kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Létszámleépítéseket hoz a szakma szerint a reklámadó

Főként a minőségi sajtótermékeket fenyegeti, a terület 2-3 százalékos nyereségrátáját teljes mértékben felemészti, végső soron tömeges elbocsátásokhoz vezet a reklámadó a Magyar Lapkiadók Egyesületének kedden közzétett állásfoglalása szerint.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete ismét a napi sajtóból volt kénytelen értesülni a kormány reklámadóra vonatkozó újabb tervezetéről, annak ellenére, hogy a szakmai szervezetek és a kormány képviselői egyeztetési tárgyalásokat folytattak a múlt héten - írják honlapjukon közzétett állásfoglalásukban.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete továbbra is a leghatározottabban ellenzi reklámadó bevezetését és az újabb tervezet szerinti adófizetési kötelezettség kiterjesztésének szándékát - közölte az egyesület.

Már a korábbi tervezettel kapcsolatban is egységes álláspontot képviseltek az érintettek, és hangsúlyozták, hogy az iparág nyereségrátája nem haladja meg az évi 2-3 százalékot, az új adófajta kivetésével, illetve a beszedésének a tervezet szerinti ütemezésével gyakorlatilag teljesen eltűnik a szektorban esetleg még termelődő nyereség, ami termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, további létszám leépítésekhez, a munkanélküliség és ezzel összefüggésben a szociális ellátásban a kiadások növekedéséhez, az adó és járulékbevételek csökkenéséhez vezet - írják.

Az egyesület szerint a drasztikus adó-, a szektorális különadó-, illetve járulék emelések a nemzetközi és hazai tapasztalatok szerint is visszafogják a fogyasztást, az értékesítést, növelik a munkanélküliséget és ezen hatások kumulálódnak az állami bevételek csökkenésében. A magyar médiapiac a fogyasztás és a reklámozás értékének csökkenésén keresztül évek óta az egyik legnagyobb vesztese a gazdaság stagnálásának, a fogyasztóknál és gazdálkodó egységeknél kialakult jövedelemkiesésnek.

A most megismert újabb változat azzal, hogy a kapcsolt vállalkozásokra is kiterjeszti az adófizetési kötelezettséget, forintosítható gazdasági és felmérhetetlen társadalmi károkat okoz, ellehetetlenítve a minőségi lappiacot - jelentik ki az állásfoglalásban.

A megismert tervezetet több részében szakmailag elfogadhatatlannak tartják: pontatlanul definiálja az adó alapját, érvényesíthetetlen előírásokat fogalmaz meg egyes adóalanyokat illetően, nem érvényesíti az adót egyes jelentős, külföldi illetőségű internetes vállalkozásokkal szemben, nem teszi lehetővé a kettős adózás elkerülését például a bartermegállapodások tekintetében, nem biztosítja egyes, a bevétel megszerzéséhez szükséges költségek levonhatóságát és aránytalan adómértékeivel az EU egyes jogszabályaival ellentétes diszkriminatív megközelítést alkalmaz.

A tervezett adó kivetése a magyar médiaszektorban bizonyosan jelentős mértékű létszámleépítéseket fog eredményezni, lecsökkenti vagy megszünteti a médiaszereplők tartalomfejlesztésre fordítható forrásait.

Az információra épülő társadalom alapvető fontosságú építőköve a pontos információkat és színvonalas értéket létrehozni képes médiaszektor. Az anyagi erőforrások további elvonásokkal történő csökkentése mellett az iparág ezt a feladatát nem tudja betölteni, a társadalom plurális információhoz jutási lehetősége egyoldalúvá szűkül. A kivetendő reklámadó legújabb tervezete alapján, ráadásul pont a minőségi médiumok, szeriőz lapok fenntarthatósága kérdőjeleződik meg.

Fentiek mellett a Magyar Lapkiadók Egyesülete úgy látja, hogy komoly aggályok merülnek fel a tekintetben, hogy megfelel-ez az új adó az uniós normáknak - veti fel a közlemény.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk