Megjelent: 14 éve

"Gyanús, és indokolatlan az akár önállóan is életképes Malév-leányvállalatok elsorvasztása"

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet álláspontja szerint a földi kiszolgálást végző, számos légitársaságot kiszolgáló, eddig minden évben nyereséges Malév Ground Handling Zrt.-nél semmi sem indokolja az ésszerűtlen leépítéseket, hiszen a megüresedett kapacitással inkább ügyfeleket kellene szerezni, kedvező ajánlatokkal.

A Malév GH legtapasztaltabb alkalmazottait szabályos, átgondolt leépítési terv nélkül teszik lapátra, miközben a helyükre korábban kölcsönzött státuszban dolgozókat vesznek fel, visszadátumozott szerződésekkel. Ezzel értelmetlenül szórják a milliókat végkielégítésekre is - írja a LESZ portálunkhoz eljuttatott közleménye. A szakszervezet szerint a cég dolgozói akár átmeneti áldozatokra is készek lennének a munkahelyek megmentéséért. Azonban Limburger Lóránt, aki a Malév-csoport mellett a GH vezérigazgatója is, a nemzetközi színvonalú és versenyképes szolgáltatásokat nyújtó cég elsorvasztása mellett döntött, ahelyett, hogy megmérkőzött volna a konkurenciával, leginkább saját korábbi munkaadójával, a Celebi GH-val.

A közlemény hírt ad róla, hogy a cégnél megkezdődtek a munkavállalókkal kapcsolatos létszámleépítési tárgyalások. A 750 dolgozóból mintegy 400-450 főnek kötnének útilaput a talpára. "Azonban ezt is megmagyarázhatatlan jelenségek kísérik. Nem készült valódi leépítési terv, nincs átgondolt elv-rendszer és kritérium-lista, hogy milyen szempontok alapján válnak meg valakitől, vagy sem. A HR-es elmondása szerint a fő rendező elv az, hogy melyik vezető kivel akar dolgozni" - írja a közlemény.

A legtapasztaltabb kollégák elküldésével párhuzamosan alkalmazotti státuszba vettek folyosói pletykák szerint mintegy harminc főt, aki korábban kölcsönzött munkavállalóként dolgozott a cégnél. Ez a kollektív leépítésre vonatkozó szabályok megkerülése, amelyet a munkaszerződések visszadátumozásával játszottak ki - írja a LESZ. A szakszervezet álláspontja szerint ez a lépés etikátlan, és tovább fokozza a dolgozók érthető feszültségét. Ráadásul, a lépés értelmetlenül okoz sokmilliós költséget a tulajdonosnak, hiszen az elküldött embereknek végkielégítést kell fizetni.

Eközben a Malév GH vezetősége, menedzsmentje változatlan létszámban "dolgozik" tovább - folytatja a közlemény. "Úgy tűnik, saját embereit helyükön tartaná Limburger." A szakszervezet azt is nagy megütközéssel tapasztalta, hogy néhány napja a saját alkalmazottakat hazaküldték a jármű-karbantartási osztályról, miközben a Tisza-Mobil Kft. nevű, az évek alatt folyamatosan a Malév GH rovására terjeszkedő alvállalkozó emberei a munkahelyen maradhattak és tovább növelték a vállalkozás felé fennálló fizetési kötelezettséget.

A LESZ szeretné minden érintett, és a közvélemény figyelmét is felhívni, hogy a földi kiszolgálás a Malév-csoport leginkább életrevaló ágazata - leépítésével az egész magyar polgári repülés sírját ássák. Ha a szakembergárda és az eszközpark oda lesz, az nehezebbé és sokkal költségesebbé teszi az újrakezdést a repülőtéren. A Malév GH leépítésével ezekben a napokban is százmilliós károk érik a tulajdonos magyar államot, és valószínűleg évtizedes versenyhátrányba kerül a budapesti légikikötőben a legjobb szakemberekkel dolgozó Malév GH. A "betonon" egy török és egy ír cég marad. Előbbi ellen az ENSZ Munkaügyi Világszervezete folytat vizsgálatot, utóbbi pedig 16 órás műszakokkal híresült el a dolgozók körében.

A LESZ 2008 tavaszán, két szakszervezet összeolvadásával alakult. A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív szerződés kidolgozása és elfogadtatása.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Karácsony előtt érkezik a családi pótlék

Pénz érkezik a gyerekes családok számláira még karácsony előtt: a január elején esedékes családi pótlékot idén is korábban, december 22-én... Teljes cikk

Nyitva vagy zárva? Itt a teljes lista a december 24-én működő boltokról

Összegyűjtöttük, hol lehet még elintézni az utolsó bevásárlást, és mely boltok húzzák le a rolót az ünnepek idejére. Teljes cikk

Láthatatlan AI-ügynökök és milliárdos kriptolopások fenyegethetik a kiberbiztonságot 2026-ban

A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk