Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Egy német lap szerint munkahelyek százezreit veszélyeztetheti az elektromobilitás

Egy kutatás szerint 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig az elektromobilitás térnyerése miatt.

Munkahelyek százezreit veszélyeztetheti a német autóiparban az átállás az elektromobilitásra - írta hétfőn a Handelsblatt című német üzleti lap egy még nem nyilvános felmérésre hivatkozva. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) megbízásából végzett kutatás alapján a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig annak révén, hogy a belsőégésű motorral működő gyártmányokat háttérbe szorítják az elektromos meghajtású kocsik a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát biztosító és a teljes állásban foglalkoztatottak 3 százalékának munkát adó autóiparban.

A visszaesés legfőbb oka, hogy egy belsőégésű motor hozzávetőleg 1200 alkatrészből áll, egy elektromotorhoz viszont csak durván 200 alkatrész szükséges, így jóval kevesebb munkaerőt igényel, és a gyártók egyre inkább az utóbbi technológiára összepontosítanak. Ezt jelzi, hogy 2023-ig nagyjából megháromszorozzák, 150 fölé emelik az elektromos meghajtású modellek számát. A foglalkoztatottság leginkább a motorból és az energiáját továbbító alkatrészekből álló úgynevezett hajtáslánc területén csökkenhet. Közvetlenül a gyártásban 63 200 és 70 400 között alakulhat a megszűnő állások száma, a logisztika területén 9480 és 10 560 közötti számban szűnhetnek meg munkahelyek, a tervezés, fejlesztés és az adminisztráció területén pedig 6320 és 7040 közötti számban.

Mindez azt jelenti, hogy 79 ezer és 88 ezer között lehet a hajtásláncok területén 2030-ig megszűnő munkahelyek száma a németországi autógyárakban. Hasonló, 80 ezer körüli veszteséget tart reálisnak az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviselete, a több mint 600 céget összefogó német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie - VDA) is. A 410 ezer állás elveszítéséről szóló becslést viszont súlyos túlzásnak tartják.

Ez egy "irreálisan szélsőséges forgatókönyv", és azon alapul, hogy igen csekély mértékben fejlődik az elektromos autók és a használatukhoz szükséges akkumulátorok németországi gyártása - mondta a Handelsblattnak Kurt-Christian Scheel, a VDA ügyvezetője. Kiemelte, hogy ezek a kiinduló feltételezések nem helytállóak, az elektromos autók és az akkumulátorok területén is a hazai, németországi gyártás bővülésével lehet számolni.

MTI
  • 2021.12.13Mentorált képzési forma – Jó a munkavállalónak, jó a munkáltatónak Ha egy kollégát megkérdezünk arról, hogy miből van egyre kevesebb, akkor nagy valószínűséggel az „idő” hangzik el válaszként. Részletek Jegyek
  • 2022.01.106 azonnal hasznosítható tipp a mentális állapot megerősítéséhez HR-esként sok mindent tudunk tenni annak érdekében, hogy a mentálhigiéné eszközeit bevetve fenntartsuk az egészséges lelkiállapotot. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ismét kötelező a PCR-teszt a Nagy-Britanniába érkező külföldieknek

A november 30-án kedden életbe lépett új szabályozás alapján ismét PCR típusú koronavírus-szűrésnek kell alávetniük magukat érkezésük után... Teljes cikk

Ukrajnában csaknem 3 ezer pedagógust függesztettek fel állásából a védőoltás hiánya miatt

Az általános és középfokú oktatási intézményekben mintegy 2800 pedagógust függesztettek fel az állásából Ukrajnában, amiért nem vette fel a... Teljes cikk

Már több mint 50-en vesztették életüket az Oroszországban történt bányaszerencsétlenségben

A baleset miatt büntetőeljárás indult a munkavédelmi követelmények gondatlanságból halált okozó megsértése címén. Teljes cikk