Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda?
A Covid miatt otthon töltött magányos hónapok sokakban meghozták a kisállattartás iránti vágyat. Az irodába való visszatérés után azonban a munkavállalóknak azzal a kihívással kellett szembesülniük, hogy össze kell hangolniuk a munkába járást és kedvencük nevelését. A közösen eltöltött munkanapból nem csak a gazdi, hanem négylábú barátja egyaránt profitálhat. Az állatbarát irodák iránt folyamatosan nő az igény, így Magyarországon is egyre több cég kínál erre lehetőséget.
Csökkenti a stresszt
A kutyáknál ugyanúgy megfigyelhető az egymásra való figyelés képessége, mint az emberi közösségekben, ez a viselkedési minta pedig igazolja az ember és kutya kapcsolatának alapvető meglétét. Egy jól szocializált kiskedvenc akár önkéntes pszichológusi szerepet is be tud tölteni bármilyen közösségben, támogató magatartásuknak és magasan fejlett emocionális képességeiknek köszönhetően. „Egy kutya jelenléte nem csupán gazdája számára jelent megnyugtató közelséget, hanem segíthet szociális kapcsolatot teremteni a közvetlenül együtt nem dolgozó kollégák között is. A kutya - anélkül, hogy bármilyen terápiás jelleget tulajdonítanánk neki, - jelenlétével vagy épp csak a simogatással szabályozza az ember szívverését, erősíti mentális egészségét, csökkenti a stresszt és aktívan közreműködik a közösség tagjainak interakciójában” – meséli Lajos Bernadett, az Irodakutya alapítója, aki tanácsadó munkájával támogatja azon irodák kutyabaráttá válását, ahol erre igény mutatkozott.
Látványosan növekszik Magyarországon azoknak a munkahelyeknek a száma, ahová magukkal vihetik kutyájukat az ott dolgozók. A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet szerencsére kedvez az ilyen törekvéseknek: a munkaadók egyre több jóléti szolgáltatással bővítik az irodai életbe visszatérőket, felismerve annak jótékony hatását az egyénre és a közösségre egyaránt. A MARS már régóta támogatja a kisállatok munkahelyi tartását, kiemelve azok pozitív hatását az irodai légkörre.
“Amikor úgy éreztem, eljött az ideje, hogy egy kutyus csatlakozzon a mindennapjainkhoz, a döntésben nagy szerepet játszott a Mars támogatása a kutyabarát irodai szemlélettel. Sully hetente többször is jön velem a munkába, aminek nála talán csak a munkatársaim örülnek jobban. Láthatóan mindenkinek jól esik napközben pár percnyi simogatás vagy játék szünet” - mondta Villányi Gábor, a cég Central Europe Senior Trade Marketing Managere.
Hogy néz ki egy modern, kutyabarát iroda?
Az állatbarát iroda megvalósításához néhány alapvető tényezőt mindenképpen szem előtt kell tartani. Fontos megvizsgálni a jogi kérdések mellett az alkalmazottak egészségügyi állapotát és a lehetséges allergiákat is. Általánosságban elmondható, hogy egy modern, kutyabarát irodának mentesnek kell lennie minden olyan nem megfelelő dologtól, ami veszélyezteti a kutya egészségét. Ilyen lehet például egy nyitott tartály, vagy fedetlen kábelek a földön. A megfelelő felkészülés persze nem csak a munkáltató, hanem a gazdi oldaláról is elengedhetetlen: ha a munkaadó kutyabarát irodát alakít ki a belső igények alapján, akkor kutyatulajdonosként rendkívül fontos a szabályok betartása. Az pedig kifejezetten praktikus lehet, ha van néhány jutalomfalat az irodában, hogy néha megajándékozzuk vele négylábú társainkat.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Egy friss kutatásban az alacsonyabb társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező alkalmazottak jelentősen kevesebb szakmai fejlődési lehetőségről... Teljes cikk
A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkás kvótát - írta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-hez... Teljes cikk
A juttatás nem jár annak, aki az év utolsó napján már lemondási vagy felmentési idejét tölti. Teljes cikk
- Mennyiség helyett minőség - Ezek a jó állás titkai az amerikai munkavállalók szerint 1 hete
- Tanulmány: nem elég befogadóak a céges csapatépítő programok? 2 hete
- Több száz új munkahely érkezik Gyöngyösre és Csömörre: brutális beruházást jelentettek be 3 hete
- Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre 3 hete
- Nincs szorgalmas vagy lusta generáció - a Z a közös élményt keresi és nem akar belehalni a munkába 3 hete
- 300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés 4 hete
- 55 új munkahely jön létre 42 milliárdból Szolnokon 1 hónapja
- Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé 1 hónapja
- Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel 2 hónapja
- Nem csak magánügy, hanem munkahelyi ügy is - miért ciki téma Magyarországon a menopauza? 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja