kapubanner for mobile
Szerző: Krista Zita
Megjelent: 18 éve

A motivált dolgozó a céges siker kulcsa

Napjainkban a cégek egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak dolgozóik értékelésének, ösztönzésének és az ezzel szoros összefüggésben lévő motivációs rendszer kiépítésének. Az mfor.hu annak járt utána, milyen módszereket alkalmaznak az értékelés során a hazai munkáltatók.

A hangsúly a teljesítményen van


Sok cégvezető hibás felfogással kezeli az embereket"A velünk kapcsolatban álló cégek mindegyikénél létezik valamilyen formában teljesítményértékelés. Ez képezi a teljesítmény-arányos juttatások - bónusz, mozgó bér, jutalék, incentive - alapját. A munkavállaló így rendszeres és formális teljesítményértékelő beszélgetéseken kaphat visszajelzést" - nyilatkozta az mfor.hu-nak Krista Zita, a Humánmanufaktúra Emberi Erőforrás Tanácsadó Iroda vezetője.

Fontos momentum az értékelés az IKEA-nál is, mert mint Lánczi Judit, a társaság országos HR-vezetője elmondta: ilyenkor nyílik alkalom egy-egy időszak áttekintésére, illetve a következő időszak céljainak meghatározására. A közösen kitűzött egyéni célokat a szervezeti célokból vezetik le, és azok minél egyértelműbb megfogalmazása révén derül ki a munkatársak számára, hogy konkrétan mit kell tenniük a megvalósulás érdekében.

Az IKEA hazai szervezetében jelenleg minden munkatárs teljesítményét évente három alkalommal értékelik, emellett egy alkalommal fejlesztő beszélgetésre is sor kerül. Az előbbi inkább a múlt teljesítményéről és annak konzekvenciáiról, az utóbbi a jövő lehetőségeiről szól: a munkatárs jelenlegi munkakörében hogyan tudna jobban teljesíteni, esetleg más feladatokat is ellátni, vagy milyen egyéb munkakörökben tudja magát elképzelni.

Elégedett vs. motivált dolgozó

"A legtöbb cég általában évente csak egyszer-kétszer végez dolgozói elégedettségi vizsgálatot, jellemzően félévkor vagy év végén. A leggyakrabban kérdőíves felmérést jobb helyeken a vezetőség megbízása alapján felkért külső cég bonyolítja le, hiszen az csak így lehet objektív és valóban anonim" - osztotta meg tapasztalatait lapunkkal Krista Zita.

A szakértők abban egyetértenek, hogy az elégedettség nagymértékben a munkahelyen uralkodó körülmények függvénye, melynek kialakítása és a munkahely munkavégzésre maximálisan alkalmassá tétele, illetve ezen állapot tartós fennállásának biztosítása egyértelműen a munkáltató felelőssége. Meg kell azonban különböztetni az elégedettséget és a motivációt, előbbi ugyanis esetenként a vállalat számára kevesebb potenciális haszonnal kecsegtet.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma

Miért szeretek recruiter lenni? – tette fel a kérdést néhány ismert toborzási szakembernek Csatalinácz Adrienn, az euJobs HR-Group HR és BRAND... Teljes cikk

A szexi pozíciónevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk

Több lányt az informatikába: sokszor a tanárokkal és a szülőkkel kell küzdeni

Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek