kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Egykulcsos reklámadó, de több befizető

A jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetését javasolta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, mértékéről azonban egyelőre nem beszélt. Ugyanakkor a Magyar Reklámszövetség a 0 százalékos adózói körbe eső cégek bevonása a Reklámadó hatálya alá ellehetetlenítheti a kis médiavállalkozásokat.

Az Magyar Reklámszövetség szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti MTI nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja - hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is -, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re .

Lázár János bár az adó mértékét nem említette, többször szóba hozta az osztrák példát, amely a legmagasabb Európában, 5 százalék. A Reklámszövetség felhívta a figyelmet az OECD nemzetközi tanulmányára, amely szerint Ausztriában a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5 százalékkal csökkent.

A szövetség párbeszédet sürget az adóról.

Lázár János az így várható adóbevételt 6 és 10 milliárd forint közé tette.
Hozzátette azt is: a jó hír a kritikák közepette, hogy az Európai Bizottság a reklámadó bevezetését önmagában nem kérdőjelezte meg, csak a reklámadó progresszív, azaz sávos rendszerét ellenezte, és a mértékét kérdőjelezte meg.

Napi.hu/MTI

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A magyarok 83 százaléka rossznak látja az ország gazdaság helyzetét

A felmérés szerint a magyarok 20%-a aggódik a munkanélküliség miatt. Teljes cikk

Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól

A felmérés szerint a cégek 62 százaléka tervez foglalkozni a mesterséges intelligenciával a közeljövőben. Teljes cikk

Több ezer bölcsődei férőhely építése zajlik jelenleg is az országban

Magyarország kormánya a nemzetet a családokon keresztül látja, és büszke arra, hogy ma már több mint 30 támogatási forma és intézkedés segíti a... Teljes cikk