kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A regionális szolgáltató központok vezetőivel tárgyalt Kóka János

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter 2006. március 28-án Budapesten konzultációt folytatott a Magyarországon jelen lévő jelentősebb regionális szolgáltató központok vezetőivel az ágazatot érintő kérdésekről.

A konzultációra meghívást kaptak: ExxonMobil, IBM ISSC, Cisco-Getronics, Jabil, SAP, Európai Divat Szolgáltató Kft., Convergys, BuW, EDS és a TATA Consultancy Services, mint házigazda.

Magyarországon 2000 táján jelentek meg az első regionális szolgáltató-központok, eddig összesen 26 telepedett le Magyarországon, többek között az EDS, az ExxonMobil, az IBM, a Sykes, és a GE, amelyek egyenként 500-1500 munkahelyet teremtettek, és tevékenységüket folyamatosan bővítik. Ezzel a régión belül vitathatatlan a magyar elsőbbség. Ezen túl mintegy tucatnyi multinacionális vállalat is létesített 50-500 fős regionális szolgáltató központot Magyarországon (pl. a Diageo, az Avis Europe, a Cisco-Getronics).
2005-ben a Magyarországon működő, kiszervezett tevékenységet ellátó jelentősebb szolgáltató központok több mint 4000 főt foglalkoztattak, és ez a szám azóta folyamatosan növekszik.

A legnépszerűbb területek közé a regionális pénzügyi szolgáltatás, a HR, az ügyfélszolgálat, a back-office jellegű tevékenység, és Magyarországon ugyan egyelőre kisebb mértékben, de már van informatikai feladatokat ellátó központ is. Az informatikai szolgáltatások nyújtása és a szoftver-fejlesztés is elterjedt.
A magyar kormány stratégiai célja, hogy minél több regionális szolgáltató központot vonzzon Magyarországra, mert
- magas színvonalú, tudásra épülő tevékenységet folytatnak, ezáltal a tudás-alapú Magyarország fejlesztésének fontos eszközei,
- kulcsszerepet játszanak a tudásalapú gazdaság kiépítésében,
- nagy számban alkalmaznak (több)diplomás pályakezdőket,
- kiemelten építenek a magyar munkavállalók versenyképes nyelvtudására,
- nem gépekbe, eszközökbe, hanem tudásba és tehetségbe fektetnek be.
A kormány szándékának megfelelően egyre több vállalat választja Magyarországot a regionális szolgáltató központjuk helyszínéül. Ennek okai:
- kedvező gazdasági és befektetési környezet,
- a szolgáltató-központok létesítésének segítése a kormányprogramban hangsúlyosan megfogalmazott célkitűzés,
- Magyarország kedvező földrajzi fekvése,
- magasan képzett, idegen nyelveken beszélő munkaerő,
- kedvező működési tapasztalatok (pl. az ExxonMobil központjának kedvező visszhangja).

A globalizáció folyamatos térhódításával az egyes vállalatok egyre fokozódó versenyhelyzetbe kerülnek, ezért a versenyképesség fenntartása érdekében folyamatos költségcsökkentést valósítanak meg, lehetőség szerint a szolgáltatás vagy gyártás színvonalának javítása mellett. A költségcsökkentés elterjedt eszköze a kiszervezés (outsource). Ennek keretében a cégek egyes tevékenységeiket alvállalkozókkal végeztetik el, függetlenül azok földrajzi elhelyezkedésétől. A kiszervezés világviszonylatban folyamatosan nő.

Az UNCTAD felmérése szerint napjainkban jellemzően az alábbi tevékenységeket szervezik ki:
- szoftverfejlesztés,
- front-office szolgáltatások (ügyfélszolgálat),
- back-office szolgáltatások (pénzügy, könyvelés, bérszámfejtés, HR, IT support,
beszerzés, etc.),
- egyéb szolgáltatások,
- iparágfüggő (mezőgazdaság, pénzügyi szolgáltatások, stb.),
- K+F.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ábécésorrendben, egyesével mondtak fel a Vasmű 1700 dolgozójának

Volt, aki két órát állt sorban, hogy felmondjanak neki. Teljes cikk

Kutatás: gyökeres változásokat hozhat a banki szektor működésében az AI

Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek