Tízmilliárdos beruházással startol Szolnokon a Stadler
Csütörtökön ünnepélyes keretek között lerakták Szolnokon a Stadler alumínium-kocsitesteket előállító üzemének alapkövét. A gyár 2008 utolsó negyedévében nyitja majd meg kapuit, és a teljes kapacitás elérésekor mintegy kétszáz dolgozónak fog munkahelyet biztosítani.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hány ember számára fog munkát kínálni az üzem a 2008 negyedik negyedévére tervezett nyitás idején. Annyi biztos csupán, hogy teljes kapacitás esetén kétszáz fő dolgozhat majd a gyárban.
Százötven hegesztőt képeznek ki
A dolgozók toborzása már el is kezdődött: eddig tíz alumínium-hegesztővel kötött a cég foglalkoztatási szerződést, tudtuk meg Dunai Zoltántól. Összesen egyébként mintegy 150 képesített alumínium-hegesztőre lesz majd szükség, őket a Stadler képezi ki, részben Svájcban. Információink szerint a vállalatnak nagy nehézséget okoz megfelelő kvalitású munkaerőt találni, az igényeket Szolnok és környéke nem is képes teljes egészében kielégíteni.
Stadler-parti Szolnokon az arcok tükrében
Tekintse meg galériánkat!A gyárban teljes kapacitás esetén évente mintegy kétszáz alumínium-kocsitest készül majd. Összehasonlításul: a cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy ötszáz darab kocsiszekrény, amelyből 330-340-et jelenleg a svájci Bussnangban állítanak elő. A MÁV által megrendelt újabb harminc darab Flirt motorvonat közül mintegy 15-20 kocsiteste készülhet Szolnokon, tette hozzá kérdésünkre Dunai Zoltán.
Már idén újabb Flirtök jöhetnek
Mint ismert, a vasúttársaság még 2007 decemberében - élve az opció lehetőségével - adott megbízást újabb harminc jármű leszállítására a Stadlernak. A második "tétel" első két vonatát 2009 februárjáig, a fennmaradó 28 járművet pedig - havi két Flirt átadásával - 2010 közepéig szállítja le a MÁV-nak a svájci cég. Dunai Zoltán szerint a Stadler már 2008 őszén szeretné átadni az újabb szállítmány első darabjait.
Vonatgyártás a Stadlernál
Tekintse meg galériánkat!Az első harminc vonatért a MÁV 144,6 millió eurót (36,3 milliárd forintot) fizetett a svájciaknak, a második harminc Flirt ára ennél némileg kedvezőbb, 141,6 millió euró (35,5 milliárd forint). (Ez csak a beszerzési ár, amihez hozzájönnek még a karbantartási és egyéb költségek.)
Az újabb beszállítást figyelembe véve a MÁV azt tervezi, hogy bővíti a Flirtök közlekedési útvonalát. Így a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a BudapestSzékesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs és a Pusztaszabolcs-Dunaújváros-Paks vonal mellett a Budapest-Hatvan szakaszon is bevethetik azokat.
Viszautasíthatatlan ajánlatot kaptak
A svájci cég egyébként már korábban megvetette a lábát Magyarországon: a Flirtöket kiszolgáló pusztaszabolcsi karbantartó bázis 2007. májusban nyílt meg. A vonatgyár helyszínét tekintve sokáig Székesfehérvár tűnt befutónak, ám Szolnok végül egy visszautasíthatatlan ajánlattal megelőzte a dunántúli várost.
A svájci cég ugyanis tizenöt évre ingyenes telekhasználati jogot kapott, cserébe öt éven belül négyszáz munkahelyet ígért az alföldi városnak. Az egyelőre kérdéses, hogy ezt sikerül-e teljesítenie - ez elsősorban a megrendelések alakulásának függvénye.
Mivel Szolnok - Székesfehérvárhoz hasonlóan - a negyven százalékos támogatási övezetbe tartozik, az állami támogatás mértéke összességében maximum négymilliárd forintot tehet ki. Ezt a keretet a cég maximálisan ki is kívánja majd használni.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk
Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk
A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk
- Száz embert venne fel az Alstom Nógrádban 2 éve
- Lakatos 2 éve
- Hegesztő 2 éve
- Önéletrajz minta - AWI hegesztő 3 éve
- Varrónőkből képzett hegesztőket! - így kezelte a munkaerőhiányt a vállalat 3 éve
- Építőipari szakemberek ezrei tértek haza külföldről, ötödük maradna is 4 éve
- Kiberbűnözők zsarolják a Stadlert 4 éve
- 6 métert zuhant egy munkás, csigolyatörést szenvedett 6 éve
- Mennyit keres egy hegesztő? 6 éve
- Veszélynek teszik ki egészségüket a hegesztők 7 éve
- Szolnokon épít vagongyárat a Stadler 17 éve