Gimnáziumba jár szeptembertől a legtöbb volt nyolcadikos
Azon tanulók számára, akik az általános felvételi eljárásban nem jutottak be középfokú iskolába, május 2-án kezdődött a rendkívüli felvételi eljárás időszaka. Idén ez a 87 581 nyolcadik osztályos felvételiző körülbelül négy százalékát érinti, akiknek az eddigi sikertelen felvételijük ellenére is kötelező az iskolaválasztás. A szakiskolákban több mint 25 ezer, a gimnáziumokban csaknem tízezer, a szakközépiskolákban pedig 17 ezer férőhely maradt üresen.
Az iskolatípusokat nézve gimnáziumba 27 250, szakközépiskolába 33 315, szakiskolába pedig 23 694 diákot vettek fel az általános felvételi eljárás során, több gimnazista kezd azonban a kilencedik évfolyamon, mint szakközépiskolás, hiszen a hat évfolyamos gimnáziumok tanulói közül körülbelül ötezer, a nyolc évfolyamos gimnáziumok tanulói közül pedig körülbelül 3500 diák lép idén 9. évfolyamba. Emellett a felvételizők közül hiányoznak azok a többcélú intézménybe járó, most nyolcadikos tanulók is, akik a 8. évfolyam után felvételi nélkül folytatják iskolájuk valamelyik középfokú részében tanulmányaikat. Az elmúlt évek általános felvételi eljárásról szóló statisztikái alapján a felvettek aránya iskolatípusonként hasonlóan mozog: gimnáziumba 32-33 (a hat-és nyolc évfolyamos gimnáziumok tanulóinak kivételével), szakközépiskolába 39-40, szakiskolába 26-28 százalék nyert felvételt.
A rendkívüli felvételi eljárásban résztvevő tanulók közül az általános felvételi során legtöbben szakiskolát jelöltek meg első helyen, ezt követi a gimnázium, majd a szakközépiskola. Az üresen maradt férőhelyek száma − amelybe azokat a tanulmányi területeket számítják bele, ahová legalább egy tanulót felvettek − a gimnáziumoknál körülbelül tízszerese, a többi iskolatípusban több mint tizenötszöröse a még fel nem vettek számának: a szakiskolákban 25 ezer, a gimnáziumokban csaknem tízezer, a szakközépiskolákban pedig 17 ezer férőhely maradt üresen az általános felvételi eljárás során.
Azoknak a diákoknak a helyzetéről, akik nem nyertek felvételt középfokú intézménybe, a tankötelezettség teljesítésének figyelemmel kísérése érdekében az iskolaigazgató értesíti az illetékes települési önkormányzat jegyzőjét, illetve a szülőt is arról, hogy gyermekét be kell íratnia a kötelező felvételt biztosító iskolába. A szülő a gyermekét az iskola által meghatározott napon köteles beíratni a megadott iskolába, kivéve, ha igazolja, hogy gyermeke közben másik iskolában létesített tanulói jogviszonyt. Ha ez a beiratkozás az új tanév kezdetéig nem történik meg, akkor a mulasztásról a kötelező felvételt biztosító középfokú iskola igazgatója értesíti az illetékes jegyzőt. Ezt követően pedig büntetőjogi eljárás kezdődik.
edupress.hu
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
A cégek képviselői a jövőbeni gyakornokaikat, munkavállalóikat is megtalálhatják a rendezvényen. Teljes cikk
Magyarország akkor képes egyre jobban teljesíteni az innováció területén, ha kiemelt figyelmet kell fordít a doktori képzésben résztvevő... Teljes cikk
A legtöbben idén is a technikumokat választották az általános iskola nyolcadik osztályának elvégzését követően, tízből hat fiatal döntött a... Teljes cikk
- Jogalkotási mulasztás a munkavédelemben - jönnek a keleti-ázsiai munkakörülmények? 2 hete
- Így alakul az érettségizők száma Magyarországon 1998 és 2024 között 2 hete
- Utcára vonultak a pedagógusok Brüsszelben 3 hete
- Újabb kétszázezer diák kap notebookot az államtól 3 hete
- Általános iskolásoknak nyújt egyedülálló képzést a neves tehetségprogram 4 hete
- Balogh Levente: általában a kitűnő tanulókból lesznek a menedzserek, a 3-as 4-es tanulókból a vállalkozók 4 hete
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 1 hónapja
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 1 hónapja
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 1 hónapja
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 1 hónapja
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hónapja