Kétnapos metrósztrájk kezdődött Londonban
Kétnapos metrósztrájk kezdődött kedd este Londonban, miután a munkáltató és a szakszervezet között az utolsó pillanatig tartó tárgyalásokon sem született megállapodás az érdekképviselet bér- és szociális követeléseiről.
Ez az utóbbi két év legnagyobb közlekedési sztrájkja Nagy-Britanniában, és minden bizonnyal hatalmas felfordulást okoz az egyébként is folyamatos káosszal küszködő londoni tömegközlekedésben.
A tizenkét fővonalból álló, 400 kilométeres londoni metróhálózat napi 3,5 millió - évente csaknem 1,3 milliárd - utast szállít. Mivel Londonban néhány déli külső városrészt leszámítva nincs villamos, a tömegközlekedés lebonyolítása a sztrájk ideje alatt teljes mértékben a buszhálózatra marad, a buszközlekedés azonban a folyamatos torlódások miatt rendszerint igen lassú.
A 10 ezer londoni metrós alkalmazott érdekeit is képviselő vasúti és hajózási szakszervezet (RMT) 5 százalékos azonnali béremelést követelt, és garanciát arra, hogy nem lesznek elbocsátások. A metrót üzemeltető cég, a London Underground ezzel szemben négy évre szóló béregyezséget ajánlott, 1,5 százalékos idei, a következő évekre pedig az adott év átlagos inflációját fél százalékponttal meghaladó béremelésekkel.
A tárgyalások még kedd este is folytak, de miután megállapodás nem jött létre, a sztrájk megkezdődött. Ha a munkabeszüntetés valóban a szakszervezet által meghirdetett ideig, vagyis 48 óráig tart, akkor hivatalosan csütörtök estig nem lesz metróközlekedés 8 millió lakosú brit fővárosban, de a forgalom teljes helyreállására reálisan csak pénteken lehet számítani.
A londoni üzleti élet érdekeit képviselő, London First nevű szervezet előzetes becslései szerint a kétnapos metrósztrájk összesen 100 millió font (csaknem 32 milliárd forint) kárt okoz a városnak a várható bevételkiesések miatt.
A londoni városháza több intézkedéssel próbálja enyhíteni a felfordulást. Száz metrópótló autóbuszt állítanak forgalomba, a Temzén ingyenes hajószolgáltatást vehetnek igénybe az ingázók, és kerékpártárolókat alakítanak ki több belvárosi helyszínen.
A bérleteket a Londont kiszolgáló legtöbb vasúttársaság elfogadja, és a nagy vasútállomásokon a Transport for London - a londoni közlekedésért felelős városházi cég - megosztható iránytaxikat állít szolgálatba.
A tizenkét fővonalból álló, 400 kilométeres londoni metróhálózat napi 3,5 millió - évente csaknem 1,3 milliárd - utast szállít. Mivel Londonban néhány déli külső városrészt leszámítva nincs villamos, a tömegközlekedés lebonyolítása a sztrájk ideje alatt teljes mértékben a buszhálózatra marad, a buszközlekedés azonban a folyamatos torlódások miatt rendszerint igen lassú.
A 10 ezer londoni metrós alkalmazott érdekeit is képviselő vasúti és hajózási szakszervezet (RMT) 5 százalékos azonnali béremelést követelt, és garanciát arra, hogy nem lesznek elbocsátások. A metrót üzemeltető cég, a London Underground ezzel szemben négy évre szóló béregyezséget ajánlott, 1,5 százalékos idei, a következő évekre pedig az adott év átlagos inflációját fél százalékponttal meghaladó béremelésekkel.
A tárgyalások még kedd este is folytak, de miután megállapodás nem jött létre, a sztrájk megkezdődött. Ha a munkabeszüntetés valóban a szakszervezet által meghirdetett ideig, vagyis 48 óráig tart, akkor hivatalosan csütörtök estig nem lesz metróközlekedés 8 millió lakosú brit fővárosban, de a forgalom teljes helyreállására reálisan csak pénteken lehet számítani.
A londoni üzleti élet érdekeit képviselő, London First nevű szervezet előzetes becslései szerint a kétnapos metrósztrájk összesen 100 millió font (csaknem 32 milliárd forint) kárt okoz a városnak a várható bevételkiesések miatt.
A londoni városháza több intézkedéssel próbálja enyhíteni a felfordulást. Száz metrópótló autóbuszt állítanak forgalomba, a Temzén ingyenes hajószolgáltatást vehetnek igénybe az ingázók, és kerékpártárolókat alakítanak ki több belvárosi helyszínen.
A bérleteket a Londont kiszolgáló legtöbb vasúttársaság elfogadja, és a nagy vasútállomásokon a Transport for London - a londoni közlekedésért felelős városházi cég - megosztható iránytaxikat állít szolgálatba.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
További cikkek
Az Egyesült Királyságban minden tizedik vállalatvezető betöltötte a 67 éves állami nyugdíjkorhatárt
A brit cégvezetők 7,7%-a 70 év feletti - derül ki egy kutatásból. Teljes cikk
Megszavazták a versenytilalmi záradékok betiltását, amik megakadályozzák, hogy a dolgozók a versenytársaknak dolgozzanak
Az Egyesült Államokban 30 millió dolgozó tartozik versenytilalmi megállapodás hatálya alá. Teljes cikk
Kötelező képzést ír elő képviselői számára a munkahelyi zaklatások megelőzésére az EP
Az új szabályok 2024. július 16-tól lesznek kötelezőek. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Új vállalkozásfejlesztési központot hoztak létre a romák elhelyezkedésének támogatására 3 hete
- Nagy Márton: a munkanélküliség emelkedése átmeneti 3 hete
- Folytatódik a sztrájk az Autolivnél, a szakszervezet szerint több dolgozót is megfenyegettek 3 hete
- Nagy Márton: a külföldi irányítású vállalatok 2,5-szer hatékonyabban működnek 3 hete
- Innentől nehezebb lesz megszerezni a a brit munkavállalói vízumot 4 hete
- Felhagytak a sztrájkkal a román postások, miután megegyeztek a munkáltatóval 1 hónapja
- Új vezérigazgató a METRO Magyarország élén 1 hónapja
- Napok óta sztrájkolnak a román postások 1 hónapja
- Felmérés: túlhajszoltak és alulfizetettek a brit munkavállalók 1 hónapja
- Megállapodás született az operaházi sztrájk felfüggesztéséről 1 hónapja
- Figyelmeztető sztrájkot tartottak az Autoliv Kft. dolgozói 1 hónapja