kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

„Vigyázunk egymásra” - a Prohuman Covid-19 tapasztalatai

"2020 első negyedévében bennünket is váratlanul ért a koronavírus járvány világméretű elterjedése és hazai megjelenése. Céges és szakmai pályafutásunk során korábban nem találkoztunk ilyen helyzettel, amely közvetlen veszélyt jelent munkatársaink és partnereink egészségére, életkilátásaira és emiatt gyökeres változtatásokat igényel munkamódszereinkben és munkakultúránkban."

Ignácz Béla

Így látja ma Ignácz Béla a Prohuman ügyvezető igazgatója a járvány kialakulásának kezdetén felmerülő kihívásokat. Hozzáteszi: „Nem álltak rendelkezésre kidolgozott vészhelyzeti protokollok és nem voltak múltbéli tapasztalataink ilyen fenyegetés esetére. Ám az világos volt, hogy azonnali cselekvésre van szükség, amelynek jövőbeni hatásai hosszabb időre meghatározzák a céges munkavégzésünk feltételeit.”

Juhász Csongor a cég másik ügyvezetője az emberi tényezők fontosságát hangsúlyozza: „HR szolgáltatóként mi emberekkel foglalkozunk, munkatársaink fő feladata, hogy ügyfeleink munkaerőpiaci igényeit megértve olyan munkavállalókat biztosítsanak számukra, akik a legjobban megfelelnek az ügyfelek elvárásainak. Ez a folyamat pedig rendszeres és gyakori személyes kontaktuson keresztül valósul meg eredményesen, amely járvány idején veszélyes munkatársainkra és partnereinkre egyaránt.”

„Nem volt kétségünk afelől, hogy azonnali intézkedésekre van szükség.” - veszi vissza a szót Ignácz Béla. „Már az első hírek hallatán megalakítottuk a Prohumán Vállalati Operatív Törzset, melyben a Belső HR fogja össze a vállalat különböző területeinek szakembereit. Ez a csoport különleges jogkört kapott az ügyvezetéstől a járványveszély megfelelő kezelése érdekében. Feladata a vészhelyzethez kapcsolódó intézkedési feladatok feltárása, megelőző és krízist követő akcióterv előkészítése, bevezetése és karbantartása. Végzi a kapcsolattartást a szervezeti egységek vezetőivel és gondoskodik a szervezeti igények felméréséről, valamint a munkatársaink folyamatos tájékoztatásáról. Az Operatív Törzs kezdeményezésére a közös munkavégzés feltételeit nagyon hamar megváltoztattuk. A vészhelyzet időszakára több belépési ponton is kötelező belépési protokollt alakítottunk ki. Lázméréssel biztosítjuk, hogy beteg személy ne lépjen be a dolgozói térbe és mindenki csak kézfertőtlenítés után érintkezhet a többiekkel. A takarítási rend megváltoztatásával napközben is bevezettük a fertőtlenítő takarítás alkalmazását, külön takarítási szünetben. A vészhelyzet idejére változtattunk az irodai ülésrendeken a kötelező védőtávolság megtartása érdekében és elrendeltük a maszk viselését mindenki esetében, aki munkaállomását valamilyen okból elhagyta. Az ügyfélszolgálati feladatot végző munkatársaink egészségvédelme érdekében pedig külön intézkedéseket léptettünk életbe. Kollégáink számára a védőeszközt természetesen mi biztosítjuk. Valamennyi irodánkban megteremtettük az esetlegesen rosszul lévő kollégánk elkülönítésének lehetőségét is.”
Juhász Csongor

Juhász Csongor úgy látja, hogy a nehezebb és hosszabb feladat az érintkezés nélküli munkavégzés lehetőségeinek kialakítása volt. „Kezdettől fogva úgy kalkuláltunk, hogy szükséges lesz áttérni a home office-ban történő munkavégzésre. Ez a mi esetünkben nem olyan egyszerű, hiszen a munkánk nagy mértékben személyes interjúkon alapul. Az első hullám idejére sikerült megteremteni kollégáink számára az otthoni munkavégzés szabályozott alapjait. Így bevezethettük az irodai ügyelet és az otthoni munkavégzés együttes alkalmazásának gyakorlatát. A második hullám idejére már sokat fejlődtek az ezzel kapcsolatos munkamódszereink is.”

„Általánossá vált a digitális kapcsolattartás és interjúztatás a megfelelő kapcsolattartó alkalmazások használatával, belső digitális felületeink komoly fejlesztésével megoldottuk az információk és a korábban papíralapú dokumentumok digitalizálását.” - tesz hozzá Ignácz Béla. „Így jelentős mértékben tudtuk csökkenteni a személyes érintkezésből fakadó esetleges veszélyeket.”

Abban mindkét ügyvezető egyetért, hogy a járvány egymást követő hullámai alatt a legnagyobb kihívást és a legfontosabb feladatot a belső kommunikáció teljes átalakítása és javítása jelentette. „A home office-ban dolgozó kollégák személyes kapcsolattartásának megváltozása egyrészt azt okozza, hogy a kollégák egymás közötti információcseréje kevésbé intenzívvé válik. Ezért a számukra átadott információk mennyiségét és főként minőségét jelentősen növelnünk kellett” - fejti ki Juhász Csongor. „Erre külön Intranet típusú belső felületet működtetünk, amely arra is alkalmas, hogy a kollégák azon kérdezzenek, visszajelzést adjanak, ami azért is nagyon fontos, mert oldja a tartósan otthon maradásuk okozta magányérzetet. Nagyon fontos az is, hogy a járvány ideje alatt különböző digitális együttléteket szerveztünk számukra, hogy valamennyire pótoljuk a megszokott személyes kontaktust, illetve járvány alatt is értelmezhető, egyénileg is űzhető, de közösen követhető közösségi eseményeket szerveztünk, mint amilyen például az egyéni edzésekre, „kalóriaégetésre” szakosodott ProFitt programunk. Ilyen kezdeményezésekkel sikerült fenntartanunk a közösségi összetartozás tudatát a Prohuman csapatában.

Ignácz Béla úgy látja, hogy rendkívüli erőfeszítésekre volt szükség 2020-ban: „Azt mondhatjuk, hogy a járvány mindkét hulláma komoly kihívást jelentett. A Prohuman működésének megszokott színvonalát, partnereink megfelelő kiszolgálását munkatársaink kimagasló helytállása tette elsősorban lehetővé. A legfontosabb, hogy kollégáink egészségét is sikerült összességében megfelelő védelemben részesíteni. Így a feladatainkat egész évben kiesés nélkül tudtuk teljesíteni, a járvánnyal járó fennakadásokat, veszteségeket eddig sikerült elkerülni. Az idei év első hónapjai is óvatos optimizmusra adnak okot.”

  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk