Leépít az Eurotunnel
A Csalagút vonatjáratot üzemeltető Eurotunnel bejelentette, hogy az erős konkurencia hatására 900 alkalmazott elbocsátására kényszerül. A vonattársaságnak komoly konkurenciát jelentenek az olcsó fapados légitársaságok és a kompjáratok.
Az Eurotunnel közleménye szerint a leépítésről hónapokon át egyeztettek az alkalmazottak képviselőivel. Az elbocsátandók között vezetők is lesznek, sőt a céget vezető tanácsból is küldenek el embereket.
Az angol-francia tulajdonú vállalkozás tervei szerint a létszámcsökkentés 2006 júniusáig fejeződik be. A vállalkozás 6,1 milliárd forintos adósságot halmozott fel, hitelezőivel folyamatosan egyeztet a tartozás átütemezéséről. Az elbocsátások után az Eurotunnel 2300 alkalmazottat foglalkoztat majd.
A cég az év elején átszervezte járatainak szerkezetét, 15 százalékkal (71 ezerről 60 ezerre) csökkentve a teherszállító járatok számát. Ezzel az ellen a gyakorlat ellen lépett fel, amely szerint a fuvarozó cégek pótmegoldásként tekintettek az Eurotunnel teherszállító szolgáltatására, s csak akkor vették igénybe, ha a hajók nem tudtak átkelni a csatornán. Január óta a fuvarozó ügyfeleknek jó előre tájékoztatniuk kell szállítási terveikről az Eurotunnelt. Az állandó ügyfelek különféle előnyöket élveznek, s ha megállapodást is kötnek a céggel, akkor alacsonyabb fuvardíjjal, illetőleg kevesebb várakozási idővel kalkulálhatnak. A számok azt bizonyítják, hogy az új üzletpolitika az Eurotunnelnek is előnyös, mert munkája tervezhetővé válik, s a járatok számát a tényleges igényekhez tudja igazítani. (Az éves szerződéssel nem rendelkező cégeket valósággal büntetik, hiszen az ilyen vállalkozásoknak január óta 1100 eurót kell fizetniük egy fuvarért, szemben a tavalyi 550 euróval.)
Mindennek köszönhetően (a napokban ismertetett harmadik negyedévi eredmények szerint) az Eurotunnel árbevétele 1 százalékkal 208 millió euróra nőtt, annak ellenére, hogy a személyszállítás bevételei csökkentek.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?