákat, hogy "...és Te kit ismersz?" feliratú, kék karkötőik viselésével hozzák közelebb egymáshoz a többiek kapcsolatrendszerét. A karkötő azért is volt célravezető, mert az ismerősök, családtagok rákérdeztek, mit is akar jelenteni az a felirat. A munkatársak pedig olyanoknak is említették az álláslehetőséget, akiknek maguktól nem is tették volna. A Carmax minden 35. jelentkezőt vette fel, az összes felvételének pedig 32 százaléka jött az ajánlási rendszerből.
4. Ha a nyerő telefonszám egy képlet megfejtése
A Microsoft csapatába bekerülni akarók körében rendszeresen meg kell szűrni a pályázók népes táborát. A cég így végül a "Mi tényleg problémamegoldókat keresünk: hívd a következő számot most!" kampánnyal válogat a jelöltek között. Csakhogy a felhívásban a telefonszám helyett a telefonszám kiszámításában segítő képlet látható, így: X=24y=30=01.( y-x).(y-10)X10 Ennek köszönhetően nem lehet kétségük afelől: valóban a szoftverfejlesztők krémje pályázik hozzájuk.
5. Provokatív üzenet a kávéautomata oldalán
A németországi jobsintown.de toborzócég viszont ötletes, ám provokatív reklámkampánnyal hívta fel a lehetséges regisztrálók figyelmét arra, hogy eddig csupán mókuskeréknek bizonyuló, egyre terhesebbé váló állásukat inkább valamely náluk pályázható pozícióra cseréljék le előrelépés gyanánt. A cég többnyire kávéautomatákon, bankjegykiadó terminálokon, közösségi használatú mosógépeken látható képsorokkal sokkol. Méghozzá úgy, mintha az automaták oldalára festett szereplők épp a gép belsejében, szűk helyen nyomorogva teljesítenének pont szolgálatot. Mottójuk: "Az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz munkahelyed legyen." (a fotó felül).
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 4 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 4 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 2 hónapja