kapubanner for mobile

2011. április 14.
Balance Scorecard és/vagy a kiváló vállalatok gyakorlata

Helyszín: Budapest

Szervező: Kormosné Krajcsovics Katalin, Telefon: +3612124412, 30-962-7580, 20-502-1133 Fax: +3612125071 Email: [email protected]

Egy cég sikere a küldetés, és a stratégiai célok megfogalmazásával kezdődik. Idáig ma már nagyon sok vállalat eljut, mégis hiba csúszik a megvalósításba. A kutatási adatok szerint 10 vállalatból csak 1 tudja végrehajtani stratégiai céljait. Vajon hogyan lehet megtalálni és működtetni a stratégiai célok megvalósulását támogató rendszert?
Egyszerűsége, áttekinthetősége, és lényegi vezetési problémára adott válaszai által kimagaslóan népszerűvé vált a Balance Scorecard (BSC), amely egy stratégiai vezetési eszköz. Használata során a pénzügyi szempontok mellett más nézőpontok, és nem pénzügyi mutatószámok is megjelennek. Különlegessége a stratégiai irányítás és a kontroll összekapcsolásában áll. Sok vállalatnál azonban merevnek, túl elméletinek érzik, s működtetésük csak addig tart, amíg a felsővezetés mesterségesen életben tartja. A napi gyakorlatba ágyazódva sokszor KPI (Key Performance Indicator), és kontrolling rendszerré devalválódik.
Miért van ez így? Milyen rendszereket használnak a kiváló vállalatok ?