Mégsem kell támogatniuk a munkaadóknak a dolgozók helyi utazását
Várhatóan mégsem kell a cégeknek ugyanolyan mértékben támogatniuk a helyben munkába járók utazását, mint az ingázókét. A javaslat keddi vitájában a Fidesz vezérszónoka azt mondta: az elképzelés jó, mert az eddiginél többen ülnének buszra vagy villamosra, de a költségtérítést így, ebben a formában nem vezetik be, mert nem akarják terhelni a cégeket - írja a hirado.hu.
Az új személyszállítási törvény tervezete eredetileg azt tartalmazta, hogy júliustól a dolgozók távolsági és helyi bérletét is állnia kell a cégeknek. Eddig csak a távolsági bérlet 86 százalékát fizették a munkáltatók, de a személyszállítási törvény parlamenthez benyújtott javaslatában az szerepel, hogy a munkaadóknak a helyi tömegközlekedési bérlet árának nagy részét is át kell vállalniuk. A munkaadók azonnal tiltakoztak, a javaslat keddi vitájában a Fidesz vezérszónoka azt mondta: az elképzelés jó, mert az eddiginél többen ülnének buszra vagy villamosra, de a költségtérítést így, ebben a formában nem vezetik be, mert nem akarják terhelni a cégeket. További egyeztetések várhatók, mert az elv jó, de nem biztos, hogy most a legalkalmasabb bevezetni - mondta a Duna Tv Híradójának Manninger Jenő, a Fidesz országyűlési képviselője.
A jogszabályt eredetileg a nemzeti fejlesztési miniszter nyújtotta be, és előzetesen egyetlen érintettel sem egyeztetett az intézkedés esetleges hatásairól. Pataky Péter, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke a tervezet hírére megjegyezte, elvileg ugyan örülnie kellene, de valójában tudja, hogy szokás szerint megint a sor végén álló alkalmazottakon csattanna az ostor, és végeredményben rajtuk spórolnák meg a munkaadók ezt az újabb plusz költséget.
A szocialisták szerint az eredeti módosítás évente több milliós pluszkiadást jelentene a cégeknek, így nem támogatják azt. A kormányzat az üzleti szférára terheli a MÁV, a Volán és a BKV finanszírozásával kapcsolatos költségeket - jegyezte Tóth Csaba MSZP-s képviselő. A Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára a híradónak azt mondta: szerinte a munkaadók semekkora részt nem tudnak átvállalni a helyi bérletek árából. Nagy veszélybe kerülnek azok a munkavállalók, akik eddig helyközi közlekedéssel jártak be dolgozni, mert ez a drágább, ezért a munkáltató ezt szünteti meg előbb - jegyezte meg Dávid Ferenc, a szövetség főtitkára a hirado.hu írása szerint.
Egységes menetrend, jegy- és bérletrendszer, valamint egységes szolgáltatási és minőségbiztosítási követelmények bevezetését tartalmazza az új személyszállítási törvényről szóló javaslat - mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára kedden a javaslat általános vitáját megnyitó beszédében, az Országgyűlésben. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára expozéjában úgy vélte, hogy az új szabályozás hatékony együttműködésre ösztönzi a közösségi közlekedési szolgáltatókat. A jogszabály megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, ezzel a közösségi közlekedési vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányítási lehetőségét - fejtette ki. Manninger Jenő, a Fidesz vezérszónokaként hangsúlyozta, hogy a törvénytervezet rendet teremthet a közösségi közlekedésben, mert "felszámolja azt az anarchiát, amit az előző két kormányzat a neoliberális politikájával elkövetett".
Az MSZP-s Szekeres Imre szerint a törvényjavaslat előkészítése során nem volt minden rendben, ugyanis nem ad érdemi választ arra, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása hogyan tehető fenntarthatóvá. Nem derül ki a javaslatból, hogy valójában mitől fog fenntarthatóvá válni a közösségi közlekedés - vélekedett Szekeres az inforadio.hu tudósítása szerint. Spaller Endre a KDNP részéről szintén a tervezet mellett érvelt, a Jobbik vezérszónoka, Bödecs Barna viszont úgy vélte, hogy a javaslat nem járul hozzá ahhoz, hogy a szolgáltatások minősége javuljon és a tömegközlekedés valóban közösségi közlekedéssé váljon. Az LMP-s Szél Bernadett szerint a törvény egyik legnagyobb hibája az, hogy jelenlegi formájában nem szolgálja a vasúti és autóbusz szolgáltatások párhuzamosságának megszüntetését, ráadásul a finanszírozás kérdése korántsem átlátható.
A személyszállítási törvény vitáját következő ülésén folytatja az Országgyűlés.
hirado.hu/MTI/inforadio.hu
A jogszabályt eredetileg a nemzeti fejlesztési miniszter nyújtotta be, és előzetesen egyetlen érintettel sem egyeztetett az intézkedés esetleges hatásairól. Pataky Péter, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke a tervezet hírére megjegyezte, elvileg ugyan örülnie kellene, de valójában tudja, hogy szokás szerint megint a sor végén álló alkalmazottakon csattanna az ostor, és végeredményben rajtuk spórolnák meg a munkaadók ezt az újabb plusz költséget.
A szocialisták szerint az eredeti módosítás évente több milliós pluszkiadást jelentene a cégeknek, így nem támogatják azt. A kormányzat az üzleti szférára terheli a MÁV, a Volán és a BKV finanszírozásával kapcsolatos költségeket - jegyezte Tóth Csaba MSZP-s képviselő. A Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára a híradónak azt mondta: szerinte a munkaadók semekkora részt nem tudnak átvállalni a helyi bérletek árából. Nagy veszélybe kerülnek azok a munkavállalók, akik eddig helyközi közlekedéssel jártak be dolgozni, mert ez a drágább, ezért a munkáltató ezt szünteti meg előbb - jegyezte meg Dávid Ferenc, a szövetség főtitkára a hirado.hu írása szerint.
Parlamenti vita a törvényről
Egységes menetrend, jegy- és bérletrendszer, valamint egységes szolgáltatási és minőségbiztosítási követelmények bevezetését tartalmazza az új személyszállítási törvényről szóló javaslat - mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára kedden a javaslat általános vitáját megnyitó beszédében, az Országgyűlésben. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára expozéjában úgy vélte, hogy az új szabályozás hatékony együttműködésre ösztönzi a közösségi közlekedési szolgáltatókat. A jogszabály megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, ezzel a közösségi közlekedési vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányítási lehetőségét - fejtette ki. Manninger Jenő, a Fidesz vezérszónokaként hangsúlyozta, hogy a törvénytervezet rendet teremthet a közösségi közlekedésben, mert "felszámolja azt az anarchiát, amit az előző két kormányzat a neoliberális politikájával elkövetett".
Az MSZP-s Szekeres Imre szerint a törvényjavaslat előkészítése során nem volt minden rendben, ugyanis nem ad érdemi választ arra, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása hogyan tehető fenntarthatóvá. Nem derül ki a javaslatból, hogy valójában mitől fog fenntarthatóvá válni a közösségi közlekedés - vélekedett Szekeres az inforadio.hu tudósítása szerint. Spaller Endre a KDNP részéről szintén a tervezet mellett érvelt, a Jobbik vezérszónoka, Bödecs Barna viszont úgy vélte, hogy a javaslat nem járul hozzá ahhoz, hogy a szolgáltatások minősége javuljon és a tömegközlekedés valóban közösségi közlekedéssé váljon. Az LMP-s Szél Bernadett szerint a törvény egyik legnagyobb hibája az, hogy jelenlegi formájában nem szolgálja a vasúti és autóbusz szolgáltatások párhuzamosságának megszüntetését, ráadásul a finanszírozás kérdése korántsem átlátható.
A személyszállítási törvény vitáját következő ülésén folytatja az Országgyűlés.
hirado.hu/MTI/inforadio.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Nők a kormányművek mögött - Lányok Napja a Boschnál
A Bosch idén tizenegyedik alkalommal, négy helyszínen engedett bepillantást az autóipari innováció és gyártás világába a Lányok Napján. A Bosch... Teljes cikk
NAV: a mobilappban bárki ellenőrizheti adószámláját
Az alkalmazásban a foglalkoztatási adatok is lekérdezhetőek. Teljes cikk
Jobban aggódnak a munkájukért a magyar dolgozók, mint tavaly év végén
Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Ilyen szabályokkal hozhatóak be vendégmunkások 2 hónapja
- Minden, amit az új idegenrendészeti törvényről tudni kell - szakmai tájékoztatót szervez az Expat-Center 2 hónapja
- Megjelent a szabályozás - Ezeket a foglalkozásokat nem űzheti a vendégmunkások egy része 2 hónapja
- Ismerjük meg a sokoldalú közlekedési mobilalkalmazást! 2 hónapja
- Sok vezetőt hozhat nehéz helyzetbe az új bevándorlási törvény 2 hónapja
- Jelentősen emelkednek a munkavédelmi és munkaügyi bírságok márciustól 2 hónapja
- Kisebb munkaügyi jogsértéseket találtak a cégnél, ahonnan kirúgták a vendégmunkásokat betanító magyarokat 3 hónapja
- Egy hónapban 30 napból 28-at dolgoztak a vendégmunkások - lesz változás a magyar munkajogban? 3 hónapja
- A pedagógusok háromnegyede nem vett részt a minősítésben 3 hónapja
- Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést 4 hónapja
- Mire számítanak a munkaerő-kölcsönzők 2024-ben? 4 hónapja