Egyre vonzóbb privatizációs célpont az Állami Autópályakezelő
A nyáron megjelent a privatizációs törvény módosítása, amely lehetőséget biztosít arra, hogy az Állami Autópályakezelő Zrt.-nek (ÁAK Zrt.) csak 25 plusz 1 százaléka maradjon tartós állami tulajdonban, azóta folyamatosan jelentkeznek a bankok, illetve a szakmai befektetők, akik között vannak Magyarországon, illetve Európában autópályákkal foglalkozó társaságok egyaránt.
Az ÁAK kommunikációs vezetője szólt arról is, hogy mivel 2007 végén lejár az ÁAK és az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (UKIG) közötti sztrádaüzemeltetési és fenntartási szerződés is, ezért a megújításról már korábban megkezdődtek a tárgyalások.
A hosszútávra - 20-30 évre - megkötendő koncessziós, vagy autópálya üzemeltetési szerződés lehet az alapja az ÁAK jövőre esedékes privatizációjának is, hiszen egy ilyen periódusra vonatkozó szerződés az állammal sok befektető számára jelent vonzó perspektívát.
Megújuló matricaszerződés
Az ÁAK Zrt. és az UKIG várhatóan január elején megújítja a 2007-re vonatkozó autópályadíj-szedési szerződést is, amely rögzíti a matricás rendszerben az ÁAK Zrt. feladatait és díjait.
A 2007-től érvényes új útdíjszedési szerződés alapvető keretei azonosak lesznek a 2006. január 1-jétől érvényes feltételekkel - mondta Winkler-Virág András. Emlékeztetett ugyanakkor arra, hogy a matricás rendszer felelőse már az UKIG, az ÁAK gyakorlatilag alvállalkozóként szedi be a díjakat, végzi a logisztikai és pótdíj-beszedési feladatokat és működteti az országos ügyfélszolgálat-hálózatot, valamint a call centert.
A matricabevételek - az idei mintegy 30,5 milliárd forint lesz - 2006. január 1. óta a költségvetés részét képező Útpénztárba kerülnek, és az UKIG ebből fizeti többek között az ÁAK üzemeltetési, fenntartási és díjszedési tevékenységét - az érvényes szerződések alapján.
A kommunikációs vezető közölte: az elektronikus díjbeszedési rendszer előkészítésére vonatkozó tanácsadói közbeszerzését az UKIG 2006 végén kiírta. A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére vonatkozó tendert várhatóan 2007 elején jelentetik meg.
Így a rendszer várhatóan 2008-tól a tehergépjárművekre, míg 2011-től a személygépjárművekre is bevezethető lesz. Az ÁAK stratégiai tervei között szerepel az is, hogy hasznosítva sokéves tapasztalatát és speciális infrastruktúráját, részt vállal a majdan bevezetendő elektronikus díjbeszedési rendszer üzemeltetésében is - tette hozzá Winkler-Virág András.
MTI/Menedzsment Fórum
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A középkorú magyarok 26 százaléka rendelkezik 589 ezer forintos jövedelemmel, ez a pénz elég a gond nélküli megélhetéshez, de takarékoskodásra... Teljes cikk
Az állam stratégiai felügyeleti joggal fog rendelkezni az egyetem felett. Teljes cikk
A NAV összefoglalta, milyen határidőtől hogyan változnak a szabályok és kikre vonatkoznak azok. Teljes cikk