kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 15 éve

Közlekedési reform: ellenállnak a vasutas szakszervezetek

A vasutas szakszervezetek nem fogadták el a közösségi közlekedés átalakítására vonatkozó javaslatokat, amelyekről Antali Károly kormánybiztossal és Hónig Péter közlekedési miniszterrel egyeztettek pénteken a Vasúti Egyeztető Bizottságban, és további tárgyalásokat sürgettek.

Hónig Péter közlekedési miniszter arra hívta fel a figyelmet, hogy a közösségi közlekedés átalakítását determinálja a költségvetési helyzet, az idén összességében 40 milliárd forintot kell megtakarítani ezen a területen, amely nemcsak a MÁV-ra, hanem a többi szereplőre is vonatkozik. Antali Károly kormánybiztos a helyközi közlekedésben a regionális szintek kialakítását, a szolgáltatásban résztvevő vállalatok hatékonyságának növelését, a tarifa- és kedvezményrendszer áttekintését sorolta a fő feladatok közé. Jelezte, hogy jövő hét végéig közzéteszik az utasforgalmi adatokat, közlekedési szokásokat, amelyekhez várják a partnerek észrevételeit. Ismertette: a kormány szándéka szerint a regionális közlekedés kialakításában megszüntetik a párhuzamosságokat az állam által finanszírozott közszolgáltatásban. Folyamatban van a regionális közlekedési szakbizottságok létrehozása, amelyek javaslatot tesznek a helyi igények alapján a közszolgáltatásra. Célnak nevezte a szolgáltatók regionalizációját is, erre, illetve a hatékonyság növelésére szeptember 15-éig a Volánok, szeptember 30-áig a MÁV-csoportra vonatkozóan vár javaslatokat az illetékesektől. A tarifa- és kedvezményrendszer áttekintésével kapcsolatban fontosnak nevezte, hogy legyen korrekt kimutatás a kedvezményekről.

A kormánybiztos a szakszervezeteknek adott tájékoztatójában szólt arról, hogy folyamatban van a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) között egy szerződéskötés a vagyonkezeléssel, vagyonnyilvántartással kapcsolatban. Hangsúlyozta: nem a vagyon eladásáról van szó, hanem egy korrekt nyilvántartás létrehozásáról.

A szakszervezetek elégedetlenek

Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) ügyvezető alelnöke szerint nem történt jelentős előrehaladás a pénteki VEB-ülésen, az ott elhangzottak nem tekinthetők koncepciónak, mindössze javaslatnak. Szerinte a közösségi közlekedés átalakítása kormányhatáskör, és nem minisztériumi szintű feladat. Sérelmezte, hogy a közösségi közlekedés átalakítását a minisztérium csak költségvetési kérdésként kezeli, és nem számol annak társadalmi hatásaival.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) nem támogatja a közösségi közlekedés átalakítását azért, mert véleményük szerint az nagyfokú hozzá nem értést tükröz. Gaskó István a VDSZSZ elnöke pénteki sajtótájékoztatón az MTI-nek azt mondta: "a VDSZSZ akkor kezd sztrájkot, ha lesz tárgyalópartnere, aki a kormány, vagy a MÁV menedzsmentje lehetne". Azt remélik, hogy a közösségi közlekedés átalakítása elleni tiltakozáshoz meg tudják nyerni a közúton közlekedő vállalatok dolgozóit, a helyi önkormányzatokat és civil szervezeteket is. A pályavasút, azaz a hálózat külön cégbe történő kihelyezése, amit 2010. január elsejétől terveznek, csak törvénytelen lehet a hiányos ingatlan nyilvántartás miatt - mondta Gaskó István.

A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elfogadhatatlannak tartja, hogy a tárca a közösségi közlekedést csak költségvetési szempontok alapján kívánja átalakítani. Simon Dezső, a szakszervezet elnöke kifogásolta azt is, hogy a közlekedési minisztérium nem tartja magára nézve kötelezőnek a mellékvonalakról 2007 végén a vasutas szakszervezetek és a kormány között létrejött megállapodást. A VSZ elnöke szerint a közösségi közlekedés összeomlásához vezethet, ha azt nem egy hosszú távú koncepció mentén alakítják át.
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A kormány együttműködési megállapodást írt alá a digitalizáció fejlesztése érdekében

A kormány együttműködési megállapodást kötött a Yettel Magyarországgal és a Cetin Hungary Zrt.-vel a digitalizáció és a távközlés fejlesztése... Teljes cikk

Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk

Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk