kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Kezelhetők az idegesítő főnöki szokások

Késve érkező emberek, hosszúra nyúlt ebédszünet, korábban távozó alkalmazottak - mind olyan tényező, amelyen méltán húzhatja fel magát egy vezető. Egyes szakemberek azonban arra intenek, hogy nem attól fog egy csapat jól teljesíteni, ha a bolhából is elefántot csinál a főnök, és a legapróbb hibákat is szőrszálhasogató módon kezeli.

Senki sem tökéletes, mindenkinek vannak jobb és rosszabb napjai, ahogy egyes tulajdonságaink miatt kedvelnek minket, más megnyilvánulások viszont ellenszenvet váltanak ki a környezetünkből. Bármennyire is tűnik más állatfajnak, a vezetők is így élnek és viselkednek. Nem árt azonban szem előtt tartani, hogy a rossz tulajdonságok kapcsán érdemes időnként önvizsgálatot tartani, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy ezek miatt olyan kollégákat veszítünk el, akiknek egyébként nagy hasznát vennénk a munkánk során.


Tudja kezelni a főnökét?
Főnöke folyamatosan úgy tekint az Ön ötleteire, mintha azok a sajátjai volnának, akként adja elő azokat.Mit tesz ilyenkor?
Egy beszélgetés közben említi azt is fönökének, hogy az ötlet Öntől származik.
Elhatározza, hogy a jövőben mások előtt hozza nyilvánosságra az ötleteit.
Meglátogatja főnökét az irodájában, és közli, méltányolná, ha a jövőben hozzátenné a megbeszélésen, hogy Ön is hozzájárult az előadott tervhez.


TESZTCENTRUMUgyanígy a viselkedésünkkel a környezetünkre is hatunk, így aztán a munkahelyen érdemes elfelejteni az "amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek" mondást. A helytelen viselkedésünk ugyanis kétféle módon is megbosszulhatja magát, a kollégákból ellenszenvet vált ki, s elveszíthetjük előttük a tekintélyünket, vagy követőkre találunk, akiket a későbbiekben nehéz lesz fegyelmezni.

Az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakoribb eseteket, amelyek helytelen kezelése esetén előbb-utóbb üzleti kudarcok is jelentkezhetnek.

1; Figyelmet az ügyfeleknek!

Amennyiben lekezelően beszélünk ügyfeleinkkel, a hozzánk fordulókkal szemben elutasítók vagyunk, a problémáikat nem oldjuk meg, nem egy ügyfél elvesztését kockáztatjuk. A viselkedésünkkel könnyen azt üzenhetjük embereink felé, hogy az ügyfél van értünk, nem pedig fordítva, és ők sem fognak túl sok figyelmet szentelni a vevőknek. Ez pedig elégedetlenséget vált ki, végső soron pedig a forgalom visszaesésével jár.

2; Lépjünk túl a bélyegzőórán!

A minőség és szolgáltatásorientált környezetben talán nem az a legfontosabb kérdés, hogy egyszer-egyszer valaki néhány percet késik, vagy hogy elkerülje a csúcsforgalmat, időnként néhány perccel korábban távozik. Mindenkivel előfordul, hogy valamiért 10 perccel hosszabbra nyúlik az ebédideje. Ha egy vezető az ajtóban áll, és stopperórával méri a munkahelyen kívül töltött időt, kevés az esélye, hogy saját dolgára kellő energiája jut. Egy-egy ilyen "hiányzás" miatt órákat foglalkozni a problémával senki számára sem hatékony. Más kérdés persze, ha a beosztottak sportot űznek a késéből, ha a hiányzások a teljesítmény rovására mennek. Ilyenkor egy komoly beszélgetés, a "játékszabályok tisztázása" szükséges, ha pedig ez sem használ, csak akkor érdemes büntetéshez, esetleg elbocsátáshoz folyamodni.

.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk

Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját

A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk

35 milliót fizet az exférj volt feleségének a házasság alatt végzett házimunkáért

A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek