Legjobb munkahely - kritikusabb magyarok"/>
Megjelent: 16 éve

Legjobb munkahely - kritikusabb magyarok

A magyar munkavállalók a korábbinál kevésbé kötődnek munkahelyükhöz, egyre pragmatikusabban tekintenek vállalatukra, s elégedettségüket a cég sikeressége is befolyásolja - írja a csütörtökön megjelenő Figyelő.

Legjobb munkahely - kritikusabb magyarok 2004. november 3. Mártonffy Zsuzsa (Figyelő) cikke alapján A magyar munkavállalók a korábbinál kevésbé kötődnek munkahelyükhöz, egyre pragmatikusabban tekintenek vállalatukra, s elégedettségüket a cég sikeressége is befolyásolja – írja a csütörtökön megjelenő Figyelő. Ön mit szól hozzá? Az immáron hagyománnyá váló negyedik Hewitt-Figyelő Legjobb Munkahely-felmérésen rekordszámú vállalat vett részt idén: 95 cég 19265 dolgozójának a véleményén alapulnak az eredmények. Mint eddig mindig, most is bebizonyosodott, hogy minden vállalati méretnél a felső vezetés játszik szerepet abban, milyen minősítést kap a munkahely. Ahol a legszívesebben dolgoznak az alkalmazottak, ott a többinél jóval nagyobb arányban vélték úgy, hogy megbíznak a felső vezetésben, az jól irányítja a vállalatot, s egyaránt figyelembe veszi a vállalati és a munkavállalói érdekeket – írja a Figyelő legújabb száma. Ketté bontott mezőny Az idén a nagy minta már lehetővé tette, hogy a kisebb és nagyobb vállalatokra külön rangsor készüljön. A választóvonal a 250 fős létszám és az évi 40 milliós nettó árbevétel volt. A nyertesek: Nagyvállalatok 1. T-mobile Magyarország Rt. 2. ATEL Csepel Vállalatcsoport 3. Debreceni Vízmű Rt. 4. Sanoma Budapest Kiadói Rt.5. Procter & Gamble Kis- és középvállalatok 1. Debreceni Hőszolgáltató Rt. 2. Nexon Kft. 3. Colombus Klíma Kft. 4. evosoft Hungary Kft. 5. Diageo Kft. Az átszervezések, leépítések következtében a a magyar munkavállalók nagyobb terhelésnek vannak kitéve, mint tavaly. A legnépszerűbb cégeknél azonban a hajtás dacára a dolgozók háromnegyede úgy vélekedett, hogy vállalata tisztességesen bánik a munkavállalókkal. Tudatos magyar munkavállalók A tavalyi eredményekhez képest lazult a a magyar munkavállalók kötődése a munkahelyükhez. A dolgozók kezdenek „öntudatra ébredni", tisztában vannak saját értékeikkel, s kevesebben tervezik, hogy a jelenlegi munkahelyükön maradnak. A „de jó, hogy van állásom" érzelmi alapja helyett racionálisan mérlegelik munkahelyük előnyeit és hátrányait, s összehasonlítják a hallomásból ismert más cégekkel. Ez persze nem feltétlenül késztet távozásra. „Ha ki vagyok akadva, felmegyek az internetre, és megnézem, milyen állások vannak máshol, és mekkora fizetésért. Ettől rögtön helyreáll az értékrendem" - vallja be az egyik nagyvállalat stresszes menedzsere. Aranyérem: T-Mobile Magyarország (nagyvállalatok kategória)Személyes odafigyelés a dolgozókra, egyenlő bánásmód, a vállalatnál uralkodó családias hangulat és a belső karrierlehetőségek emelték az első helyre a vezető hazai mobilszolgáltatót. Az alkalmazottak úgy érzik, cégük rendkívül lojális hozzájuk, és a vezetés valóban értékként kezeli az emberi erőforrást. A magyar munkavállalók egyébként optimisták saját elhelyezkedésüket illetően: kétharmaduk úgy nyilatkozott, hogy pár héten vagy hónapon belül találna új állást. (Karriertanácsadók szerint a leépítés következtében állástalanná váltak átlagosan 6 hónap alatt helyezkednek el.) Különösen magabiztosak a fiatalok, s ebben a rétegben esett vissza leginkább az elkötelezettség a munkaadó iránt. „Így a vállalatok számára egyre nehezebb feladat lesz a fiatal tehetségek megtartása" - mutat rá Veres Rita, a felmérést végző Hewitt Inside Consulting hr tanácsadó cég üzletágvezetője. Nem véletlen, hogy a legjobbakat az is megkülönbözteti az átlagtól, hogy a dolgozók úgy vélik: a cég meg tudja tartani legjobb embereit. A pénz beszél „Meglepő, de az egy főre jutó árbevétel a vállalatoknál arányos a dolgozói elkötelezettséggel" - hívja fel a figyelmet Veres Rita. Ez az összefüggés mindkét irányban működik: lelkes alkalmazottakkal könnyebben tud növekedni a cég, és a munkavállalók hűségét is befolyásolja, hogy mennyire tartják sikeresnek cégüket, s annak termékét a piacon. Aranyérem: Debreceni Hőszolgáltató Rt. (kkv kategória) Csonka Tibor tíz évvel ezelőtt került az akkor csőd közeli állapotban lévő, önkormányzati tulajdonú Debreceni Hőszolgáltató Rt.-hez. A vezérigazgató autodidakta válságmenedzserként átszervezte, modernizálta és nyereségessé tette a céget. Eközben azonban végig az alkalmazottakat helyezte a középpontba, így a tömeges leépítés dacára a cég a kis- és középvállalati kategóriában idén pedig már az aranyérmet szerezte. A fizetéssel azonban továbbra is elégedetlenek a magyar munkavállalók. „Ezt azonban nem a magyar fizetések alacsony volta magyarázza, a régi uniós tagállamokban - a magasabb bérszínvonal dacára - ez ugyanolyan szívfájdalma a dolgozóknak" - jegyzi meg Veres Rita. Minden harmadik magyar alkalmazott egyébként úgy gondolja, hogy egy EU-beli munkahelyen jobb dolgozni, különösen a fiatalok, beosztottak és alacsonyabb végzettségűek körében erős ez a vélekedés. A megkérdezettek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen vállalna munkát az unió más országaiban. Főleg a felső vezetők készek a váltásra. Bár ők nem hisznek abban, hogy az unióban „kolbászból van a kerítés", számukra vonzó a nemzetközi karrier. Az összeállítás teljes terjedelmében a Figyelő november 4-én megjelenő 45. számában olvasható.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Több mint 13 millió forintos kártérítést kapott egy férfi, mert unalmas volt a munkája

A francia férfi depressziós lett, miután lefokozták menedzseri pozíciójából. Teljes cikk

Mennyit kereshet egy képzett barista?

Sorra nyílnak a specialty kávézók, de mellettük az olyan helyek is, ahol a minőségi kávé készítésére különös gondot fordítanak. Ennek... Teljes cikk

Így búcsúztatták kollégái a nyugdíjba vonuló buszsofőrt

A nyugdíjba vonuló buszvezető 17 évet dolgozott a BKV-nál. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek