Megjelent: 2 éve

Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda?

A Covid miatt otthon töltött magányos hónapok sokakban meghozták a kisállattartás iránti vágyat. Az irodába való visszatérés után azonban a munkavállalóknak azzal a kihívással kellett szembesülniük, hogy össze kell hangolniuk a munkába járást és kedvencük nevelését. A közösen eltöltött munkanapból nem csak a gazdi, hanem négylábú barátja egyaránt profitálhat. Az állatbarát irodák iránt folyamatosan nő az igény, így Magyarországon is egyre több cég kínál erre lehetőséget.

Kutyabarát iroda felmérés -

Csökkenti a stresszt

A kutyáknál ugyanúgy megfigyelhető az egymásra való figyelés képessége, mint az emberi közösségekben, ez a viselkedési minta pedig igazolja az ember és kutya kapcsolatának alapvető meglétét. Egy jól szocializált kiskedvenc akár önkéntes pszichológusi szerepet is be tud tölteni bármilyen közösségben, támogató magatartásuknak és magasan fejlett emocionális képességeiknek köszönhetően. „Egy kutya jelenléte nem csupán gazdája számára jelent megnyugtató közelséget, hanem segíthet szociális kapcsolatot teremteni a közvetlenül együtt nem dolgozó kollégák között is. A kutya - anélkül, hogy bármilyen terápiás jelleget tulajdonítanánk neki, - jelenlétével vagy épp csak a simogatással szabályozza az ember szívverését, erősíti mentális egészségét, csökkenti a stresszt és aktívan közreműködik a közösség tagjainak interakciójában” – meséli Lajos Bernadett, az Irodakutya alapítója, aki tanácsadó munkájával támogatja azon irodák kutyabaráttá válását, ahol erre igény mutatkozott.

Látványosan növekszik Magyarországon azoknak a munkahelyeknek a száma, ahová magukkal vihetik kutyájukat az ott dolgozók. A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet szerencsére kedvez az ilyen törekvéseknek: a munkaadók egyre több jóléti szolgáltatással bővítik az irodai életbe visszatérőket, felismerve annak jótékony hatását az egyénre és a közösségre egyaránt.  A MARS már régóta támogatja a kisállatok munkahelyi tartását, kiemelve azok pozitív hatását az irodai légkörre.

“Amikor úgy éreztem, eljött az ideje, hogy egy kutyus csatlakozzon a mindennapjainkhoz, a döntésben nagy szerepet játszott a Mars támogatása a kutyabarát irodai szemlélettel. Sully hetente többször is jön velem a munkába, aminek nála talán csak a munkatársaim örülnek jobban. Láthatóan mindenkinek jól esik napközben pár percnyi simogatás vagy játék szünet” - mondta Villányi Gábor, a cég Central Europe Senior Trade Marketing Managere.

Hogy néz ki egy modern, kutyabarát iroda?

Az állatbarát iroda megvalósításához néhány alapvető tényezőt mindenképpen szem előtt kell tartani. Fontos megvizsgálni a jogi kérdések mellett az alkalmazottak egészségügyi állapotát és a lehetséges allergiákat is. Általánosságban elmondható, hogy egy modern, kutyabarát irodának mentesnek kell lennie minden olyan nem megfelelő dologtól, ami veszélyezteti a kutya egészségét. Ilyen lehet például egy nyitott tartály, vagy fedetlen kábelek a földön. A megfelelő felkészülés persze nem csak a munkáltató, hanem a gazdi oldaláról is elengedhetetlen: ha a munkaadó kutyabarát irodát alakít ki a belső igények alapján, akkor kutyatulajdonosként rendkívül fontos a szabályok betartása. Az pedig kifejezetten praktikus lehet, ha van néhány jutalomfalat az irodában, hogy néha megajándékozzuk vele négylábú társainkat.

 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ilyen kihívásokkal néznek szembe az alacsonyabb társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező dolgozók

Egy friss kutatásban az alacsonyabb társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező alkalmazottak jelentősen kevesebb szakmai fejlődési lehetőségről... Teljes cikk

Ekkora lesz a a vendégmunkás kvóta 2026-ban

A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkás kvótát - írta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-hez... Teljes cikk

Megjelent a rendelet: ennyi fegyverpénzt kapnak a katonák és a rendőrök

A juttatás nem jár annak, aki az év utolsó napján már lemondási vagy felmentési idejét tölti. Teljes cikk