kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Szervezetfejlesztés vállalatirányítási rendszerrel

Az utóbbi egy évtizedben folyamatosan, robbanásszerűen nő a szervezetek adatállománya, ennek következtében állandó kihívást jelent az adatok megfelelő gyűjtése, elemzése és megosztása, az adatállományból hasznos üzleti információk kinyerése. Az Economist Intelligence Unit az Oracle megbízásából 242, különböző iparágban tevékenykedő döntéshozóval készített mélyinterjúkat üzleti intelligencia témában.

Az Oracle-felmérés résztvevőinek 85 százaléka véli úgy, hogy egy szervezet teljesítménye jelentős mértékben nő, ha az általa tárolt, üzleti szempontból fontos adatokat hatékony módon teszik elérhetővé, azonban csak 15 százalékuk gondolja, hogy vállalatuk valóban alkalmazott már ilyen technikákat.

Az Oracle portfóliójában az üzleti intelligencia terület nagyon megerősödött az elmúlt időszak cégfelvásárlásaival - különösen a Siebel és a Hyperion megoldások által. Ma az Oracle üzleti intelligencia csomagja teljes körű megoldást tud kínálni, amely bármely méretű cég igényeit lefedi, és megtalálhatók benne az adatbetöltő, -lekérdező és -elemzőeszközök; valamint egy, az eszközöket integráló dashboard keretrendszer is.

Fontos eleme a csomagnak a keretrendszer. Ez egyetlen felületbe, úgynevezett dashboardba (vezérlőpultba) integrálja a különféle jelentéseket és elemzéseket, így mindenki előtt a saját üzleti szerepkörére szabva, áttekinthető formában jelenhetnek meg a szükséges információk. Ugyanebben a keretrendszerben lehet elvégezni a részletes adatelemzéseket, a lefúrást az adatok alsó szintjére és végül a "kibányászott" információ megosztását a szervezet többi tagjával - mindezt bármiféle programozói tudás nélkül.


A hagyományos márka is a modern technológiában hisz



Egyre több területen jelenik meg az üzleti intelligencia a hazai cégek körében is, általában azokban az iparágakban, ahol erős verseny jellemzi a piacot. A Pick Szeged Zrt. az Oracle üzleti intelligencia megoldását vezette be nemrégiben kereskedelmi tevékenységének támogatására. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy a húsipari cég teljes értékesítési hálózatának - azaz a termékek, a vevők, a boltok és telephelyek összetett rendszerének - adatait elemezve naprakész, aggregált adatokat szolgáltasson a vezetői döntésekhez és a kereskedők értékesítési munkájához.

Bár a Pick eddig is rendelkezett integrált vállalatirányítási rendszerrel, azonban a különféle szempontok szerinti összegzett elemzések és jelentések előállításához jelentős mennyiségű további munkára volt szükség. A Pick kereskedelmi struktúrája nagyon összetett, mivel 300 különféle terméket értékesít nagyszámú vevőnek és beszerzési társulásnak, amelyek szintén további számos bolttal és telephellyel rendelkezhetnek. Az akár 8-10-féle szempont szerinti vagy egy adott időintervallumra vonatkozó kimutatások elkészítése ezért összetett feladat, amelyet az Oracle üzleti intelligencia rendszere immár azonnal, a kívánt dimenziók mentén, különféle formátumokban tud előállítani.

A Pick kereskedői bárhonnan, akár az ügyfelektől is elérhetik az elemzéseket, sőt a területi képviselők mobil eszközökön is magukkal vihetik a saját területüket érintő, előző napi állapotot rögzítő információkat. A megoldás magyar nyelvű, és egyszerűen használható, így az alkalmazottak kevés segítséggel is gyorsan meg tudták tanulni a kezelését.


A cég hatékony működésének eszköze is



A Pick számára a közvetlen előnyök mellett nagy előrelépést jelent, hogy az üzleti intelligencia rendszer bevezetése szükségessé tette a cégen belüli üzleti folyamatok pontos megfogalmazását is. "A fogalmak, a folyamatok és a felelősségi körök pontos definiálása nagyban hozzájárul az egész cég hatékony működéséhez és a pontos, összehasonlítható adatok előállításához" - magyarázza Ámann Gábor, a vállalat kereskedelmi és marketingigazgatója. - Ahhoz például, hogy helyes adatok kerüljenek be a rendszerbe, a cégen belül mindenkinek ugyanazt kell értenie egy-egy termék-, termékcsoport-besorolás vagy éppen értékesítési terület alatt, hiszen a folyamat végén csak így nyerhetünk ki megbízható, konzisztens adatokat" - teszi hozzá.

Az új üzleti intelligencia rendszer a döntés-előkészítés és kereskedelmi tevékenység támogatása mellett egyre inkább megjelenik a cég más területein is. Az eszköz sikere láttán további igények merültek fel a gyártási, gyártástervezési, valamint minőségirányítási területeken is. Az üzleti intelligencia rendszer bevezetését és az oktatást az Oracle partnere, a Mind System Consulting Kft. végezte a Pick Szeged Zrt. informatikai csapatával együttműködve. A kezdeti rövid oktatást követően házon belül már a Pick informatikai csapata adja át az ismereteket a munkatársaknak, mivel a végfelhasználói eszközök gyorsan birtokba vehetők.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk