"Gyanús, és indokolatlan az akár önállóan is életképes Malév-leányvállalatok elsorvasztása"
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet álláspontja szerint a földi kiszolgálást végző, számos légitársaságot kiszolgáló, eddig minden évben nyereséges Malév Ground Handling Zrt.-nél semmi sem indokolja az ésszerűtlen leépítéseket, hiszen a megüresedett kapacitással inkább ügyfeleket kellene szerezni, kedvező ajánlatokkal.
A közlemény hírt ad róla, hogy a cégnél megkezdődtek a munkavállalókkal kapcsolatos létszámleépítési tárgyalások. A 750 dolgozóból mintegy 400-450 főnek kötnének útilaput a talpára. "Azonban ezt is megmagyarázhatatlan jelenségek kísérik. Nem készült valódi leépítési terv, nincs átgondolt elv-rendszer és kritérium-lista, hogy milyen szempontok alapján válnak meg valakitől, vagy sem. A HR-es elmondása szerint a fő rendező elv az, hogy melyik vezető kivel akar dolgozni" - írja a közlemény.
A legtapasztaltabb kollégák elküldésével párhuzamosan alkalmazotti státuszba vettek folyosói pletykák szerint mintegy harminc főt, aki korábban kölcsönzött munkavállalóként dolgozott a cégnél. Ez a kollektív leépítésre vonatkozó szabályok megkerülése, amelyet a munkaszerződések visszadátumozásával játszottak ki - írja a LESZ. A szakszervezet álláspontja szerint ez a lépés etikátlan, és tovább fokozza a dolgozók érthető feszültségét. Ráadásul, a lépés értelmetlenül okoz sokmilliós költséget a tulajdonosnak, hiszen az elküldött embereknek végkielégítést kell fizetni.
Eközben a Malév GH vezetősége, menedzsmentje változatlan létszámban "dolgozik" tovább - folytatja a közlemény. "Úgy tűnik, saját embereit helyükön tartaná Limburger." A szakszervezet azt is nagy megütközéssel tapasztalta, hogy néhány napja a saját alkalmazottakat hazaküldték a jármű-karbantartási osztályról, miközben a Tisza-Mobil Kft. nevű, az évek alatt folyamatosan a Malév GH rovására terjeszkedő alvállalkozó emberei a munkahelyen maradhattak és tovább növelték a vállalkozás felé fennálló fizetési kötelezettséget.
A LESZ szeretné minden érintett, és a közvélemény figyelmét is felhívni, hogy a földi kiszolgálás a Malév-csoport leginkább életrevaló ágazata - leépítésével az egész magyar polgári repülés sírját ássák. Ha a szakembergárda és az eszközpark oda lesz, az nehezebbé és sokkal költségesebbé teszi az újrakezdést a repülőtéren. A Malév GH leépítésével ezekben a napokban is százmilliós károk érik a tulajdonos magyar államot, és valószínűleg évtizedes versenyhátrányba kerül a budapesti légikikötőben a legjobb szakemberekkel dolgozó Malév GH. A "betonon" egy török és egy ír cég marad. Előbbi ellen az ENSZ Munkaügyi Világszervezete folytat vizsgálatot, utóbbi pedig 16 órás műszakokkal híresült el a dolgozók körében.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Magyarországra is kötelezően érvényes minőségi munkahelyek kialakításáról szóló szabályokat állít össze az Európai Bizottság, a... Teljes cikk
A megkérdezettek jelentős része azt mondta, szeretné, ha az AI kezelné a munkahelyi folyamatokat. Teljes cikk
Egy friss felmérés szerint a magyar munkavállalók többsége csak akkor támogatja a négynapos munkahét bevezetését, ha nem lenne hosszabb a... Teljes cikk
- Ábécésorrendben, egyesével mondtak fel a Vasmű 1700 dolgozójának 1 hete
- Elkezdte a csoportos létszámleépítést a Dunaferr utódcége 1 hete
- Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról 2 hete
- Ennyi dolgozót épített le egy év alatt a 15 legnagyobb magyarországi gyár 2 hete
- Nagy a baj a győri Audinál - elindult a csendes leépítés? 3 hete
- Milliárdos nyaralóból megszorítás: 60 főt küld el az MNB 1 hónapja
- Varga Mihály is megszólalt az MNB-s elbocsátások kapcsán 2 hónapja
- Több mint 250 munkavállalójától válik meg az MNB 2 hónapja
- Gyárbezárás és többezres elbocsátás - drasztikus lépésekről döntött a Nissan 2 hónapja
- 700 fős leépítés a japán Sumitomo romániai leányvállalatánál 2 hónapja
- Egyre több vezető bánja meg, hogy az AI miatt küldött el dolgozókat 2 hónapja