kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

Budapest Airport: a cafeteria csökkentésével meg lehet menteni munkahelyeket

A konzultáció hiányát és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport "ésszerűtlen" megszorításait kifogásolják a szakszervezetek az egyes terminál bezárásával kapcsolatban, a Budapest Airport viszont a nyilatkozatháború helyett érdemi tárgyalásokat szeretne az érdekképviseletekkel.

images

A Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményben azt közölte, hogy "három hete zajlik az a "konzultáció", amelynek keretében a munkáltatónak be kellene mutatnia, milyen tényekre és várakozásokra alapozta a csoportos létszámcsökkentési terveit, és milyen intézkedéseket vizsgált meg a csoportos létszámcsökkentés elkerülésének lehetséges módjait illetően". Az RDSZSZ a közleményben kéri a kormány illetékeseit, "adjanak tájékoztatást arról, hogy az 1-es terminál bezárása, a Malév csődje és a BA Zrt. ezek kapcsán tett további intézkedései hogyan férnek össze a repülőtér privatizációs és vagyonkezelési szerződésében foglaltakkal".

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet pedig - szintén közleményben - ésszerűtlennek nevezte a repülőtérüzemeltető társaság megszorításait. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az MTI kérdésére elmondta, hogy a most folyó tárgyalások napirendjén van a társaság kompromisszumos javaslata: a havi 47.500 forintos cafeteria-juttatást havi 13.000 forintra csökkentenék, és ezzel megőrizhető lenne a 250 fősre tervezett létszámleépítéssel érintett munkahely mintegy 20 százaléka. Az RDSZSZ ugyanis arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 250 fős létszámcsökkentés után megmaradó dolgozók havi jövedelmét átlagosan 50 ezer forinttal akarják csökkenteni.

Az RDSZSZ a közleményben kiemelte, hogy a munkáltató nem reagál a szakszervezetek ötleteire, amelyek a bevételek növelését és a kiadások csökkentését eredményeznék. Az MTI kérdésére Fekete-Kertész Gábor, az RDSZSZ elnöke kifejtette: a dolgozók javaslatai szerint egyebek között az energiafelhasználás ésszerűsítésével, a menedzsment gépkocsiflottájának megnyirbálásával lehetne csökkenteni a kiadásokat. A bevételeket pedig például az is gyarapíthatná, hogy a folyadékok tárolására szolgáló zacskót - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően - megfizettetnék az utasokkal.

Az RDSZSZ aggódik amiatt is, hogy bonyolultabb és költségesebb lesz a repülőtér kettes termináljának megközelítése, és növekszik a környék zaj- és környezetterhelése. Ez "tényszerűen nem igaz" - hangsúlyozta Hardy Mihály. Az előzetes számítások szerint közel 38 százalékkal csökkenhet az idén a gépmozgások (fel- és leszállások) száma, mert a légitársaságok nagyobb kapacitású gépekkel, jobb kihasználtsággal közlekednek. Utoljára egy évtizede, 2002-ben volt ennyire alacsony a budapesti légikikötő repülőgépforgalma - jegyezte meg az igazgató. Hozzátette: a két futópálya használatának szabályai, eljárásai nem változnak. Az RDSZSZ ugyanis - híresztelésekre hivatkozva - aggódik az egyes le- és felszálló pálya bezárásának lehetősége miatt.

Hardy Mihály közlése szerint a konzultációkat a szakszervezetekkel a Malév csődje miatt kezdték meg. A nemzeti légitársaság leállása következtében a Budapest Airportnak módosítania kellett 2012-es pénzügyi tervét. Ennek részeként a lehető legszigorúbb takarékossági intézkedéseket vezetették be, mintegy felére, 10,5 milliárd forintra csökkentették az idei fejlesztési programot, és a költségcsökkentés részeként 250 fő tervezett létszámleépítését jelentették be korábban.

Ezen túlmenően a vállalat vezetése az 1-es terminál ideiglenes bezárásának tervein dolgozik, mert a 30 milliárd forintért megépített 2-es terminál épület, a SkyCourt még évekig képes lesz ellátni az utazók igényeit, ott még jelentős kapacitástartalékok állnak rendelkezésre. Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy a tervekről a Budapest Airport tájékoztatta a munkavállalókat, a repülőtér légitársasági és kereskedelmi partnereit, a hatóságokat és a sajtót is.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk