kapubanner for mobile

2008. szeptember 10. - 2008. december 3.

Nemzetközi HR menedzsment képzés

Helyszín: Sämling Kft. oktatóterme 1124 Budapest, Németvölgyi út 64. Szervező: Tuba Vera, [email protected]

Ajánljuk a HR területén dolgozó szakembereknek, akik frissíteni, modernizálni szeretnék szakmai tudásukat és vállalkozóknak, akik cégük HR tevékenységét is önmaguk végzik

Időtartam: 36 tanóra és 70 óra otthoni munka
A képzés kezdetének időpontja: 2008. szeptember 10.

Oktatási napok: kéthetente szerdai napokon

Helyszín: Sämling Kft. oktatóterme 1124 Budapest, Németvölgyi út 64.

Előadók: European Business School London minősített szaktanárai magyar nyelven oktatnak.

Szükséges végzettség: felsőfokú végzettség (HR területen szerzett tapasztalat előny)

Bizonyítvány: Angol nyelvű, nemzetközileg elfogadott, European Business School London oklevél (certificate)

Képzés díja:
295.000 Ft+áfa/fő, mely tartalmaz 36 óra tantermi és 70 óra otthoni oktatási órát és a tesztvizsgákat. A záróvizsga -a vizsga angolra fordítását beleértve-és a European Business School London bizonyítványa 200 euro+áfa.

Kedvezmények: 2 fő jelentkezése esetén 265.500 Ft +áfa/fő+ 200 euro+áfa! 3 fő jelentkezése esetén 257.000 Ft +áfa/fő+ 200 euro+áfa!

Tematika

1. Bevezetés a szervezeti viselkedés és az emberi erőforrás menedzsment alapjaiba és ezek modelljeibe

  • A menedzsment alapjai
  • A HR, mint menedzsment mentalitás kialakulása (az ember központú menedzsment mentalitás és kialakulása)
  • A szervezeti viselkedés történelmi fejlődése
  • A stratégia és a küldetés HR munkára gyakorolt szerepe
  • (a szervezet céljai és az azokkal való azonosulás problémaköre)
  • Vállalati felépítési rendszerek (hierarchikus, piramis, mátrix stb. )
  • HR alrendszerek és kapcsolatai
  • Vezetők HR tevékenysége, HR stratégiája
  • Munkaügyi tevékenységek
  • Kompenzációs alapelvek

    2. Toborzás, kiválasztás•

  • Munkaköri profil, kiválasztási kompetenciák
  • Toborzási alternatívák
  • Kiválasztási folyamatok
  • Assessment center, development center elemei
  • Kiválasztási tesztek fajtái és felhasználhatósága
  • Interjútechnika

    3. A munkaerő változatossága és ennek előnyei illetve menedzselése a különbségek alapján

  • Kifizetődő-e a diverzifikált munkaerő - versenyelőny-analízis (képes-e a HR szakember felismerni az adott jelentkező egyéni, a többitől különböző készségeiben a lehetséges versenyelőnyt és eszerint kezelni őt)
  • A toborzás, felvétel és kiválasztás módszerei az egyéni és kulturális különbségek figyelembevételével
  • Az egyének kezelésének etikai kérdései
  • Az egyéni különbségek menedzselése

    4. A kulturális környezet és a vállalati viselkedés szinergiája, a vállalati kultúra

  • A különböző szervezeti kultúrák megismerése és vizsgálata (multikulturális vállalatok HR problémái, eltérő kultúrájú partnerekkel való együttműködés nehézségei)
  • A szervezeti különbségek vizsgálata Hall és Hofstede alapján (pl.: individualista vs. kollektivista, maszkulin-feminin értékeket, eltérő hatalmi távolságot képviselő stb. vállalatok)
  • A kulturális dimenziók vizsgálata a különböző szervezeteknél (időorientáció, egyfelé figyelés, többfelé figyelés képessége stb.)

    5. Magas teljesítményű csoportok kialakítása és motivációja

  • A csoportok tipikus jellemzői (a kis és a nagy munkacsoportok előnyei és hátrányai, a homogén és a heterogén csoportok jellemzői, mikor, melyik célravezető)
  • A csapatépítés szempontjai és gyakorlati lépései
  • A csapattag típusok alkalmazásának módjai a siker érdekében (a napjainkban is elismert Belbin-féle csapattag felosztás kitesztelése és az egyes típusok előnyei ill. hátrányai)
  • Tuckman csoportfejlesztési modellje
  • A csoportdinamika kérdése és fontossága (a szociometria, azaz a csoporton belüli kapcsolatok feltérképezése)
  • A Stoner-féle csoportpolarizáció és a Janis-féle csoportgondolkodás tanulmányozása
  • Motivációs elméletek, melyek meghatározzák mind az egyén, mind a csoport teljesítményét vagy bukását (a motiváció formái, az egyéni motiváció felmérése)

    6. A csoportok közötti viselkedés menedzselése és a hatékony tárgyalás

  • Az észlelt hatalmi, feladatbeli és kulturális különbségek hatása a csoportok közötti viselkedésre
  • Elgondolások és javaslatok a csoportok közötti kapcsolatok fejlesztésére irányuló interperszonális technikákra
  • A tárgyalás fontossága és javasolt protokollja a kulturálisan változatos csoportok számára és a velük való kapcsolatok menedzselése

    7. Komplex teljesítmény menedzsment

  • Célja és haszna
  • Fajtái: klasszikus és 360 fokos
  • Kompetencia lista összeállítása
  • Fejlesztési terv meghatározása
  • Értékelő beszélgetés vezetése

    8. Változásmenedzsment a HR hatékonyságának fejlesztése érdekében

  • A változás kiváltó okai és az emberek reakciója a változásra (mikor és hogyan kell a változás szükségességét közölni az emberekkel annak érdekében, hogy partnereink lehessenek…)
  • A dolgozók ellenállásának kezelése
  • A szervezeti változások bevezetésének alapvető lépései (milyen lépések elengedhetetlenek egy változás bevezetésekor)
  • A változás kommunikációjának fontossága, a kommunikációs terv kialakítása (a kommunikációs terv alap szabályai és összeállításának lépései)
  • Kotter változásmenedzsmentje – a gyakorlati lépések (egy vállalat változásmenedzsmentjének összefoglalása a gyakorlatban)

    9. Fejlesztés

  • A szervezetfejlesztés célja és módszertana
  • A személyzetfejlesztés technikái
  • Fejleszthető kompetenciák definiálása
  • Tréning igények meghatározása
  • Training-on-the job jelentősége
  • Coaching felhasználási területei

    10. Nemzetközi kitekintés a HR trendek felé és a jövőbeli kilátások elemzése

  • Az egyetemes etikai standard és a globális értékek vizsgálata - különös tekintettel azokra az országokra, amelyek eltérő üzleti gyakorlattal rendelkeznek (a különböző etikai és jogi rendszerek áttekintése annak érdekében, hogy elkerüljük a félreértéseket)
  • Az etika, mint kulcskompetencia
  • A multinacionális cégek etikai versenyhelyzete (mi a multik helyzete ebben a kérdésben és mik a tendenciák)
  • A Litz-féle tipológia
  • Naylor és Rizzo munkáinak ismertetése és megbeszélése: a szerepviselkedés, mint fontos alap a kompetitiv stratégiák alkalmazásában
  • Schuler modelljének kritikai áttekintése
  • A külső egységek belső működéssel történő összehangolásának lehetőségei - Hennart és Phatak valamint Noé és Kanter munkájának összehasonlitása

    Módszertan:

    A képzés folyamán a hallgatók az elméleti alapvetést követően kiscsoportos munkát végeznek, melyen esettanulmányokat dolgoznak fel. A teamek prezentálják elgondolásaikat, melyekre a többiek reflektálhatnak, így kialakul egy közös diskurzus, amely az önálló problémamegoldás, és a kritikai gondolkodás fejlesztését hivatott elősegíteni. Tesztek és szerepjátékok is helyet kapnak a tréningen, melyek a szakmai önismeretet, mint kulcskompetenciát is fejlesztik.

    Eredmény:

    A hallgatók a kurzus elvégzése után tisztábban látják az összefüggéseket az emberek viselkedése és a szervezeti viselkedés között. Felismerik a különböző csoportdinamikákat és ezekre szakszerűen képesek reagálni. Megértik a vállalati kultúra lényegét és felismerik mindennapi megjelenési formáit ill. hatásait az emberek munkavégzésére. Képesek lesznek elemezni HR munkát befolyásoló stratégiai döntéseket és ezekre kritikusan reflektálni. Felismerik az emberi erőforrás különbözőségéből adódó előnyöket és ezeket képesek lesznek vállalati versenyelőnnyé kovácsolni. Egy folyamatosan változó környezetben a leghatékonyabban képes kommunikálni és kiválasztani a legcélravezetőbb munkamódszert.

    További információ:

    www.samling.hu