kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

7000 állás a szolgáltatóközpontoknál

A kormány elkötelezett azon cégek támogatása mellett, amelyek szolgáltatóközpontot (SSC) szeretnének Magyarországra hozni, hangzott el a Deloitte 15. Shared Services & BPO (Business Process Outsourcing) konferenciáján. A globális jelentőségű eseményre - amely az eddigi legtöbb résztvevőt vonzotta -, azért a magyar fővárosban kerül sor, mivel az utóbbi években Magyarország és Budapest a szolgáltató szektor egyik európai központjává kezd válni, írja közleményében a Nemzeti Külgazdasági Hivatal.

A kétnapos konferenciát Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági államtitkár nyitotta meg. Köszöntőjében az államtitkár kiemelte a magyar kormány elkötelezettségét, hogy a szolgáltató központok meghatározó szereplőjévé váljon Magyarország az európai kontinensen, és ezáltal magas hozzáadott értékű beruházásokat vonzzon hazánkba. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal jelenleg 25 SSC projektet kezel, amelyek megvalósulás esetén további 7000 munkahelyet teremthetnek - tette hozzá az államtitkár.

Dr. Kerekes György, a társszervező Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnökhelyettese elmondta: az SSC szektorból érkező befektetői megkeresések az utóbbi egy-másfél évben növekvő tendenciát mutatnak sőt, örömteli hír, hogy a már Magyarországon lévő cégek is folyamatosan bővítenek.

Az ágazat egyre nagyobb térhódítását emelte ki Tóth Vazul, a Deloitte Zrt. üzletviteli tanácsadási szolgáltatásokért felelős igazgatója is, aki kifejtette, hogy a korábban többnyire csak pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó központok ma már jóval komplexebb - HR, IT, marketing - feladatokat látnak el. Tóth Vazul szerint nem véletlen, hogy az összes konferencia közül az idei a legnagyobb, mivel az SSC jelentősége egész Közép-Európában, azon belül pedig különösen Magyarországon megnőtt.

Az idei év a "Légy ösztönözve!" ("Be Inspired") vezérgondolata jegyében zajlik. A rendezvény amellett, hogy hasznos ismereteket szolgáltat az SSC szektorra jellemző legfrissebb trendekről, lehetőséget kínál személyes kapcsolatfelvételre magyarországi SSC létrehozását tervező cégek képviselőivel. A közel 700 pénzügyi - és idén első alkalommal HR felsővezetőt is vonzó - konferencia számos potenciális beruházó figyelmét keltheti fel hazánk iránt. Olyan, világszerte meghatározó cégek vezetői látogatnak el Budapestre, mint az Avis Budget Group EMEA, a British Telecom, a BP, a Diageo, a JT International, az Oracle, a Pfizer, a Philips, a Rolls-Royce, a Shell, a Siemens és a Vodafone.


SSC szektor Magyarországon

Az első SSC-k (Shared Service Center-ek, azaz üzleti szolgáltató központok) '90-es években történt megjelenése óta a szektor dinamikus fejlődést mutat. Jelenleg közel 80 SSC működik hazánkban, amelyek több mint 30 000 főt foglalkoztatnak.

Magyarország a befektetéseket támogató gazdasági környezet, a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő-kínálat, valamint az SSC szektorban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően továbbra is vonzó befektetési helyszín.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk