kapubanner for mobile
Megjelent: 6 hónapja

Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen?

Egy év alatt 30-50 százalékot nőtt a magyar nagyvállalati vezetők LinkedIn követőtábora. 2023-ban a pénzügyi felsővezetők közösségének mérete növekedett leglátványosabban az oldalon: akadt, aki duplázott tavaly óta – derül ki az Uniomedia legfrissebb kutatásából. Követőszámban a kommunikációs vezetők, interakcióban a legfelsőbb vezetők taroltak – utóbbiak immár a belső vállalati kommunikációban is egyre eredményesebben használják a LinkedIn-t.

Linkedin vezető felmérés-
images

Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója rendelkezik a legtöbb követővel a TOP50 magyar nagyvállalat és a kereskedelmi bankok vezetőit vizsgáló LinkedIn kutatás eredménye alapján, megelőzve a 2022-es győztest, Keszte Róbertet, a Continental Magyarország vezérigazgatóját. A harmadik helyezett a Magyar Telekom HR-igazgatója, Friedl Zsuzsa lett, aki jövőre már nem szerepel ezen a listán, mert a T-Systems International HR-vezetőjévé nevezték ki. Szabó Béla 46 százalékkal, míg Keszte Róbert 20 százalékkal növelte LinkedIn közösségét egy év alatt, Friedl Zsuzsának pedig majdnem sikerült a duplázás: 92 százalékos növekedést regisztrált. A Jabil vezérigazgatóját, Kékesi Sándort 66 százalékkal követik többen, mint tavaly, de Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketingigazgatója is jelentősen, 17 százalékkal növelte a követőszámát. 

 

vállalat és pozíció

követőszám

növekedés az előző évhez képest

Szabó Béla 

Magyar Telekom, márkakommunikációs igazgató 

5878 

46% 

Keszte Róbert 

Continental, CEO 

5629 

20% 

Friedl Zsuzsa 

Magyar Telekom, Chief People Officer 

5475 

92% 

Kékesi Sándor 

Jabil Circuit, vezérigazgató 

4768 

66% 

Bánhegyi Zsófia 

Szerencsejáték Zrt., marketing igazgató 

4 385 

17% 

 

Az Uniomedia PR ügynökség 2021 óta elemzi az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőinek LinkedIn profilját CEO, HR vezető, kommunikációs vezető és immár pénzügyi vezető kategóriában is. A vizsgált ötven nagyvállalat az Opten céginformációs szolgáltató legfrissebb, 2023-as árbevétel alapú listájából került ki, emellett a kommunikációs ügynökség bevonta a vizsgálatba a magyarországi kereskedelmi bankok vezetőit is.  

A hazai LinkedIn közösségi életben továbbra is lehet látni olyan felsővezetőket, akik a TOP50 vállalat képviselőinél is eredményesebbek. A kiemelkedően teljesítők közé tartozik például Joó István, a Külgazdasági- és Külügyminisztérium alatt működő HIPA – Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, aki 9339 követővel az egyik legnagyobb követőtáború vezető, vagy épp Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatója, aki 13 169 követővel még ennél is népesebb táborral osztja meg gondolatait és szakmai tartalmait.  2023-ban az Audi Hungária pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Patrick Heinecke növelte bázisát a legkiemelkedőbb mértékben, 116 százalékkal.

A CEO-k között Keszte (Continental), a HR-ben Friedl (Telekom) az élen

A vezérigazgatók között idén Keszte Róbert (Continental) őrzi vezető pozícióját Kékesi Sándor (Jabil) előtt, a harmadik hely Heiszler Gabrielláé (SPAR) lett. Hegedűs Éva, a Gránit Bank vezére a negyedik, míg Alfons Dintner, az Audi vezérigazgatója új szereplőként az ötödik helyen debütált a TOP5-ben.  

A követőszám alapú listán a kommunikációs vezetők élmezőnyében csak a 4. és az 5. helyen történt egy helycserés változás: Bodó Teodóra, a Bosch kommunikációs vezetője megelőzte Kutas Istvánt, a Magyar Bankholding kommunikációs vezetőjét. Az élen ezúttal is Szabó Béla (Telekom), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.,) és Hevesi Nóra (Tesco) a sorrend.  

A HR-vezetők között Friedl Zsuzsa (Telekom) intenzív növekedéssel a negyedik helyről az élre ugrott, míg Kalmár Ákos, a Continental HR-vezetője a 2022-es harmadik helyről egyet előrébb lépett. A tavalyi első, Kósa Barbara (Harmann Becker) idén a harmadik lett. Új szereplő a listán a negyedik, Varga István András (Vertis Zrt.) és Hegely Sára (ALDI), aki az ötödik a HR-vezetők élmezőnyében.  

A pénzügyi vezetők követőszáma látványosabban nőtt, mint a többi pozíció betöltőinek esetében, ugyanakkor e körben egyelőre alacsonyabbak a számok – vagyis ez a vezetői kör most kezdi felfedezni magának a LinkedIn közösségépítés előnyeit. A legnagyobb növekedést elérő Patrick Heinecke (Audi) áll az első helyen az ötös listán követőszám alapján Ian Malin (Wizzair), Vécsey Balázs (Bosch), Daria Dodonova (Telekom) és Soóki-Tóth Tamás (Sanofi) előtt.  

– Az idén látható masszív növekedés azt jelenti, hogy az online közösségépítés egyre fontosabb tevékenység, a vállalatvezetés legfelsőbb szintjén is. A legtudatosabbak átgondolt stratégia mentén, emberi és pénzügyi erőforrást áldozva, esetenként professzionális eszközöket is igénybe véve dolgoznak a véleményvezéri szerepük erősítésén. Ma enélkül már lehetetlen az élbolyba kerülni.A LinkedIn egyértelműen egy „személyes-szakmai” platformmá vált, azaz egy-egy poszt akkor mozgatja meg hatékonyan a közösséget, ha se nem csupán személyes, se nem csupán szakmai, hanem a két szféra okos és releváns keveréke. Az emberek tanulni és tájékozódni is járnak a LinkedIn-re manapság, innen szeretjük megtudni a személyi híreket is, de okos gondolatokat is szeretnénk magunkkal vinni a felületről. Új fejlemény, hogy a legfelsőbb vezetők nemcsak külső kommunikációra használják, hanem vállalati közösségépítő platformként immár akár a belső kommunikáció támogatására is – azaz a teljes network-jük innen tájékozódik, a távoli ismerősők, az üzletfelek, csakúgy, mint a legközelebbi kollégák. Az Uniomédiánál úgy látjuk: mindez leginkább csak átgondolt egyéni stratégia és folyamatos energiabefektetés mellett lesz sikeres.  – mondta a kutatás tapasztalatai alapján Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója.  

LinkedIn-hatékonyság a kiváltott reakciók száma alapján

Az elért reakciók számában 50-100 százalékos a növekedés, ami azt jelenti: sokkal hatékonyabban mozgatják a meglévő szakmai közösségüket a vezetők. Ebben a nézetben Keszte Róbert (Continental) mögött Rékasi Tibor (Telekom) két helyet javítva a második, Solti Andrea (Shell) a harmadik, míg Guntram Würzberg (E.ON) a negyedik lett és Kékesi Sándor is bekerült a legjobb öt közé.  

Az összes pozíciót nézve is Keszte Róbert (Continental, CEO) a legeredményesebb, Friedl Zsuzsa (Telekom, chief of staff), Pantl Péter (Mol, kommunikáció) Rékasi Tibor (Telekom, CEO) és Solti Andrea (Shell, CEO) előtt.

 

vállalat

interakciók száma

növekedés az előző évhez képest

Keszte Róbert 

Continental  

3 448 

73% 

Friedl Zsuzsanna 

Magyar Telekom  

2282 

51% 

Pantl Péter 

MOL 

2029 

31% 

Rékasi Tibor 

Magyar Telekom  

2015 

-11% 

Solti Andrea 

Shell Hungary  

1831 

148% 

Az engagement száma szerint érdekes mezőny alakult ki a kommunikációs vezetők között, hiszen az öt legtöbb interakciót kiváltó szakemberből három a bankszektorból érkezett – ami a kereskedelmi bankok intenzív kommunikációs aktivitása mellett a szakmai aktivitást is mutatja. A legtöbb reakciót kiváltó kommunikációs szakember között változatlanul Pantl Péter (MOL) az első, második Gáspár Bence (OTP), Blaumann Debóra (Erste) a harmadik, Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) a negyedik, míg Szinai Ádám (CIB) az ötödik.  

 

A legpontosabb mutató: a reakciószám és a közösség aránya

 
A reakciók számát a követőszámhoz arányosítva még reálisabb képet kapunk arról, ki milyen hatékonyan szólítja meg a LinkedIn közösségét. Ebben az összehasonlításban 2023-ban szinte teljesen kicserélődött a TOP5 mezőny. Guntram Würzberg, az E.ON vezérigazgatója végzett az élen, megelőzve Grósz Jenőt, a Lidl vezetőjét. A harmadik helyre Szabó Gergely, a MET Hungary CEO-ja, a negyedikre Berkes Áron, a Vodafone HR-igazgatója került, míg az ötödik helyen Gáspár Bence futott be. 

 

 

Vállalat és pozíció

interkaciós arány

Guntram Würzberg 

E.ON, CEO 

155% 

Grósz Jenő 

Lidl Magyarország, CEO 

154% 

Szabó Gergely 

MET Magyarország, CEO 

112% 

Berkes Áron 

Vodafone Magyarország, HR 

96% 

Gáspár Bence

OTP Bank, Kommunikáció

91%

 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk