kapubanner for mobile

2009. február 23. - 2009. február 25.

Projektmenedzsment

Helyszín: Budapest Szervező: László Kristóf, 06-1/279-1047 [email protected]

Célja:

Az "IPMA Competence" minősítésre való felkészülés mellett a legelterjedtebb projekttervező szoftver felhasználói szintű elsajátítása, a projektek könnyebb és hatékonyabb szervezéséhez és menedzsmentjéhez. Képzésünkben különös hangsúlyt fektetünk az ismeretek, a tapasztalatok és a motivációs tényezők összehangolására.

Kiknek ajánljuk:

Frissen kinevezett projektvezetőknek, akik most ismerkednek a projektekkel, akiknek alapvető tudásra van szükségük a projekt jelentéséről, fogalmairól és technikáiról. Azoknak a vezetőknek, akik a cégükön belül a projektek támogatását, szervezeti megvalósítását irányítják. Projektmunkatársaknak, akik szeretnének átfogó képet kapni a projektek működéséről, a projektvezetés alapvető kérdéseiről.

Modulok:

A program az alábbi területeken támogatja a résztvevőket:
  • annak eldöntése, hogy szükségünk van-e egyáltalán projektre;
  • megértsük, mitől projekt egy projekt; mi a projekt kritérium rendszere;
  • hogyan vizsgáljuk egy projekt gazdaságosságát;
  • a projekt team funkcionális beillesztése a vállalati szervezetbe, és a leggyakoribb hibák elkerülése;
  • a megfelelő projektmenedzser kiválasztása;
  • hatékony, ütőképes projekt team összeállítása;
  • a projekttervezés alkalmazott módszertanának gyakorlatorientált megismerése;
  • projekt megfelelő előkészítése, tervezése és megvalósítása;
  • projekt controlling;
  • a projekt értékelése;

    1. Bevezetés:

  • A projekt fogalma, alapdefiníciók.
  • A jó projektdefiniálás problematikája.
  • A célmeghatározás nehézsége és az eléréséhez szükséges erőforrások meghatározása.
  • A projekt nagyvonalú gazdaságossági vizsgálata.
  • A projektmenedzsment feladata.

    2. A szervezet feladatai és megoldásaik

  • A projekt team beillesztése a vállalati hierarchiába.
  • A beillesztés leggyakoribb problémái és megoldásuk.

    3. A projekt-team felépítése

  • A projektmenedzser feladatai.
  • A projekt team feladatai.
  • A hatékony projekt team kialakításának leggyakoribb módszerei; ezek előnyei és hátrányai.

    4. Projekttervezés I.

  • A projekttervezés lépései, módszertana.
  • A projektfázisok kialakítása és jelentősége.

    5. Projekttervezés II.

  • Projektdokumentáció.
  • Logikai kapcsolatok feltárása.
  • Határidők meghatározása.

    6. Projekttervezés III.

  • Erőforrás allokáció.
  • Kockázatelemzés, kockázat kezelés.
  • Lehetséges módosítások.

    7. Projekt megvalósítása

  • Nyomon követés.
  • Controlling-módszerek.
  • Változások kezelése.
  • Eltérések elemzése.

    8. Projekt lezárása

  • Értékelés.
  • Archiválás.

    9. Tréning lezárása

  • Értékelés.
  • A tréning hasznosíthatósága, Javaslatok összegyűjtése, akciótervek kidolgozása.

    MS Project:

    Microsoft Project 2003 felhasználóknak
  • Alapismeretek, bevezetés, alapfogalmak, alaplépések
  • Elemzési technikák, tervezési szabályok
  • A tevékenységek és az időütemezés kapcsolata
  • A tervezés folyamata, időtervezés (naptárak), feladattervezés
  • Tevékenységek felvétele és strukturálása, mérföldkőtervezés

  • Logikai függőségek, utak, korlátok, határidők
  • Erőforrás-tervezés, erőforrás-ütemezés, egyéb erőforrás-kezelési képességek
  • Költségtervezés, költségkezelés, beépített költségkezelés, egyéni költségkezelés
  • Nyomon követés, a projekt előrehaladásának vizsgálata
  • Gyakorló feladatok, az ütemezés fortélyai
  • Tevékenységek összekapcsolása a Project alkalmazásban

    További információ:

    www.tuvakademia.hu