kapubanner for mobile

2010. március 8. - 2010. május 17.

Six Sigma Green Belt

Helyszín: Budapest

Szervező: Major Dominika, [email protected], 1/279-1047

Célcsoport
Minőségirányítási megbízottaknak, vezetőknek, azok közvetlen munkatársainak, problémamegoldó teameknek, vezetési tanácsadóknak.

Cél
A Six Sigma mozgalom Green Belt (zöld öves) szerepének betöltéséhez szükséges ismeretek és készségek elsajátítása a cél, melynek lényege a hibák csökkentésén alapszik. A résztvevők a tanfolyam első hetében elsajátítják a Six sigma koncepciót és célt, a DMAIC folyamatot, azaz a Define - Measure - Analyse - Improve - Control 5 lépéses problémamegoldó / fejlesztő eljárást, beleértve az egyes lépésekben alkalmazandó alapvető problémaelemző és megoldó technikákat. A héten tanultakat az elkövetkező egy hónapban a munkahelyen végzett saját projektmunkában hasznosítják a résztvevők, akik az eredményeket és az eredményekhez vezető utat a második héten egymásnak prezentálnak, és értékelnek, ami mellé további útmutatásokat kapnak a továbblépéshez. A tanfolyamon nagy hangsúlyt kap a statisztikai ismeretek fejlesztése, bővítése. Cél, hogy a résztvevők olyan szemléleti és módszerbeli alapot kapjanak, melynek segítségével határozott lépéseket tudnak tenni a hibák csökkentésére, a folyamatok fejlesztésére!

Modulok

1. Minőség alapok.
2. A Six Szigma alapjai.
3. Katapult: a minőségjavítás gyakorlata.
4. A probléma megoldási folyamat lépései a Six Szigma projektekben (DMAIC).
5. Alapvető minőségtechnikák (probléma azonosítási, - elemzési és – megoldás-tervezési módszerek).
5.1. Gyártási folyamatok alkalmasságának vizsgálata.
5.2. Mérőrendszerek alkalmasságának vizsgálata.
5.3. Előállítási folyamatok statisztikai szabályozása (SPC), hagyományos folyamatellenőrző kártyák.
5.4. 7 QC módszer.
5.5. Egyéb grafikus adatelemzési technikák
5.6. FMEA
5.7. Statisztikai próbák (Alap)
5.8. Kísérlet-tervezés (DOE) (Alap)
6. Minőségköltségek (Alap).
7. Csoportmunka (Alap)
8. Prezentáció (Alap)
9. Projekt feladatok
Felkészülési javaslat: a szervezetnél felmerülő problémák jellege, a vevőkkel kapcsolatos folyamatok számbavétele.

További információ és jelentkezés:
http://www.tequa.hu/index.php?o=46&tf=66