kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Ugye tisztában van azzal, mi mindenre használható a LinkedIn?

Az nem kérdéses, hogy napjainkban egyre inkább az életünk részévé válnak a különböző közösségi média platformok, de mire jó a LinkedIn? Mennyi dolgot árulunk el a nagyvilágnak azáltal, hogy regisztrálunk ezekre az oldalakra? Mi mindent osztanak meg velünk mások? A HR-esek jelentős hányada nézi meg interjú előtt a jelentkezők valamely közösségi profilját. Ezért különösen fontos odafigyelnünk arra, hogy mit osztunk meg akár a Facebookon, akár a LinkedInen.

A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Főként az üzleti kapcsolatok létesítésében játszik nagy szerepet az oldal, segítségével személyre szabott profilt hozhatunk létre, ismerősöket jelölhetünk be és különböző szakmai és álláskeresési csoporthoz csatlakozhatunk. Az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt: sok közvetítő cég használja a LinkedInt arra, hogy megtalálja és elérje a legjobb jelölteket. Segítségével átalakul a fejvadászat is: cégvezetőket és specialistákat érhetnek el a közvetítő cégek, olyan személyeket, akik nem keresnek állást, tehát nincsenek fenn állásközvetítő portálon, ugyanakkor egy érdekes ajánlat esetén elgondolkodnak a váltáson.

Az oldalra történő regisztráció teljesen ingyenes, és a legtöbb funkciót ingyenesen használhatjuk az oldalon. Bizonyos szolgáltatások csak Prémium felhasználóként érhetőek el, a fejvadászok számára pedig egy külön felület (Recruiter) áll rendelkezésre.

Magyarországon a LinkedIn félmillió tagot számlál, ám ez a szám folyamatosan növekszik, egyre több munkavállaló (és munkakereső) regisztrál az oldalon. Sajnos egyelőre még nem elérhető a magyar nyelvű felhasználói felület, de több nyelv közül (pl. angol, német, francia, spanyol) választhatunk az oldalhoz való navigációhoz.

Miért érdemes regisztrálni a LinkedInre?

1. Több millió felhasználó. Jelenleg több mint 300 millió taggal rendelkezik az oldal, ezzel a világ legnagyobb szakmai hálózata. Akit komolyan érdekel a munka világa, a szakmája és a lehetőségek, amelyeket egy ekkora közösségi oldal segítségével elérhet, annak érdemes regisztrálnia az oldalra.

2. A Google keresési lista elején ugrik fel profilunk. Ha valaki rákeres név szerint (vezetéknév és keresztnév) olyan személyre a Google oldalán, aki regisztrálva van a LinkedInen, általában első vagy második találatként jelenik meg a keresési listában LinkedIn profilja. Ez azért fontos, mert egy online tanulmány alapján keresés során a felhasználók 94 százaléka kattint az első oldalon találati eredményre, míg csak 6 százalékuk kattint a második oldalra.

3.Keresnek minket! Sok ember keres minket. A LinkedIn lehetőséget ad arra, hogy mi magunk határozzuk meg, hogy aki keres minket, mit talál rólunk. De kik keresnek minket? Olyanok, akik ismernek. Akik szeretnének megismerni. Akiket mi szeretnénk megismerni. Akik számítanak: volt munkatársaink, jelenlegi üzlettársaink, leendő munkaadónk. Mi is dönthetünk arról, hogy mit találnak majd rólunk, ehhez az egyik legjobb eszköz a LinkedInes profilunk.

4. Tele van értékes erőforrásokkal. A LinkedIn segít növelni sikerességünket. Személyzetre van szüksége? Olyan problémája merült fel, melyet a cégén belül nem tudnak megoldani? Szeretné felmérni, hogy versenytársai hogyan állnak? Ehhez a LinkedIn eszközt ad a kezünkbe.

5. Nem tudja, hogy mit hagy ki. Amíg ezt a cikket olvassa, valaki keresi Önt a LinkedInen. El kell érnünk, hogy az a személy, aki keres minket, meg is találja profilunkat. Ez azt jelenti, hogy a kitöltött profilunkat jól kulcsszavazhatóvá kell tennünk, így aki minket keres, könnyen el is érhet bennünket. A közeljövőben egyre kevesebb állásajánlat lesz, a vezetőség kapcsolati háló révén vagy pedig más eszközök révén (például a LinkedIn segítségével) fogja megtalálni az ideális jelöltet.

6. Extrán naprakész lesz. Ha követi a LinkedInt, mindig a legfrissebb híreket fogja megtalálni szakterületéről / iparágáról. Olyan információkhoz juthat első kézből, amit a média nem szűrhet meg, nem másíthat meg.

7. Nem fogják elfelejteni Önt. A mai világban, ahol több a feladatunk, mint az időnk, sok energiát igényel a figyelem középpontjában maradnunk. A LinkedIn lehetőséget ad a folyamatos állapotfrissítésekre, ezáltal mások tudtára adhatjuk, hogy milyen változások történtek az életünkben, és hogy hol találhatnak meg minket. Kapcsolati hálónkat könnyen növelhetjük, ha szakmai csoportokhoz csatlakozunk, ahol lehetőségünk van közzétenni saját gondolatainkat, és mások posztjához is hozzászólhatunk. A világ tudtára adhatjuk, hogy véleményt formálunk!

8. Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy menedzseljük kapcsolati hálónkat. Lehetőségünk van „tag”-ek használatával csoportba rendezni kontaktjainkat. A LinkedIn egy folyamatosan aktív, frissülő Névjegyzék. Ha használjuk a „Find alumni” (Alumni társak megkeresése) funkciót, könnyedén megtalálhatjuk akár volt iskolatársainkat, akár volt kollégáinkat is. A LinkedIn egy saját CRM rendszerré képes válni ennek a funkciónak a segítségével.

9. Az én-márka építésének legfontosabb színtere. A LinkedIn biztosítja nekünk a legjobb lehetőséget arra, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. Már videót és képeket is tudunk adni a Summary (Összefoglaló) részhez profilunkon, így egy háromdimenziós képet festhetünk az én-márkánkról. A funkciók segítségével ez az online eszköz segít abban, hogy megmutassuk, kik is vagyunk a való világban, és hogy mennyire értékes munkavállalók (és emberek!) vagyunk.

10. A LinkedIn többet nyújthat, mint a Facebook. Komolyabb tartalommal és felépítéssel rendelkezik a konkurens közösségi médiánál: a LinkedIn, mint a Facebook. Itt nem kell percenként vicces kutyás videókba futnunk, nem kell „muszájból” visszajelölnünk Mari nénit a szomszédból, és nem kell Coelho idézetet olvasnunk az Üzenőfalon. A LinkedInen szakmailag értékes emberekkel vehetjük fel a kapcsolatot, a gazdasággal és az iparágunkkal kapcsolatban olvashatunk érdekes és gondolat-ébresztő cikkeket, posztokat.

+1. A LinkedIn egy új társkeresési felület. Bármilyen furcsán hangzik, a jelenség igenis létezik: többen a szakmai kapcsolatépítés mellett ismerkedésre is használják a LinkedInt. Könnyedén beszélgetést kezdeményezhetünk szakmabeliekkel, akikkel hasonló az érdeklődésünk, talán még a pozíciónk is megegyezik… és akikről az is elképzelhető, hogy csinos hölgyek vagy jóképű urak.

A LinkedInen keresztül felépíthetjük és erősíthetjük én-márkánkat, szakmailag fejlődhetünk és bővíthetjük kapcsolati hálónkat. Mindezt ingyen, egy rövid regisztrációt követően. Úgy gondolom, hogy annak, aki jelen akar lenni a gazdaságban és a munkaerő piacon, érdemes regisztrálnia és kihasználnia a LinkedInben rejlő lehetőségeket.

Következő cikkünkben a LinkedInes profil felépítéséről lesz szó, trükkökkel és ötletekkel.

Donka Noémi
hu.linkedin.com/in/noemidonka
HR Tanácsadó / LinkedIn Szakértő
TESK Tanácsadó Kft.




  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk

Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül

A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk