kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A pihenőidő elszámolása miatt tiltakoztak a kamionosok

Kamionok állták el a belgiumi Kortrijk és a franciaországi Lille közötti autópálya határszakaszát, a sofőrök a pihenőidőre vonatkozó új uniós jogszabálytervezet ellen tiltakoztak - közölte a helyi sajtó.

A belga rendőrség jelentése szerint a demonstráció többtíz kilométeres közlekedési dugót okozott. A megmozdulással a teherautók sofőrjei a szakszervezetek figyelmét kívánták felhívni és ellenlépéseket követeltek tőlük a véleményük szerint elfogadhatatlan és teljesíthetetlen jogszabálytervezet megsemmisítése érdekében - írták.

A belga sajtó beszámolója szerint hasonló megmozdulásra lehet számítani a hét folyamán Franciaországban, Hollandiában és Olaszországban is. A felsoroltak és több más nyugat-európai ország szociális dömping okozásával vádolja mások mellett Magyarországot és Lengyelországot - közölték.

Az uniós tagállamok december elején fogadták el a munkavállalók kiküldetéséről szóló jogszabály tehergépjármű-vezetőkre vonatkozó fejezetének tervezetét, amely a munkavállalók szociális jogainak védelme és a szociális dömping megelőzése érdekében a jelenleginél szigorúbban írná elő a tagállamok számára, hogy a kiküldött munkavállalókra a befogadó ország törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseit alkalmazni kell egyebek mellett a maximális munkaidő és minimális pihenőidő tekintetében.

Az Európai Parlament által a közeljövőben elfogadandó, a járművezetők munkafeltételeire, a járművezetők különleges kiküldetési szabályaira vonatkozó jogszabálytervezet szerint a fuvarozóknak oly módon kell megszervezniük járművezetőik munkabeosztását, hogy azoknak módjukban álljon legalább négyhetente, illetve amennyiben a járművezető úgy dönt, hogy két csökkentett heti pihenőidőt tart, akkor minden úton töltött három hét után hazatérni. A járművezetők megfelelő munkafeltételeinek biztosítása érdekében a rendes heti pihenőidőt kötelező a vezetőfülkétől eltérő helyen tölteni.

A belga közúti fuvarozókat tömörítő szocialista szakszervezet (UBT-FGTB) vezetője, mint az Európai Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezetének (ETF) elnöke, Frank Moreels hétfőn kijelentette, az uniós javaslat "botrányos" és valóságos fenyegetést jelent az utakat használók biztonságára. Véleménye szerint aggodalomra okot adó a vezetési órákra, valamint a pihenőidőre vonatkozó jogszabályváltozások tervezete, valamint az, hogy nem engedélyeznék az éjszakázást a kamionok vezetőfülkéjében.

Az Európai Unió Tanácsának decemberi tájékoztatása szerint a reform a tervek szerint biztosítja majd az egyensúlyt egyrészt a gépjárművezetők megfelelő munkakörülményei, másrészt a fuvarozók határon átnyúló szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szabadsága között. Ezen túlmenően véget vet a szabályok tagállami értelmezése terén tapasztalható eltéréseknek.

MTI
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: 10 vállalatból 3 tervezi, hogy jövőre AI-jal helyettesíti dolgozóit

A tanulmány szerint az informatika, a pénzügyi szolgáltatások és a könyvelés azok az iparágak, ahol a mesterséges intelligenciával kapcsolatos... Teljes cikk

A dolgozók kétharmada pluszmunkát vállal az ünnepi kiadások miatt

A válaszadók majdnem fele szerint a pluszmunka valószínűleg rontja a teljes munkaidőben végzett állásuk hatékonyságát. Teljes cikk

Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk