kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Folytatódik a sztrájk az Air France-nál

Harmadik napja sztrájkoltak az Air France légikísérői hétfőn. A francia légitársaság vezetősége ugyanakkor azt közölte, hogy a járatok 85 százalékát el tudja indítani.

A hétfőre tervezett mintegy ezer járatból hetvenet, köztük Budapestre közlekedőket is törölt a légitársaság a párizsi repülőtereken. Az induló járatokon átlagosan háromnegyedórás késésre kell számítani. A légitársaság a sztrájk szombati kezdete óta százra csökkentette a járatain az utasok számát, azaz a jeggyel rendelkezőknek átlagosan csak a felét engedik fel a gépekre, elsősorban a családokat és az időseket. A többiek várólistára kerülnek, és majd később indulhatnak olyan járattal, amelynek a személyezte teljes.

Az Air France ugyanis azt a megoldást választotta, hogy a nem sztrájkoló légi-kísérőket szétosztotta a járatokon, valamint mozgósította mintegy kétszáz, más munkakörben dolgozó munkatársát a sztrájkolók pótlására. Így egy járatra csak két légikísérő jut, akik nem tudnák kiszolgálni az összes utast. Mindezek következtében sokan rekedtek a repülőtereken.

A légitársaság szerint a hétvégén a járatok 88 százaléka elindult, ezek napi 120 ezer utast szállítottak. A szakszervezetek szerint viszont legalább ugyanennyien rekedtek a repülőtereken. A sztrájkok idején Párizsban szokásos káoszt azonban sikerült elkerülni: a járatokat nem az utolsó pillanatban törölték, így az utasoknak volt idejük felkészülni a változásokra.

Thierry Mariani közlekedési miniszter hétfőn felelőtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mert az - véleménye szerint - újabb veszteségeket okozhat a légitársaságnak. A sztrájkfelhíváshoz a légiutas-kísérők hét szakszervezete közül hat csatlakozott, ezek a dolgozóknak a hetven százalékát képviselik. A szakszervezetek tájékoztatása szerint a légiutas-kísérőknek több mint hatvan százaléka sztrájkolt hétfőn. Az ellen tiltakoznak, hogy egyes járatokon csökkentik a személyzet számát, így nehezebbé válik a munkájuk, és veszélybe kerülhet az utasok biztonsága.

Hétfő délután két kisebb szakszervezet jelezte, hogy keddtől nem folytatja a munkabeszüntetést, miután a vezetőségtől megfelelő garanciákat kaptak a légikísérők munkahelyeinek megtartására 2012 végéig. Ez a döntés azonban nem érinti a sztrájkot, amelyet a többi szakszervezet szerda estig folytat.

A négy évvel ezelőtti sztrájkhoz hasonlóan a dolgozók tiltakozása a legrosszabb pillanatban érte az Air France-ot, miután az ötnapos iskolai szünet idején teljes családok indulnak szabadságra. Az Air France-KLM csoport a második negyedévben 197 millió eurós veszteséget könyvelt el az első negyedévi, 613 millió eurós adózott eredmény után egyszeri tételek nélkül. Egyszeri tételekkel együtt már az első negyedévben is 234 millió eurós vesztesége volt, ezt a második negyedévben 212 millió eurós, újabb hiány követte. Ezért a csoport jelenleg újabb megtakarításokra készül versenyképességének megtartása érdekében.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk