kapubanner for mobile
iroda 
Megjelent: 6 éve

Hogyan hat az irodai környezet, berendezés a dolgozókra?

A világjárvány okozta bezártság miatt nemcsak azt tapasztaltuk meg, hogy a home office bevezetésével rugalmasabb lehet a munka, de arra is ráébredtünk, hogy mennyire fontos a személyes kontaktus, a találkozások, az irodai és az otthoni munka megfelelő aránya. A környezet, amelyben dolgozunk, közel sem mindegy, milyen: a kényelem, az inspiráció, a nyugalom biztosítása mind fontos a hatékony munkához. Nézzük, hogyan tehetünk ezért!

Hogyan hat az irodai környezet, berendezés a dolgozókra?

Ilyen egy ideális irodai környezet

A tökéletes iroda kialakítása során érdemes nagy hangsúlyt fektetni a burkolatok kiválasztására is, hiszen ezek nagy felületet foglalnak el, így fontos szerepet töltenek be az iroda arculatát tekintve. A közös terekben – mint maga az irodahelyiség, valamint a társalgásra, megbeszélésekre, kikapcsolódásra fenntartott helyiségek – tanácsosabb a melegburkolás lehetőségében gondolkodni. Bár az irodában általában cipőben vagyunk, a melegburkolatok hőtartó képessége így sem utolsó szempont. Emellett maga a környezet is kellemesebb, hívogatóbb, barátságosabb, ha melegburkolatok között válogatunk.

Szerencsére sokféle lehetőségünk van, ha melegburkolat mellett döntünk: ide tartoznak a laminált padlók akár fahatású lapokkal, a parketták, hajópadlók, linóleuomok egyaránt. Ha az irodában gyakran fogadunk partnereket, vagy a szolgáltatásunkat igénybe vevő látogatókat, a melegburkolatok kapcsán a padlószőnyegekre is eshet a választásunk. Ezekkel szintén otthonosságot kölcsönözhetünk egy teljes szobának, vagy az iroda azon részének, ahol odaillőnek érezzük a családiasabb hangulatot, akár kisebb létszámú tárgyalások miatt, vagy személyes tér kialakítása céljából. Hidegburkolatokat inkább a mosdókba, folyósokra válasszunk, ahol másfajta fizikai jellemzőknek kell megfelelni, mint például a vízállóság, illetve a könnyű tisztíthatóság.

Szintén meghatározó lehet az is, hogy milyen színűre tervezzük a falakat. Érdemes sorra venni, hogy egy-egy helyiséget mire szánunk, és ehhez mérten válogatni az árnyalatok között. A hidegebb színek a nyugalmas, a melegebb árnyalatok az aktív légkört erősítik. Ezért ahol a koncentrált, egyedül végzett munka kerül előtérbe, ott inkább alkalmazzuk a kék árnyalatait, a hidegebb zöldet, míg az energikusabb terekben, ahol a kreatív munka zajlik, jó választás a sárga, vagy a meleg narancs árnyalat. A fehérrel és a pirossal vigyázzunk: előbbi túl steril, nem segíti az ötletelést, de a harmóniát sem, míg utóbbi nagy felületen alkalmazva ingerlékenységet válthat ki.

Hogyan rendezzük be az irodát?

Az iroda berendezését tekintve sem csak a külcsínt kell figyelembe venni, érdemes több szempontot mérlegelni, amikor bútorokat választunk. A kényelem, a megfelelő koncentráció biztosítása, a csoportos megbeszélések lehetősége mind fontos tényező, ha a tökéletes irodára vágyunk.

Fény- és látási viszonyok

A koncentrált munkavégzéshez elengedhetetlen, hogy megfelelő fényviszonyok között dolgozzunk. Éppen ezért fordítsunk nagy figyelmet az asztalok elrendezésére, valamint a jó minőségű, jó fényű lámpák beszerzésére. A hideg és meleg fényeket is variálhatjuk: előbbi az íróasztal mellett, a feladatokra koncentrálás során nagy segítség, utóbbi a kreatívabb munkavégzés helyszínein lehet inspiráló.

Ergonomikus bútorok

Napjainkban a bútorpiac hatalmas választékban kínálja a megfelelő testtartást biztosító irodai székeket, a változtatható magasságú ülőalkalmatosságokat, valamint a komfortos asztalokat. Az ergonomikus székek nagyon fontos szerepet töltenek be abban, hogy a dolgozók komfortosan érezzék magukat, ezáltal pedig jól tudjanak koncentrálni a saját feladataikra. Hosszú távon pedig az egészségüket is szolgálják.

Mobilitás

Nemcsak az otthonokat, de az irodákat tekintve is számos bútor kapható már, amelyek a rugalmasság jegyében alakíthatóak. Egy tárgyalóból több férőhelyes iroda alakítható ki, vagy fordítva: játsszunk nyugodtan az alakítható bútorokkal, így igazán sok helyet nyerhetünk. Emellett a tárolást illetően is érdemes a többfunkciós bútorok között válogatni.

A hangulat is fontos

Míg régen az irodabelső csak és kizárólag a munkáról szólhatott, ma már igazán lényeges szempont az is, hogy kellemes, barátságos, inspiráló környezetet teremtsünk a munkatársak számára. Mivel járulhatunk hozzá még a jó hangulathoz a tudatos berendezés mellett? Adjunk lehetőséget a munkatársaknak, hogy egy kis otthonosságot csempészhessenek a saját asztalukra, helyiségükbe! Például egy kedvenc asztali kiegészítővel, egy képpel, egy fotóval, amely motiválóan hathat és az otthonosság érzését is megteremtheti.

Emellett, amennyiben lehetőségünk van rá, a közösségi térben éljünk a kicsit lazább berendezéssel! Az 5-10 perces kikapcsolódás már rengeteget segít a koncentrálásban, ezért az arculathoz passzoló színű néhány babzsák, egy kényelmes kanapé vagy néhány fotel is sokat segíthet az irodai környezet barátságosabbá változtatásában, és ezzel a munka hatékonyságának növelésében is.

Élvezzük a tervezést!

Bár egy iroda berendezése, megtervezése igazán nagy feladat, ne éljük meg teherként ezt a folyamatot. Gondolkodjunk hosszú távon, hiszen a megfelelő környezet kiépítése mindenképp kifizetődő lépés mind a munkatársi, mind a partneri viszonyokat tekintve. A jó közösség, a hatékony munkavégzés, a profizmus alapvető eleme a modern, letisztult, rugalmas és többféle funkciót kiszolgáló irodabelső.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk

Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját

A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk

35 milliót fizet az exférj volt feleségének a házasság alatt végzett házimunkáért

A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk