kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mit vegyek fel, hogy felvegyenek anyukaként

Az óvodai-bölcsödei beszoktatás után sok anyuka tér vissza a munka világába vagy kezd el új állásokra pályázni. Az otthon töltött időszak alatt fenekestül felfordult a munkaerőpiac és az édesanyák testi-lelki világa is. Ilyenkor feltétlenül érdemes/ideje felfrissíteni a ruhatárat is. Lehet, hogy nem is gondolnánk, hogy ez milyen fontos a sikeres érdekében. Pálfy Évával brandstylist iparművész, női marketing szakértő, B2W alapítóval az állásinterjúkra való öltözködésről és felkészülésről beszélgettünk.

Sokszor a fotó alapján ítélik meg a nőket és hátránnyal indulnak egy állásra jelentkezéskor az önéletrajzok szűrésekor, főleg ha már édesanyák. Hogyan látja, mennyire fontos, hogy odafigyeljenek az öltözködésükre?

Először az álláskereső anyukának saját magában kell végiggondolnia, hogy mi az erőssége és miben tud hozzátenni egy cég működéséhez. A döntése már eleve meghatározza, hogy ő hogyan fogja érezni magát álláskereséskor. Mikor elkezdi a munkakeresést van olyan, hogy ki tudja választani, mi az erőssége, de van olyan helyzet is, mikor nem. Sokszor a cégek ajánlataiból kell választania, ilyenkor meg kell nézni a vállalkozás küldetését, amiért a piacon vannak, és hogy azzal tud-e személy szerint azonosulni.

Az önvizsgálat, hogy miben erős eleve meghatároz egyfajta stílust, nemcsak az öltözködésben, hanem a kommunikációban is. A másik oldal pedig, hogy milyen céghez szeretne menni dolgozni, mert a vállalkozásnak is van egyfajta arculata, színvilága, kommunikációja. Valójában a saját erőssége és a cég arculatának egyezősége a legjobb választás.

"Amikor egy anyuka beadja jelentkezését egy állásra, akkor a fotónak maximálisan tükröznie kell, hogy milyen értéket képvisel. Ez nem egy színjáték, ugyanis figyelmet vonzani egy dolog, de utána ezt a figyelmet meg is kell tudni tartani, önazonosnak kell lennie."

Ha a jelentkező pörgős személyiség, akkor a fotónak is ezt kell tükröznie, és az önéletrajz tartalma is legyen élettel teli. Ha visszafogottabb, akkor ezt kell az önéletrajznak üzennie. A cégek nőkre vágynak, sok cég kifejezetten anyukákat keres, mert megértőbbek, például egy ügyfélszolgálaton a vevőkkel. Azt gondolom, ezen a téren is elindult egyfajta fejlődés.

Mikor kell átgondolni egy nőnek a brandjét állásra jelentkezéskor?

Most. Mindig a legeleje, hogy végig kell gondolni, hogy milyen stílusú és karakterű személyiség a hölgy. Brand Stílus és Karakterelméletemben ötvözöm Johannes Itten évszakelméletét (tavasz, nyár, ősz, tél színtípus) a pszichológus Jung 12 archetípusával. Gyönyörűen szét lehet szedni a 12 karaktert 4 színvilágra, mely óriási segítség az öltözködésben, az én-márkánk megjelenítésében, hogy milyen legyen az arculatunk, amiben hitelesek tudunk lenni és maximálisan kiállni a célok mellett.
Pálfy ÉvaA legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal

Mennyire befolyásolja egy állás elnyerésének sikerét egy nő, anyuka megjelenése?

A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal. Ha nem igényesen jelenik meg az állásinterjún, akkor látszik, nem vette komolyan a jelentőségét a találkozónak. Hasonlóképpen, amikor kiderül egy jelentkezőről az interjún, hogy nem érdeklődik vagy nézett utána, hogy a cég milyen értéket képvisel, akkor valószínű, ha két ember között kell választani, akkor a lelkesebb jelentkező lesz az. A kisugárzás és az érdeklődés egyaránt fontos.

Amikor én veszek fel munkatársat, akkor az az első, hogy lássam benne a lelkesedést, amelyben benne van, hogy nézzen utána a cégnek és az értékeinek, majd ezután lehet felvenni, képezni őt.
Amennyiben a cég lazább, akkor legyen a jelentkező merészebb, ha szolidabb, akkor visszafogottabb, elegáns stílusú öltözködés indokolt.

Érdemes az állásinterjún a kiválasztott cég logójában szereplő domináns színeket viselni?

Akkor, ha a színvilág a jelentkező stílusával azonos, akkor igen; ha nem, akkor egy pici utalás lehet, de nem ezen múlik. Sokkal jobb az, ha ő jól érzi magát a bőrében és nem feszeng.
Úgy menjen oda, hogy ő ott „éljen”, élvezze a beszélgetést, de nem mindegy, mit vesz fel, hiszen másképp viselkedik tornacipőben és tűsarkúban.

Nyitókép: Pixabay.com
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk