kapubanner for mobile

2005. január 26.
Beszerzés 2005

Helyszín: szervezés alatt

8.30 Regisztráció


8.50 Az elnök bevezetôje


9.00-9.40 Tervezés a beszerzésben tracking és forecasting
Vállalati stratégia és beszerzési stratégia szerves kapcsolódása – biztosítsa a transzparenciát és az információáramlást
Együttműködés szervezeten belül: beszerzés – értékesítés/ marketing együttműködése
Beszerzés tervezése – milyen egy beszerzési terv? Támpontok, szempontok: üzleti terv, értékesítés, marketing tevékenysége, szezonalitás
Beruházások, fejlesztések helye és tervezése a beszerzésben
Kisértékű beszerzések tervezése
Elôadó: Pálmai Antal, beszerzési vezetô, KÉSZ Közép-Európai Építô- és Szerelô Kft.

9.40-10.20 Reporting milyen riportok szükségesek, és melyek hasznosak a beszerzés folyamatos fejlesztéséhez?
Ki, kinek, milyen idôközönként és mirôl riportol?
Milyen adatok fontosak, kellenek?
Honnan szűrheti ki a legfontosabb adatokat a beszerzés? Milyen egyéb információt hordozó adatok vannak még?
Milyen szoftvereket használnak?
A beszerzés kontrollingja: hogyan folytathat kontrolling tevékenységet a reportingon alapulva?
Hogyan lehet az egész beszerzési folyamatot kontrollálni? Kontrollpontok
Milyen részei, fázisai azok, amelyeket a kontrolling érint?
Elôadó: Werle Zoltán, beszerzési igazgató, Matáv Rt.

10.20-10.40 Kávészünet


10.40-11.20 Etikai kérdések a beszerzési folyamatban

Az etikáról általában: Transparency International a magyar üzleti klímáról, országértékelés
Beszerzési etikai gyakorlat, esetek
Kockázatok feltérképezése – kockázati térkép a beszerzésben, kiváltó okok a szállítói és a vevôi oldalon
Megelôzés és kezelés: humán aspektusok, szûrôk beiktatása
Beszerzési etikai kódex
engedélyezési/aláírási rendszer
ártükör alkalmazása
Korrupció a beszerzési folyamatban
Következtetések
Elôadó: Kemendy Nándor, beszerzési igazgató, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja

11.20-12.00 Emberi erôforrás menedzsment a beszerzésben motiválás és az érdekeltségi rendszer
A háttér: Szervezeti kultúra – vezetési stílus – szervezeti mikrokultúra a beszerzésben; HR koncepció a beszerzésben; HR eszközök a vezetô kezében
Csapat munka vagy jól specifikált egyéni feladatok? Változó követelmények; Szolgáltatók vagy szövetségesek/ megtakarítás vagy szövetségépítés; Teljesítményorientáció teljesítményértékelés nélkül? Miféle vezetôi feedback?
Megválaszolandó kérdések: Kihez is tartozunk? (azonosulás, elkötelezôdés) Kinek a hibája? (felelôsségvállalás, vagy hárítás); Kerülni, vagy kezelni kell a konfliktusokat? (kapcsolatmenedzsment); Miért kell folyton változtatni? (változás menedzsment)
Elôadó: Gál Éva, akadémiai igazgató, Integráció Ipari Kapcsolatok Fejlesztése Kft.

12.00-12.45 Beszélgetés további HR-aspektusok, a beszerzô szakmai lehetôségei, jövôje
Növekvô lehetôségek a vállalaton belül: erôsödô, elismertebb szerepben a beszerzés?
Hogyan képezheti, motiválhatja munkatársait a vezetô?
Milyen lehetôségei vannak egy beszerzô munkatársnak? Továbbfejlôdés, karriermenedzsment
Hogyan tudja megelôzni vagy kezelni a folyamatos terhelés miatt elkerülhetetlen kiégést?
Moderátor: Werle Zoltán, beszerzési igazgató, Matáv Rt.
Résztvevôk: Kovács László, beszerzési igazgató, Budapesti Elektromos Művek Rt.
valamint
Gábor Zsolt, Symbol Technologies Ltd.
Gál Éva, Integráció Kft.
Kemendy Nándor, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja
Pálmai Antal, KÉSZ Kft.

12.45-14.00 Ebéd

14.00-14.40 C SZEKCIÓ Supplier Relationship Management (SRM) – divat vagy hatékonyságnövelô terület? A sikeres beszállítói kapcsolatok kulcstényezôi
Szekcióvezetô: Kemendy Nándor, beszerzési igazgató, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja

Szekcióindító beszélgetés: Hol és hogyan találja meg a megfelelô beszállítókat?
Hol kutasson? Szakmai fórumok, internetes platformok, szövetségek stb.
Sourcing: a piackutatástól a szerzôdéskötésig; E-sourcing: kutatás, beszállítói keresés és kiválasztás a neten
Ajánlatok elemzése, értékelése: hogyan lehet a különbözô formátumban beérkezô ajánlatokat értékelni? Információk csoportosítása, „bontása” – eszközök, módszerek
Szoftver vagy elektronikus platform: az ajánlatok értékelésére
Speciális eset: közös fejlesztés, azaz early involvment (esetei, koordinálása): mit jelent, amikor a beszerzônek már a tervezésbe bele kell/ bele lehet kapcsolódnia?
A kisértékű beszerzések: kialakítható-e ebben az esetben „beszállítói kapcsolat”?
Beszállítói fegyelmezetlenség: milyen lehetôségek vannak a fejlesztésükre, „nevelésükre”? Javítási utak; jogi következmények szankcionálás, káráthárítás, kötbérezés stb.
Fizetési kérdések: az ún. faktoring cégek szerepe
A Résztvevôk beszélgetô-partnerei:

Dr. Jandó Tamás, Graboplast Rt.
Kardos Zsolt, Budapest Bank Rt.
Kemendy Nándor, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja
Südy György, GlaxoSmithKline

14.40-15.10 Kávészünet


15.10-15.50 Beszállítók pályáztatása, versenyeztetési technikák: a pályázati kiírás és tenderezés módszerei, technikái

Mikor és hogyan tenderezzen?
Milyen egy jó kiírás? Tartalma, felépítése, részletezettsége, formája, lebontás
Hogyan válassza ki a megcélzott beszállítói kört?
Ajánlatkérés
Ajánlatok összehasonlítása; kontrollpontok, kiválasztási szempontok – elôzetesen és utólagosan: ISO, egyéb szabványok, minôségügyi vagy vállalati elôírások
Összehasonlíthatatlanság – összehasonlíthatóság: ajánlatok értékelése; anyagi érték – használati érték; eltérô technológia
Szerzôdésmenedzsment
Elôadó: Südy György, beszerzési manager, GlaxoSmithKline

15.50-16.30 Beszállítók minôsítése, az üzlet eredményességének vizsgálata
Elôzetes kontroll eredményes eszközei
Szerzôdés és szolgáltatási szintek, kontrollpontok meghatározása: az együttmûködés bázisa
Mutatószámok: milyen adatból milyen információt nyerhet ki? Hogyan mérje és elemezze?
Eltérések, nem vagy rossz teljesítés: tûréshatár/sáv, melyik az a pont, amikor a szükségessé válik az újra versenyeztetés? Elôzetes felkészülés
Elôadó: Dr. Jandó Tamás, központi anyagbeszerzési igazgató, Graboplast Rt.

14.00-14.40 D SZEKCIÓ Szolgáltatás beszerzés hatékony technikái
Szekcióvezetô: Szűcs Ákos, beszerzési vezetô, Philip Morris Magyarország Kft.

A szolgáltatások beszerzésének specialitásai, nehézségei és lehetôségei
A szolgáltatás beszerzés folyamata
Melyek lehetnek a beszerzendô szolgáltatások? (IT, facility management/higiéniai szolgáltatások, energia, HR szolgáltatás, tanácsadás, marketing szolgáltatások, fleet management stb.) Szolgáltatás materiális elemmel összekötve ill. nélkül
A beszerzéshez szükséges ismeretek – szakmaiság kérdése: mennyire kell szakértônek lennie? Mennyire tárgyalási alap?
Mikor indokolt külsô „közvetítô” beszerzô bevonása ill. a beszerzés kiszervezése?
Szolgáltatás beszerzés külsô közvetítôvel
Elôadók:

Balló Judit, csomagolóanyag és szolgáltatás beszerzési vezetô, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja
Skriba Zoltán, műszaki beszezési vezetô, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja

14.40-15.10 Kávészünet


15.10-15.50 A parametrizálhatóság, specifikálás és kontroll a szolgáltatásbeszerzésben

Veszély- és hibaforrások: a nehezen definiálhatóság
Elôzetes elemzések a parametrizálhatóság, a szolgáltatási szintek meghatározásához
Service Level Agreement a beszerzésben
Monitoring és elemzés: kontrollpontok
Az összehasonlíthatóság kérdése
Hatékonyságvizsgálat, mérés a folyamat végénél
Elôadó: Gábor Zsolt, global procurement leader, Symbol Technologies Ltd.

15.50-16.30 Beszélgetés: Esetek, tapasztalatok a szolgáltatás beszerzésben
Marketing, rendezvényszervezéshez kapcsolódó szolgáltatás beszerzés sajátosságai; IT beszerzés; Energiabeszerzés – mint speciális és átalakulóban lévô terület; Mûszaki jellegû szolgáltatások: pl. létesítményfenntartás/facility management, karbantartás, tisztítás-takarítás, flotta menedzsment

A Résztvevôk beszélgetô-partnerei:

Balló Judit, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja
Gábor Zsolt, Symbol Technologies Ltd. EMA
Skriba Zoltán, Chinoin Rt., a Sanofi-Aventis Csoport tagja
Szûcs Ákos, Philip Morris Magyarország Kft.
Werle Zoltán, Matáv Rt.

16.30-17.20 Plenáris záróbeszélgetés

További információ: www.iir-hungary.hu