Budapest Airport: a cafeteria csökkentésével meg lehet menteni munkahelyeket
A konzultáció hiányát és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport "ésszerűtlen" megszorításait kifogásolják a szakszervezetek az egyes terminál bezárásával kapcsolatban, a Budapest Airport viszont a nyilatkozatháború helyett érdemi tárgyalásokat szeretne az érdekképviseletekkel.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet pedig - szintén közleményben - ésszerűtlennek nevezte a repülőtérüzemeltető társaság megszorításait. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az MTI kérdésére elmondta, hogy a most folyó tárgyalások napirendjén van a társaság kompromisszumos javaslata: a havi 47.500 forintos cafeteria-juttatást havi 13.000 forintra csökkentenék, és ezzel megőrizhető lenne a 250 fősre tervezett létszámleépítéssel érintett munkahely mintegy 20 százaléka. Az RDSZSZ ugyanis arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 250 fős létszámcsökkentés után megmaradó dolgozók havi jövedelmét átlagosan 50 ezer forinttal akarják csökkenteni.
Az RDSZSZ a közleményben kiemelte, hogy a munkáltató nem reagál a szakszervezetek ötleteire, amelyek a bevételek növelését és a kiadások csökkentését eredményeznék. Az MTI kérdésére Fekete-Kertész Gábor, az RDSZSZ elnöke kifejtette: a dolgozók javaslatai szerint egyebek között az energiafelhasználás ésszerűsítésével, a menedzsment gépkocsiflottájának megnyirbálásával lehetne csökkenteni a kiadásokat. A bevételeket pedig például az is gyarapíthatná, hogy a folyadékok tárolására szolgáló zacskót - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően - megfizettetnék az utasokkal.
Az RDSZSZ aggódik amiatt is, hogy bonyolultabb és költségesebb lesz a repülőtér kettes termináljának megközelítése, és növekszik a környék zaj- és környezetterhelése. Ez "tényszerűen nem igaz" - hangsúlyozta Hardy Mihály. Az előzetes számítások szerint közel 38 százalékkal csökkenhet az idén a gépmozgások (fel- és leszállások) száma, mert a légitársaságok nagyobb kapacitású gépekkel, jobb kihasználtsággal közlekednek. Utoljára egy évtizede, 2002-ben volt ennyire alacsony a budapesti légikikötő repülőgépforgalma - jegyezte meg az igazgató. Hozzátette: a két futópálya használatának szabályai, eljárásai nem változnak. Az RDSZSZ ugyanis - híresztelésekre hivatkozva - aggódik az egyes le- és felszálló pálya bezárásának lehetősége miatt.
Hardy Mihály közlése szerint a konzultációkat a szakszervezetekkel a Malév csődje miatt kezdték meg. A nemzeti légitársaság leállása következtében a Budapest Airportnak módosítania kellett 2012-es pénzügyi tervét. Ennek részeként a lehető legszigorúbb takarékossági intézkedéseket vezetették be, mintegy felére, 10,5 milliárd forintra csökkentették az idei fejlesztési programot, és a költségcsökkentés részeként 250 fő tervezett létszámleépítését jelentették be korábban.
Ezen túlmenően a vállalat vezetése az 1-es terminál ideiglenes bezárásának tervein dolgozik, mert a 30 milliárd forintért megépített 2-es terminál épület, a SkyCourt még évekig képes lesz ellátni az utazók igényeit, ott még jelentős kapacitástartalékok állnak rendelkezésre. Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy a tervekről a Budapest Airport tájékoztatta a munkavállalókat, a repülőtér légitársasági és kereskedelmi partnereit, a hatóságokat és a sajtót is.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk
A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk
Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk
- Jelentős leépítésbe kezd a Citigroup 2 hete
- Melyek a legnagyobb nyugdíjas szövetkezetek? Itt a toplista 3 hete
- Helycserék az élmezőnyben - itt a legnagyobb relokációs cégek listája 1 hónapja
- Tömeges elbocsátások jönnek az Unilevernél 1 hónapja
- Melyek a legnagyobb flottakezelők? 1 hónapja
- Néhány tipp a fővárosi költöztetéshez 1 hónapja
- Levonás jöhet a SZÉP Kártyákra! - Erre a határidőre érdemes figyelni! 1 hónapja
- A tipikus női vállalkozó 42 éves és 1 gyereke van 2 hónapja
- Itt a legnagyobb diákmunka-közvetítők listája 2 hónapja
- Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül 2 hónapja
- Mától ismét sztrájkolnak a buszsofőrök 2 hónapja