kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Diákok fejleszthetik pénzügyi ismereteiket

Az legfontosabb tárgyak között kellene lennie a pénzügyi ismeretek oktatásának a diákok szerint, akik körében kedvelt téma a pénz. A megtakarítási és befektetési szokások átalakulásának kulcsa abban van, hogy a fiatalok felkészültebbek legyenek a témát illetően. Az idei tanévtől 60 iskola közel 3 ezer középiskolás diákja tanulja meg, hogyan bánjon okosan pénzével, későbbi jövedelmével, megtakarításaival.

Az legfontosabb tárgyak között kellene lennie a pénzügyi ismeretek oktatásának a diákok szerint, akik körében kedvelt téma a pénz. A megtakarítási és befektetési szokások átalakulásának kulcsa abban van, hogy a fiatalok felkészültebbek legyenek a témát illetően. Az idei tanévtől 60 iskola közel 3 ezer középiskolás diákja tanulja meg, hogyan bánjon okosan pénzével, későbbi jövedelmével, megtakarításaival.A középiskolai diákok pénzügyi kultúrájának fejlesztésének támogatására meghirdetett pályázat 2006/2007 tanévi keretösszege 15 millió forint volt; célcsoportja pedig a középfokú nevelési-oktatási intézmények 9-12. évfolyamain tanuló diákjai, valamint az őket oktató pedagógusai voltak. Az elnyerhető pályázati támogatás középiskolánként 500 000 forint volt.A pályázatra elkülönített összeg 30 iskolában tette volna lehetővé a pénzügyi ismeretek oktatását. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által nyújtott 15 millió forintos támogatásnak köszönhetően azonban további 30 iskolában kezdik meg az idei tanévtől az új digitális tananyag oktatását, azaz összesen 60 iskola közel 3000 diákja szerezheti meg az alapvető pénzügyi ismereteket a 2006-2007-es tanévben. A diákok körében egyre nagyobb igény van a használható, és akár azonnal pénzre váltható tudásra.A felmérések szerint a középiskolások szüleiknél nyitottabbak a modern és felelős pénzügyi kultúra elsajátítására. Nincsenek téves információik, rossz berögződéseik a pénz- és tőkepiacokkal kapcsolatban. Mindez azért is fontos, mert a magyarok megtakarítási és befektetési kultúrája a legelmaradottabb egész Európában. A lakosság 62 százalékának egyáltalán nincs félretett pénze (GfK, 2004, augusztus). Az unió más országaiban ezzel szemben kisebbségben vannak azok, akik nem rendelkeznek megtakarításokkal. A meglévő megtakarítások szerkezete is elavult: a megfelelő hozamot biztosító lehetőségek helyett a többség még mindig alig kamatozó bankbetétben vagy otthon, a párna alatt tartja a pénzét.Miközben az átlagkereset az elmúlt két évben jelentősen nőtt, tovább csökkent a megtakarítási hajlandóság. Az emberek akár az eladósodás kockázatát is vállalva azonnal akarnak vásárolni, nem hajlandók a várakozásra, pénzünket befektetés helyett fogyasztásra költjük.A "pazarló életmód" és az ultrakonzervatív, kockázatkerülő befektetői magatartás egyik legfontosabb oka az ismerethiány. A diákok körében a legfontosabb tudásanyagot az idegen nyelv, informatika, matematika és a pénzügyi ismeretek jelentik. A diákok 20%-ánál a pénz a harmadik legfontosabb téma, gyakrabban esik szó a pénzzel való bánásmódról, mint a sztárokról vagy az aktuális filmekről. Mostanáig elsősorban a közgazdasági és a pénzügyi iskolákban tanulók szerezhették meg az alapvető pénzügyi ismereteket. A digitális tananyag szereplői a Nemzeti Bankban, a tőzsdén, kereskedelmi bankokban és más pénzintézetekben értik meg, hogyan működik a bankrendszer; mi a Magyar Nemzeti Bank feladata; mivel foglalkozik egy bróker; hogyan működik a tőzsde; vagy hogy miként kereshetnek pénzt az értékpapírpiacokon. Útjuk során megismerik a legfontosabb pénzügyi fogalmak jelentését, megtanulják, hogyan választhatják ki a legelőnyösebb befektetéseket, mire kell odafigyelniük az egyes termékek, szolgáltatások kiválasztásánál. A tananyag célja, hogy ne legyen olyan diák, aki úgy hagyja el az iskolapadot, hogy nincs tisztában az alapvető pénzügyi fogalmakkal, nem ismeri a különböző befektetési formákat vagy ne tudná, hogyan kell okosan bánni pénzével, takarékoskodni, befektetni.[origo]
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van

A Kulturális és Innovációs Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára szerint gyümölcsöző kapcsolat alakult ki a vállalkozói... Teljes cikk

Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár

Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk

Lázár János: megépítjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusát

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusának megépítését jelentette be az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek