A képzések is versenyeznek
A munkaadók az elmúlt egy évben jóval több pályázó közül választhatták ki a számukra megfelelő embert, nehezebbé vált az elhelyezkedés. Ha végképp nem találunk állást, akár különféle képzésekbe is belevághatunk. Ám nehéz a döntés, hogy mit is tanuljunk.
Már ezeket a döntéseket is nehéz meghozni, hát még azt, hogy ha tisztáztuk a célunkat, akkor melyik intézményt, képző- vagy nyelviskolát válasszuk. Valószínűleg oda fogunk jelentkezni, amiről már hallottunk valahol, találkoztunk vele, esetleg ismerőseink ajánlották - hívja fel a figyelmet Sipos Mária, a Frissdiplomás Kft. munkatársa.
Ezt felismerve a képzéseket kínáló cégek, intézmények is egyre nagyobb szerepet fordítanak a képzéseik és saját maguk népszerűsítésére. A 2009 őszi HVG Állásbörze, Országos Képzési és Karriernapok felméréséből kiderül, hogy a képzéseket kínáló kiállítók közel 86 százaléka évi ötmillió forint fölötti marketing-költségvetéssel gazdálkodik, és közel ötödük ebből az összegből nemcsak a kiemelt időszakokban, a jelentkezési határidők előtt (februárban és októberben) hirdeti a képzéseit, hanem folyamatos jelenlétre törekszik.
A hirdetési csatornák közül a válaszok alapján a legnépszerűbbek természetesen a költségkímélőbb módszerek: saját honlap, bannerek, önálló kiadványok, szórólapok, de a volt diákok ajánlására szintén erősen számítanak, sőt 70 százalékuk az oktatási kiállításoknak, állásvásároknak is visszatérő kiállítója.
A cégek is támogatják
A látogatói visszajelzések alapján kiderült: a nem csupán állás-, hanem képzési ajánlatokat és nemzetközi lehetőségeket is felvonultató börzére a több mint kilencezer látogató 16 százaléka az ott található képzési ajánlatok miatt látogatott ki.
A főként diplomás szakemberekből, pályakezdőkből vagy végzős hallgatókból álló érdeklődők kiemelt célcsoportja a képzési ajánlatoknak, hiszen ők már az élethosszig tartó tanulást, az állandó fejlődést tartják szem előtt, és nyitottak a folyamatos képzésre, információszerzésre. Szintén ezt mutatja, hogy a látogatók több mint 90 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező három évben továbbképzi magát. A legnépszerűbb területek a következők: nyelvoktatás, mester- vagy posztgraduális továbbképzések, gazdasági és informatikai jellegű alapképzések, tanfolyamok.
A munkaadóknak is több mint 92 százaléka támogatja alkalmazottai állandó fejlődését, továbbképzését: az egyharmaduk anyagilag is, a tizedük munkaidő-kedvezménnyel, a válaszadók fele pedig mindkettővel.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Magyarország első mesterséges intelligencia ipari tanszéke, az ELTE-Bosch Mesterséges Intelligencia Tanszék öt év után tovább bővül. Az ELTE és a... Teljes cikk
A Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen igényelhetők. Teljes cikk
A kormány a köznevelés minőségének javítása érdekében 2023-ban bevezette a pedagógusok egyéni teljesítményértékelését (TÉR), amit a KRÉTA... Teljes cikk
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 1 hónapja
- Coach képzések: ezek az akkreditált üzleti coach képzők 2 hónapja
- Végzett az első, duális képzésű vegyésztechnikus évfolyam Kazincbarcikán 2 hónapja
- Az UNIQA csatlakozik a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének (MBTSZ) felsőfokú képzési programjához 2 hónapja
- A 3-22 éves népességből iskolarendszerű képzésben részt vevők aránya - grafikon 2 hónapja
- Saját képzési központot indított útjára a Ganz 2 hónapja
- A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin, a Nissin Foods HR vezetője 2 hónapja
- Ezek az iskolatípusok a legnépszerűbbek a nyolcadik osztály után 2 hónapja
- Stratégiai szemléletű HR szakembereket képez az ELTE PPK 2 hónapja
- Akár 150 millió forint ingyenpénz: nincs most ennél kedvezőbb képzési pályázat 3 hónapja
- Több ezren keresik új munkahelyüket Buda szívében 3 hónapja