Márka Kutatás: a munkáltatói hírnév vonzza a tehetséget
Magyarországon immár harmadik alkalommal indul el a Munkáltatói Márka Kutatás. A munkáltatói márka - egy cégről mint munkaadóról kialakult image - napjainkban egyre inkább felértékelődik, mivel a pályakezdők a munkahelyek között fogyasztói készségekkel felvértezve választanak - írja egy sajtóközlemény.
Napjaink álláskeresője a munkalehetőségek között olyan készségek és eszköztár felhasználásával választ, amelyekre mint általános értelemben vett fogyasztó tett szert. Ez a tény a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.
Magyarország legnagyobb humán erőforrás tanácsadója, az Aon Hewitt kutatásai szerint azonban ma Magyarországon még csak kevesen fordítanak figyelmet a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére: a legismertebb munkáltatók közül is csupán minden második szervezet jelenik meg egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal, és minden ötödik biztosítja folyamatos kommunikációs kampánnyal a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában.
A hazai munkáltatók a Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével most megtudhatják, mennyire vonzóak a fiatal tehetségek szemében, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. A felmérés egyrészt a pályakezdők véleményén, elvárásain alapul. A több tízezer fő megkérdezése alapján kialakult rangsor győztesei elnyerik a Legvonzóbb Vállalat címet. Emellett a Munkáltatói Márka Kutatás azt is felméri, hogy mit kínálnak a valóságban a vállalatok kezdő munkatársaknak.
Ahol a cégek valós kínálata leginkább egybeesik pályakezdők elképzeléseivel, azok cégek a győztes KarrierStartTOP vállalat címet viselhetik. A KarrierStartTOP legjobbjainak hivatalos rangsorába kerülők munkáltatói márkája és munkáltatói értékígérete magas színvonalú - a titulust egy évig használhatja a nyertes vállalat.
A kutatásról
A megmérettetésben részt vevő vállalatok egy kérdőívet töltenek ki, melyben bemutathatják legjobb gyakorlataikat a fiatal tehetségek vonzása és megtartása kapcsán. A kitöltött kérdőíveket az Aon Hewitt munkatársai dolgozzák fel; a cég sokéves tapasztalata és rendkívül szigorú nemzetközi előírásai garantálják a megadott adatok bizalmas kezelését.
A felmérésben részt vevő vállalatok által megadott információk közül kizárólag a dobogón szereplő cégek és adataik kerülnek nyilvánosságra, a többi résztvevő esetében csak összesített mutatókat adnak meg, melyekből az egyes cégek adatai nem azonosíthatóak be (értelemszerűen a versenyben résztvevő, de a dobogóra nem felkerülő vállalatok neve sem kerül említésre).
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk
A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk
Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk
- Hiába tölt több időt munkával a munkamániás, mégsem jobb a teljesítménye - kiderült, hogy miért! 3 hónapja
- Jelentősen visszaesett az állásvesztéstől rettegő magyarok aránya 3 hónapja
- Egy HR-es átlagosan nem 100, hanem "csak" 50 embert szolgál ki 3 hónapja
- Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján 4 hónapja
- Üzleti előnyt jelent, ha egy vállalat stratégiai szinten kezeli a társadalmi felelősségvállalást 4 hónapja
- Magyar professzor a világ 10 legmeghatározóbb közbeszerzés-kutatója között 4 hónapja
- Célzott programokat fog kidolgozni a kormány a munkaerő-tartalék kihasználásához 4 hónapja
- Így lehet gördülékeny a szakember-utánpótlás 5 hónapja
- Munkáltatói igazolás 6 hónapja
- Magas hozzáadott értékű munkahelyeket teremt az új K+F központ Budapesten 6 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja