kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Jobban aggódunk munkahelyünk, mint egészségünk miatt

A fogyasztók bizalma világszerte növekszik országuk gazdasági fejlődése, munkahelyük biztonsága és személyes anyagi helyzetük javulása iránt. Hazánkban először elvégzett kutatás némileg elmarad az öt világrész 42 országában megállapított átlagtól

Az ACNielsen Globális Fogyasztói Bizalmi Index novemberben 98 százalékos átlagot ért el, ami 6 százalékponttal több, mint az előző, 2005 májusi felmérés során. Hazánkban novemberben először végezték el a kutatást: a mutató 90 százalékos volt.

A felmérés szerint Magyarországon a munkahely biztonsága miatt többen éreznek aggodalmat, mint egészségük miatt. Előbbit a válaszadók 38, utóbbit 30 százaléka említi fő gondja gyanánt. Tíz százalék alatt nevezték meg honfitársaink a következőket, sorrendben: gazdasági helyzet, politikai stabilitás, terrorizmus, bűnözés és háború.

Európa a legpesszimistább

A világ legoptimistább fogyasztói Észak-Amerikában és Ázsiában-Óceániában élnek: továbbra is legnagyobb a bizalom Indiában, 132 ponttal. Legpesszimistább fogyasztók az európaiak; 95 pontos átlagukat legnagyobb mértékben a norvégok és dánok 120, illetve 119 pontja múlja felül. Földrészünkön legbizalmatlanabbak a portugálok és a franciák 60-as, illetve 80-as mutatóval.

A magyar megkérdezettek mindössze 31 százaléka ítéli meg pozitívan munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónap során. Ebből a szempontból az öt legpesszimistább ország közé tartozunk. A személyes pénzügyi helyzet tizenkét hónapon belül várható javulására vonatkozó válaszokkal a tíz legpesszimistább ország közé kerültünk be; honfitársaink 50 százaléka egy éven belül számít anyagi viszonyainak javulására. Szemben az európai 57 százalékkal. Földrészünkön a magyaroknál is kisebb arányban reménykednek a németek, franciák és portugálok.

Nem reprezentatív

Az ACNielsen online felméréssel készült Globális Fogyasztói Bizalmi Indexe a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás: 2005 novemberében 42 országban összesen 23 500 rendszeres Internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon 500-at. Megjegyezendő, hogy a válaszokat befolyásolja az Internet-használók eltérő aránya: A legfejlettebb országokban ugyanis az adatok szinte az egész közvéleményt tükrözik. Ahol viszont kisebb az Internet-használók aránya, mint például Magyarországon is, ott felülreprezentáltak közöttük a fiatalok, magasabb iskolai végzettségűek és az átlagosnál nagyobb jövedelműek.





  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagy Márton: május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresőket segítő támogatások

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresők és inaktívak elhelyezkedését célzó támogatások, az uniós társfinanszírozással... Teljes cikk

Így keltik fel a fiatalok érdeklődését a légiipar iránt

Légiipari Szakmai Napokat tartanak a Börgöndi Repülőtéren, a kedden kezdődött kétnapos rendezvényt a Magyar Légiipari Klaszter szervezte a KTI... Teljes cikk

NAV: a személyi jövedelemadó-bevallási tervezetet érdemes május 21-e előtt átnézni

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által készített szja-bevallási tervezetet május 21-én éjfélig lehet átnézni, elfogadni, módosítani és... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek