Nem tetszik a taxisoknak a fővárosi rendelettervezet, tüntetés jöhet
Tüntetésre készülhetnek a taxisok - írja egyelőre meg nem erősített hírekre hivatkozva a Népszabadság. Az egységes árazást és arculatot, illetve a taxikkal szembeni részletes műszaki követelményeket előíró szabályozást sokan élesen bírálják.
Az új fővárosi taxi-rendelettervezet október 1-jén hatályba is lép, amennyiben elfogadják - a taxitársaságok pedig épp ezt a sietséget sérelmezik leginkább a Népszabadság írása szerint.
Nehéz helyzetbe hozza a társaságokat és gépkocsivezetőket az, hogy sok autót ezután nem használhatnának, mivel kizárólag olyan taxik futhatnának, amelyek a tengelytávja minimum 2550 milliméter, továbbá öt személy szállítása esetén a csomagtartó legalább 430 literes, illetve motorjuk 60 kilowattos teljesítményt ér el az EURO 4 környezetvédelmi besorolás mellett, 2018-tól pedig már az EURO 5-ös szabvány élne.
A Budapesten fuvarozó 5500 taxis közül több ezren dolgoznak ezektől a kritériumoktól hajszálnyival eltérő autóval. Többségében a gyakran látott Skoda Octaviák, Dacia Loganok, Kia Cee'd-ek és 1,4-es Ford Focus-ok sem felelnek meg az előírásnak a cikk szerint. Általában a motor teljesítménye marad el a 60 kilowattól. A megfelelő autók ára általában 3,5-4,5 millió forinttól indul.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán a rendelkezés védelmére kelt. Szerinte az azokat védi, akik eddig is betartották az előírásokat: a módosításban szereplő fix hatósági ár és az egységes arculat és ellenőrzés a fővárosi taxis helyzet javulását fogja eredményezni. Illetve a panaszos ügyfelek számára létrehozandó ügyfélszolgálat is a piac tisztulását szolgálja majd.
A bírálók ezeket az előnyöket nem látják biztosítottnak. Szerintük az egységes borostyánsárga színű autók és a taxitársaságok kevésbé látványos logói között könnyebben elvegyülnek majd a taxis hiénák. Ugyanakkor a rendelkezés a taxik iránti közbizalmat szeretné erősíteni, a fuvarszervezőket szeretnék háttérbe szorítani, az utasokat pedig rávenni arra, hogy az utcán is be merjenek szállni egy kocsiba.
A kritikus hangok szerint a kilométerenként 280 forintos fix tarifa áremelést jelent, ami utasvesztéssel fog járni. A tervezet szerint 450 forint lenne az utazások alapdíja, várakozás esetén pedig percenként 70 forintot kellene fizetni, az éjszakai viteldíjak pedig eltűnnének.
Népszabadság
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk
A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk
Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk
- Karácsony Gergely: megőrizzük a Budapest-családban dolgozó 27 ezer dolgozó reálbérét 3 napja
- Aláírták az Operaház új kollektív szerződését - így valósul meg a bérfejlesztés 6 napja
- Felmérés: ez a hazai vállalkozások legnagyobb problémája 2 hete
- Két év alatt átlagosan 55 százalékkal emelkedett a reptéri dolgozók bére 1 hónapja
- Sikeres az Iskolában az erdő program 1 hónapja
- Melyek a legnagyobb nyugdíjas szövetkezetek? Itt a toplista 1 hónapja
- Megállapodás született az operaházi sztrájk felfüggesztéséről 1 hónapja
- Helycserék az élmezőnyben - itt a legnagyobb relokációs cégek listája 2 hónapja
- A sztrájk folytatódik: az Opera dolgozói béremelésig tüntetnek 2 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 2 hónapja
- Elmaradhat az előadás - sztrájkba lépnek az Operaház dolgozói 2 hónapja