Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

A londoni autósok 12 munkanapot ültek dugókban tavaly

A londoni autósok vesztegeltek a legtöbbet torlódások miatt 2014-ben Európában: 96 órát, vagyis 12 munkanapot ültek dugókban. A brit főváros először végzett az élen, 2013-ban még Brüsszel vezetett.

images

London 2011-ben nyolcadik, 2012-ben viszont már a harmadik volt, 2013-ban pedig második. Nagy-Britannia összességében az ötödik a dugók által leginkább sújtott országok között, Manchesterben például évi 52 órát veszítenek idejükből az emberek a torlódások miatt.

A szigetország legtöbbször beduguló öt útja mind Londonban van, az A217-esen évente 139 órát, azaz csaknem hat napot vesztegelnek az autósok, de az A215-ös és az A4-es is több mint 100 órát rabol el az életükből. Az Inrix közlekedési elemző társaság szerint a londoniak tavaly 14 órával többet ültek dugóban, mint 2013-ban.

A főváros után Manchester vonzáskörzetében, Merseyside-ban, Belfastban és környékén, valamint és Birminghamben és környékén a legrosszabb a helyzet. A britek átlagosan 30 órát töltöttek dugóban ülve 2014-ben.

Szakértők a gazdaság és a foglalkoztatás bővülésével magyarázzák az egyre sűrűbb forgalmat. "A robusztus gazdasági növekedés és az egyre népesebb városi lakosság miatt nőtt a közúti forgalom, ez okozza a torlódásokat az utakon" - magyarázta a The Times hétfői számában Bryan Mistele, az Inrix elemzője.

A londoni közlekedési vállalat szerint a lakosság példátlan mértékben növekszik, ez pedig az erős gazdasági növekedéssel - és ezzel összefüggésben az építőipar és a beruházások bővülésével - párosulva még nagyobb forgalmat jelent.

A vizsgált országok több mint felében nőtt a dugók száma 2013-hoz képest, ami megint csak a gazdasági növekedést tükrözi a szakemberek szerint. Azokban az országokban, ahol nagy a munkanélküliség, a gazdaság pedig csökken, jellemzően kevesebb volt a torlódás 2014-ben az előző évihez képest.

Az országok listáját Belgium vezeti, ott az emberek átlagosan 58 órát veszítenek idejükből a dugók miatt. A hollandoknál 45, a németeknél 35, a luxemburgiaknál 32 óra megy veszendőbe.

Londonban annak ellenére is óriási torlódások tudnak kialakulni, hogy a lakosságnak a 2011-es népszámlálás szerint alig 26,3 százaléka ül autóba. A brit fővárosban újabb bicikliutak kialakításába kezdenek annak érdekében, hogy még több ember közlekedjen kerékpárral.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton

Az AI korában új luxus lett, ha valódi ember válaszol az ügyfélszolgálaton. Balogh Péter, szoftverfejlesztő, üzletember és angyalbefektető friss... Teljes cikk

Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk