"I look like an engineer" - így lehet megmozgatni a mérnököket
Hirdetési kampánnyal próbált mérnököket felvenni egy san franciscói informatikai cég. Az akció azonban teljesen más irányt vett. A cég és a szakma közelebb hozása helyett demonstráció indult a Twitteren az előítéletek ellen. Nagyon pörög a #Ilooklikeanengineer (mérnöknek nézek ki) hashtag. Magyar kampányra is ötletként szolgálhat.
„A csapatom nagyszerű. Mindenki kedves, kreatív és vidám.” – Isis Wenger platform mérnök. Ezzel a tartalommal jelentek meg néhány héttel ezelőtt plakátok San Francisco néhány közlekedési csomópontjában. A hirdetés úgy nézett ki, ahogyan az a fenti képen látható. Szöveg, jobbra pedig egy szemüveges huszonéves fiatal mérnök hölgy. Az One Login nevű IT cég így próbált meg több mérnököt magához csábítani információbiztonsági területre. A kampány nem újdonság. Rengeteg munkaadó saját munkatársait használja arra, hogy közelebb hozza a céget a pályázók felé, hogy hitelesebben jelenjen meg a jövő szakemberei előtt.
"Ő nem mérnök, hanem divatbaba"
A kampány elérte hatását, mert beszédtéma lett, ám teljesen más irányt vett, mint amit a HR és a marketing tervezett. Helyenként szélsőséges reakciókat váltott ki. A közönség egy része egyszerűen nem hitte el, hogy Isis Wenger valóban mérnök és ennél a cégnél dolgozik. Mert szerintük egy mérnök „nem így néz ki”. „Divatbabának” gondolták, mondatait pedig hamis szólamoknak. Akadt, aki hölgyek toborzására egy őszintén mosolygó, barátságos lányt jobbnak tartott volna, mint egy szexi, önelégült csajt, akiről lerí, hogy semmi köze a műszaki világhoz.
Isis Wenger persze olvasta a reakciókat. A mérnökökről előkerült sztereotípiák annyira felbosszantották, hogy akciót indított a Twitteren. A #Ilooklikeanengineer hashtaggal arra kéri a világban élő mérnököket, hogy küldjenek magukról fotót. Azt akarja bebizonyítani, hogy a kinézet, az X kromoszómák száma nincs összefüggésben a mérnöki képességekkel. Célja, hogy csökkenjenek az emberekben tudat alatt élő előítéletek a mérnökökkel szemben.
Ömlenek a fotók mérnök hölgyekről a világ minden részéről
A felhívás elérte célját. A témára percenként ömlenek a képek és a bejegyzések a Twitteren és a média is felkapta a sztorit. A Twitter kampányban egyébként elsöprő többségben hölgyek mutatkoznak be. Valaki a munkahelyén, kezében papírra írt bemutatkozással. Másvalaki kertben ülve, sőt komplett mérnökcsapatok is fotózkodnak.
Íme, akik mérnöknek néznek ki:
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 2 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 4 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 4 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 2 hónapja