kapubanner for mobile
Megjelent: 10 hónapja

Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát?

A home office már egyáltalán nem megy ritkaságszámba. A pandémia óta jelentősen megnőtt azon alkalmazottak aránya, akik otthonról teljesítik a mindennapi munkájukat. Ugyanakkor érdemes a vállalkozásokra is kitérni. Sok online is végezhető vállalkozási forma szintén home office irodát kíván. Milyen módon tudjuk megfelelően berendezni?

iroda távmunka szék-

A legjobb egy külön kis helység, de ha csak irodasarok van, az is tökéletes

A megfelelő irodai környezet kialakításához elengedhetetlen az a saját kis tér, ahol kizárólag a munkánkra tudunk figyelni. Ez lehet egy kisebb helyiség vagy akár a nappaliban, konyhában is egy irodasarok. Fontos, hogy jól szellőző világos részt nézzünk ki magunknak a munkavégzéshez, hiszen a fókuszt semmi sem terelheti el. A megfelelő íróasztal pedig valóban legyen ránk szabva. Ne elégedjünk meg egy „valamilyen” asztallal, hiszen ha az nem lesz kényelmes, akkor könnyen a munkánk rovására mehet. Alaposan fontoljuk meg a szélességet, a mélységet, a magasságot, illetve az anyaghasználatot is – utóbbi esetben a legnépszerűbb választásnak a laminált faanyag számít.

Az egyik legfontosabb bútor: a székünk

Felejtsük el, hogy egy sima étkezőszéken fogjuk majd végezni a munkánkat. Ennek idővel sajnos meg is lesz böjtje, hiszen a görnyedés és a nem megfelelő deréktámasztás miatt sajnos idővel különféle izomhúzódásokat, ízületi becsípődéseket és sérüléseket is szerezhetünk. A legjobb, ha a lehető leghamarabb beszerzünk egy valóban irodai munkára szánt gurulós széket, aminek jó a hát alátámasztása, és nem fogunk benne elgémberedni. Az ilyen irodai szék kiválasztásánál arra is figyeljünk oda, hogy a súlyunknak megfelelőt válasszunk. Gyakori probléma ugyanis az, hogy a terhelhetőséget nem nézzük, és a súlyunk mértékénél kevésbé terhelhető széket választunk. Ilyenkor sajnos az irodai szék igen hamar tönkremehet.

Letisztultság és fókusz mindenekelőtt

A megfelelő világítás segíti a fókuszáltságot és az ébrenlétet. Fontos tehát, hogy a helyiségben, ahol a saját iroda lesz, nappali fényt imitáló világítást tegyünk. Ezen kívül az iroda berendezése is legyen egyszerű. Az a legnagyobb probléma általában a home office-nál ugyanis pont az, hogy nincs éles körülhatárolás a munkaterület és a mindennapi élethez való eszközök, tárgyak között. Ilyen esetben a fókuszunk könnyen elvándorolhat. Ezért az iroda az legyen valóban egy munkahelyiség, minimalista berendezéssel, ugyanakkor olyan kiegészítőkkel, amik segítik a fókuszt és a munka közbeni pihenést is.

A fotó forrása: djile - stock.adobe.com

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk