kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

LESZ: lassú a Hochtief-Budapest Airport menedzsmentje

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a mai, Budapest Airporttal folytatott sztrájktárgyalás egyaránt szült bizakodásra okot adó, és aggasztó fejleményeket. Új megoldási javaslatok kerültek napirendre, azonban a szakszervezetek szerint frusztráló, hogy a cégvezetés az elmúlt hetekben rendre kettőt előre, majd egyet-kettőt hátralép.

Pozitívumként értékeli a LESZ és az RDSZSZ, hogy a munkaadó hosszú hónapok után belátta, semmi sem indokolja mintegy hatvan dolgozó határozott idejű munkaszerződéssel foglalkoztatását - szól a sajtóanyag. Őket eredetileg a "szezonalitásra" hivatkozva a nyári hónapokra vették fel, azonban folyamatosan toldozgatott szerződésekkel többen két-három éve is folyamatosan dolgoznak a repülőtéren. Ez a helyzet nagyban növeli a dolgozói kiszolgáltatottságot. A szakszervezetek ragaszkodnak hozzá, hogy a jövőben csak a nagyobb forgalommal járó nyári hónapokra alkalmazzanak embereket határozott idejű szerződéssel.

A közlemény megemlíti: bizakodásra adhat okot, hogy az elmúlt napok mondvacsinált munkáltatói értetlenkedése után a cégvezetés mára megértette, mit kifogásolnak szakszervezetek aktuális javaslatukban, és milyen biztonsági garanciákat szeretnének. A legfontosabb aggály, hogy a javasolt vegyes munkarendek (a mostani dolgozók korábbi beosztása megmarad, az újonnan felvettek pedig a sokkal rosszabb 8 órás műszakrendben dolgoznának) abban teszik érdekeltté a munkaadót, hogy fokozatosan lecserélje a tapasztalt dolgozókat olcsóbban alkalmazható újakra. Erre a sajtóanyag szerint világos példát szolgáltat a szintén ferihegyi Celebi GH Kft., ahol ez a gyakorlat óriási feszültségeket szült. Ráadásul a Budapest Airport nagy tapasztalatokkal rendelkezik a "lopakodó leépítések" terén, amikor egyesével vagy kis csoportokban, leépítési terv nélkül küldenek el dolgozókat. A cégvezetés úgy nyilatkozott, évekig eltart, amíg a régi kollégák "elkopnak".

A szakszervezetek tudják a megoldást

A szakszervezetek ezért azt javasolták, hogy 10 százalékban maximalizálják a 8 órás műszakban dolgozók mindenkori arányát a cégnél. Ettől a menedzsment elzárkózott. A szakszervezetek ezt követően azt indítványozták, hogy készítsenek modellszámításokat, és a különböző munkarendekben dolgozók arányát ezek alapján rögzítsék. Egyértelműen csalódást keltő ugyanakkor, hogy Jost Lammers vezérigazgató távolmaradása miatt nem lehetett tárgyalni a szakszervezetek alapvető fontosságú felvetéseiről.

Az érdekképviseletek szerint a sztrájk kapcsán a cégtől négy szakszervezeti képviselőt távolítottak el, illetve vontak fegyelmi vizsgálat alá. A szakszervezetek bármiféle megállapodás előfeltételének tekintik az ő visszahelyezésüket állásaikba, az eljárások megszüntetését. Bár Jost Lammers a fegyelmi vizsgálatot elrendelő utasítás aláírása után napokkal ígéretet tett, hogy utána is néz, mi áll a kirúgások és a fegyelmi eljárások hátterében, az ő távolmaradása miatt ma ez a téma nem kerülhetett napirendre.
Ugyanígy, hiába szerették volna a szakszervezetek egy esetleges külső munkaügyi közvetítő bevonását napirendre emelni.

A szakszervezetek szerint csalódást keltő, hogy a cégvezetés csak ennyire lassan képes az egyes javaslatokról véleményt alkotni. Emlékeztetnek: még csak az utasbiztonsági területen érezhető valamiféle közeledés, miközben a fegyveres biztonsági őrség, a biztonsági ellenőrök, a műszaki mentősök, az OPS, az előtér-ügyelet és az orvosi szolgát, a biztonságtechnikai terület, jármű fenntartás, üzemeltetés, karbantartás dolgozóit érintő ügyek még napirendre sem kerültek. A szakszervezetek ezért gyorsabb és alaposabb számításokat, határozottabb állásfoglalásokat várnak a menedzsmenttől.
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Brutális leépítésbe kezd az Audi

A Volkswagen-csoporthoz tartozó német luxusautó-gyártó Audi 7500 munkahely megszüntetését tervezi Németországban 2029-ig - áll a cég közleményében. Teljes cikk

3000 új munkahelyet hoz létre ez a cég Magyarországon

Orbán Viktor miniszterelnök hétfő este munkavacsora keretében fogadta Ola Källeniust, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnökét. Teljes cikk

Adómentes fizetés, ingyen szállás, exkluzív kedvezmények - munkatársakat keres az Emirates

Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, magyar munkatársakat keres kabinszemélyzeti csapatába. A dubaji székhelyű légitársaság... Teljes cikk