LESZ: lassú a Hochtief-Budapest Airport menedzsmentje
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a mai, Budapest Airporttal folytatott sztrájktárgyalás egyaránt szült bizakodásra okot adó, és aggasztó fejleményeket. Új megoldási javaslatok kerültek napirendre, azonban a szakszervezetek szerint frusztráló, hogy a cégvezetés az elmúlt hetekben rendre kettőt előre, majd egyet-kettőt hátralép.
A közlemény megemlíti: bizakodásra adhat okot, hogy az elmúlt napok mondvacsinált munkáltatói értetlenkedése után a cégvezetés mára megértette, mit kifogásolnak szakszervezetek aktuális javaslatukban, és milyen biztonsági garanciákat szeretnének. A legfontosabb aggály, hogy a javasolt vegyes munkarendek (a mostani dolgozók korábbi beosztása megmarad, az újonnan felvettek pedig a sokkal rosszabb 8 órás műszakrendben dolgoznának) abban teszik érdekeltté a munkaadót, hogy fokozatosan lecserélje a tapasztalt dolgozókat olcsóbban alkalmazható újakra. Erre a sajtóanyag szerint világos példát szolgáltat a szintén ferihegyi Celebi GH Kft., ahol ez a gyakorlat óriási feszültségeket szült. Ráadásul a Budapest Airport nagy tapasztalatokkal rendelkezik a "lopakodó leépítések" terén, amikor egyesével vagy kis csoportokban, leépítési terv nélkül küldenek el dolgozókat. A cégvezetés úgy nyilatkozott, évekig eltart, amíg a régi kollégák "elkopnak".
A szakszervezetek tudják a megoldást
A szakszervezetek ezért azt javasolták, hogy 10 százalékban maximalizálják a 8 órás műszakban dolgozók mindenkori arányát a cégnél. Ettől a menedzsment elzárkózott. A szakszervezetek ezt követően azt indítványozták, hogy készítsenek modellszámításokat, és a különböző munkarendekben dolgozók arányát ezek alapján rögzítsék. Egyértelműen csalódást keltő ugyanakkor, hogy Jost Lammers vezérigazgató távolmaradása miatt nem lehetett tárgyalni a szakszervezetek alapvető fontosságú felvetéseiről.
Az érdekképviseletek szerint a sztrájk kapcsán a cégtől négy szakszervezeti képviselőt távolítottak el, illetve vontak fegyelmi vizsgálat alá. A szakszervezetek bármiféle megállapodás előfeltételének tekintik az ő visszahelyezésüket állásaikba, az eljárások megszüntetését. Bár Jost Lammers a fegyelmi vizsgálatot elrendelő utasítás aláírása után napokkal ígéretet tett, hogy utána is néz, mi áll a kirúgások és a fegyelmi eljárások hátterében, az ő távolmaradása miatt ma ez a téma nem kerülhetett napirendre.
Ugyanígy, hiába szerették volna a szakszervezetek egy esetleges külső munkaügyi közvetítő bevonását napirendre emelni.
A szakszervezetek szerint csalódást keltő, hogy a cégvezetés csak ennyire lassan képes az egyes javaslatokról véleményt alkotni. Emlékeztetnek: még csak az utasbiztonsági területen érezhető valamiféle közeledés, miközben a fegyveres biztonsági őrség, a biztonsági ellenőrök, a műszaki mentősök, az OPS, az előtér-ügyelet és az orvosi szolgát, a biztonságtechnikai terület, jármű fenntartás, üzemeltetés, karbantartás dolgozóit érintő ügyek még napirendre sem kerültek. A szakszervezetek ezért gyorsabb és alaposabb számításokat, határozottabb állásfoglalásokat várnak a menedzsmenttől.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Új vezetőkkel erősít a Mövenpick Hotel Budapest Centre 2 hónapja
- Zajlanak a tárgyalások a munkavállalókkal a kukássztrájk után 2 hónapja
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?