kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A kötelező műmosoly depressziót okozhat

Különösen az értékesítők, a call centerekben dolgozók, a stewardessek vannak veszélyben

Az ananova.com oldalon publikált írás szerint a Frankfurt am Main Egyetem pszichológusai közel 4000 dolgozó munkamódszerét vették górcső alá. A kutatók arra a következtetésre jutottak: a depresszióra való hajlam a vevőszolgálati területeken munkát vállalókat érinti leginkább. A kutatást vezető Dieter Zapf professzor azt is elárulta: a légiutas-kísérők, az értékesítési területeken dolgozók és a call-centerek munkatársai körében nagyobb a kockázata annak, hogy a munkavállaló depresszióba esik.

A valós érzelmek titkolása nem veszélytelen

Zapf professzor meg van győződve, amikor az emberek rá vannak kényszerítve arra, hogy titkolják el valós érzéseiket, annak súlyos következményei lehetnek az egészségükre nézve." A Frankfurt am Main-ban végzett kísérlet során a professzor és a vizsgálatban részt vevő team call-centeret szimulált. A kutatásban részt vevő hallgatók játszották a személyzet szerepét. A diákok egyik fele a nekik adott utasításnak megfelelően védekezően lépett fel a velük durváskodó ügyfelekkel szemben. A másik csoportnak ezzel szemben mindvégig barátságosnak és udvariasnak kellett maradniuk.

Kellemetlenkedő ügyfelek is "megdobogtatják a szíveket"

A vizsgálat érdekes eredményeket produkált. Azok, akik megvédték magukat az ügyfelek gorombáskodásaival szemben, alig tapasztaltak szívverés-szám növekedést. Ezzel szemben azok, akiknek mindvégig barátságosnak kellett lenni, mérhetően nagyobb szívdobogást éltek át, még akkor is, amikor viszonylag sok idő eltelt az ügyfél szemtelen viselkedése óta.

Az ügyfél sem mindig szent

Dieter Zapf professzor szerint az emberi érzelmek ugyan kontrollálhatóak egy darabig, de mindenképpen problémához vezet, ha ez a folyamat túl sokáig elhúzódik. A légiutas-kísérők ezért különösen fogékonyak lehetnek a depresszióra hajlamosító tényezőkre egy-egy hosszabb utazás alkalmával. Az egészségre is veszélyes lehet az a felfogás, hogy az ügyfélnek mindig igaza van...
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Könnyű munka otthonról" - ezért kell vigyázni az álláshirdetésekkel

Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk

Ekkora nyugdíjkiegészítést kaphat az a nagyszülő, aki az óvoda helyett vigyáz az unokájára

Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk

Hogyan találj tökéletes megoldást a tárgyak tárolására?

Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek