kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

SWOT-analízis

Angol betűszó (Strenghts-erősségek, Weaknesses-gyengeségek, Oppourtinities- lehetőségek, Threats - veszélyek), mely egy intézményi önértékeléshez használatos, nyitott önértékelési eszközt jelöl.

A módszer célja, hogy közös munka során feltárja az intézményi helyzetet, fény derüljön az intézménynek (vagy kucsterületeinek) azon jellemzőire, melyek az intézmény erősségei, vagyis a belső/külső partnerek szerint elismertségre adnak okot; illetve azokat, amelyek hiányoznak, vagy nem kielégítően fejlődtek.

A SWOT-analízis egy olyan stratégiai tervezési módszer, amely segít meghatározni egy cég, termék, projekt vagy személy erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. A SWOT a négy vizsgált terület angol kezdőbetűiből áll: Strengths (erősségek), Weaknesses (gyengeségek), Opportunities (lehetőségek) és Threats (veszélyek). A SWOT-analízis célja, hogy felismerje a belső és külső tényezőket, amelyek befolyásolják a sikert, és alapját képezze a stratégiai döntéshozatalnak.

A SWOT-analízis készítéséhez általában egy táblázatot vagy mátrixot használnak, amely négy negyedre osztja a vizsgált tényezőket. A bal felső negyedben az erősségek, a jobb felsőben a lehetőségek, a bal alsóban a gyengeségek, a jobb alsóban pedig a veszélyek kerülnek felsorolásra. A SWOT-analízis során fontos, hogy a tényezők konkrétak, valósak és relevánsak legyenek, és ne csak általános állításokat tartalmazzanak. A SWOT-analízis eredményeit fel lehet használni a célok meghatározásához, a stratégia kialakításához, az akciótervek kidolgozásához, vagy a teljesítmény értékeléséhez.

A módszert akkor alkalmazhatjuk hatékonyan, ha a csoport létszáma lehetőség szerint nem több 16 főnél, ha van elegendő idő.
Az elemzés irányítását, és az összegzés elkészítését célszerű egy olyan (külső vagy belső személyre bízni), aki rendelkezik SWOT-elemzési gyakorlattal.

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek